Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.6.*

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren weer eens 780 km gereden met 2023.6.8. En het is nog allemaal niet zoals het zou moeten zijn.
- Als de zon laag staat weigert AP te werken, want 'camera's geblokkeerd'.
- Als de zon laag staat weigert cruise control ook te werken, want 'slecht zicht'.
- Op de snelweg wordt ongeveer een derde van de baanwissels naar links niet doorgezet. Richtingaanwijzer stopt vrijwel meteen en auto doet geen poging om van baan te wisselen.
- Op de snelweg wordt bij ongeveer een op de vijf wissels naar rechts de baanwissel ingezet, daarna gaat de auto weer terug naar zijn eerdere baan, om daarna nog een poging te doen en vervolgens te concluderen dat de vijf seconden voorbij zijn en dat de baanwissel geannuleerd moet worden. En ja, de rechterbaan is echt leeg.

Herkenbaar? Of ben ik de enige?
 
Gisteren weer eens 780 km gereden met 2023.6.8. En het is nog allemaal niet zoals het zou moeten zijn.
- Als de zon laag staat weigert AP te werken, want 'camera's geblokkeerd'.
- Als de zon laag staat weigert cruise control ook te werken, want 'slecht zicht'.
- Op de snelweg wordt ongeveer een derde van de baanwissels naar links niet doorgezet. Richtingaanwijzer stopt vrijwel meteen en auto doet geen poging om van baan te wisselen.
- Op de snelweg wordt bij ongeveer een op de vijf wissels naar rechts de baanwissel ingezet, daarna gaat de auto weer terug naar zijn eerdere baan, om daarna nog een poging te doen en vervolgens te concluderen dat de vijf seconden voorbij zijn en dat de baanwissel geannuleerd moet worden. En ja, de rechterbaan is echt leeg.

Herkenbaar? Of ben ik de enige?
Had afgelopen weekend die problemen met wisseling van baan naar links en naar rechts ook maar weet dit aan het feit dat ik zelf de stalk niet voldoende had 'doorgedrukt'. Als ik er op ging letten dan werkte het wel OK, maar heb wel de indruk dat het voorheen bij voorgaande sw versies beter werkte. Heb ook al eerder problemen gehad met afgebroken lane changes waarvoor ik toen een service verzoek heb ingeschoten, oplossing was toen bij het SeC de B-stijl (aan beide zijden)demonteren en de camera's schoonmaken.
 
Gisteren weer eens 780 km gereden met 2023.6.8. En het is nog allemaal niet zoals het zou moeten zijn.
- Als de zon laag staat weigert AP te werken, want 'camera's geblokkeerd'.
- Als de zon laag staat weigert cruise control ook te werken, want 'slecht zicht'.
- Op de snelweg wordt ongeveer een derde van de baanwissels naar links niet doorgezet. Richtingaanwijzer stopt vrijwel meteen en auto doet geen poging om van baan te wisselen.
- Op de snelweg wordt bij ongeveer een op de vijf wissels naar rechts de baanwissel ingezet, daarna gaat de auto weer terug naar zijn eerdere baan, om daarna nog een poging te doen en vervolgens te concluderen dat de vijf seconden voorbij zijn en dat de baanwissel geannuleerd moet worden. En ja, de rechterbaan is echt leeg.

Herkenbaar? Of ben ik de enige?

Zeker herkenbaar.

Laagstaande zon is een crime en ook gewoon nog steeds 3 baans snelwegen waar verkeer op baan 3 rijdt en je van baan 1 naar 2 gaat en 2 vrij is als ook als er gewoon op afstand op baan 2 verkeer rijd.

De timeout blijft ook gewoon irritant en vooral niet nodig als AP niet het knipperlicht activeert tot deze echt een gat vind. Maar ja, dat zou vereisen dat Tela AP gaat optimaliseren voor UNECE....
 
  • Informative
Reactions: pvkeep
Zeker herkenbaar.

Laagstaande zon is een crime en ook gewoon nog steeds 3 baans snelwegen waar verkeer op baan 3 rijdt en je van baan 1 naar 2 gaat en 2 vrij is als ook als er gewoon op afstand op baan 2 verkeer rijd.

De timeout blijft ook gewoon irritant en vooral niet nodig als AP niet het knipperlicht activeert tot deze echt een gat vind. Maar ja, dat zou vereisen dat Tela AP gaat optimaliseren voor UNECE....
Goed te horen dat ik niet de enige ben, want anders had ik weer met SeC Den Haag aan de telefoon gehangen om eens die problemen echt op te lossen. Het was bij mij gisteren ook voornamelijk op 3 baans trajecten.
 
Sinds kort gemerkt dat de gsm het niet meer doet . Conenctie maken wel. bellen niet meer. nog iemand? fix? zit op 2023.6.8
Even ontkoppelen en opnieuw koppelen van je telefoon? Dus eerst in de auto je telefoon verwijderen, vervolgens in je telefoon de auto verwijderen, telefoon opnieuw starten en opnieuw koppelen met de Tesla via Bluetooth.

En anders een soft reset proberen in de auto? 2 knoppen op het stuur ingedrukt houden tot je een T ziet.
 
  • Like
Reactions: tron_fvl
Gisteren weer eens 780 km gereden met 2023.6.8. En het is nog allemaal niet zoals het zou moeten zijn.
- Als de zon laag staat weigert AP te werken, want 'camera's geblokkeerd'.
- Als de zon laag staat weigert cruise control ook te werken, want 'slecht zicht'.
Ik was gisterenmorgen opgelucht dat tijdens een testrit met een spiksplinternieuwe Model Y de camera meldingen identiek waren als op mijn 2019 Model S. Lage (morgen) zon en melding dat camera aan die kant niet werkt wegens vuil of verblind. Het gebeurt zo vaak dat ik bang had dat er iets mis was met mijn auto. Niet dus.
 
Ik was gisterenmorgen opgelucht dat tijdens een testrit met een spiksplinternieuwe Model Y de camera meldingen identiek waren als op mijn 2019 Model S. Lage (morgen) zon en melding dat camera aan die kant niet werkt wegens vuil of verblind. Het gebeurt zo vaak dat ik bang had dat er iets mis was met mijn auto. Niet dus.
Ik denk dat het eerder een probleem is bij de zijcamera’s. Ik reed vanmorgen van Turnhout naar Eindhoven pal tegen de ster hinderende opgaande zon in en AP had geen problemen. Zelfs niet op de slingerende afrit richting HTC.
 
Ik was gisterenmorgen opgelucht dat tijdens een testrit met een spiksplinternieuwe Model Y de camera meldingen identiek waren als op mijn 2019 Model S. Lage (morgen) zon en melding dat camera aan die kant niet werkt wegens vuil of verblind. Het gebeurt zo vaak dat ik bang had dat er iets mis was met mijn auto. Niet dus.
Er is iets mis met alle auto's. Da's veel erger.
 
bestaat er eigenlijk iets als een camera die nog goed werkt als de zon er recht in schijnt? of zullen we er zonneklep voor hangen, zoals bij de bestuurder?
HW4 misschien? Geen idee!

Ik had het bijzondere fenomeen dat de zon op de rechter B-pillar camera scheen, en de linker uitviel :cool:
 
  • Like
Reactions: neoflux