Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.8.*

This site may earn commission on affiliate links.
Look at this...

Screenshot 2024-03-30 at 00.00.56.png
 
Hier ook 2024.8.7 paar dagen terug binnen. Vandaag stukje Utrecht Den Haag gereden. Als je het mij vraagt zijn er bugs bij gekomen....

Ben je lekker aan het cruisen en ik ken de bug dat als de snelweg splitst dat de auto van ingestelde cruise 105 km/h terug gaat naar 100 km/h en dat het liefst zo snel mogelijk. Maar als je de cruise eraf haalt en er weer op zet dan staat deze weer netjes op de 105 km/h zoals ingesteld met marge in het menu.

Maar wat erbij is gekomen dat hij nu ook gewoon van 105 km/h ingesteld naar 90 km/h gaat. Zonder borden langs de weg en ook geen matrix. De auto geeft zelf ook aan dat je gewoon 100 km/h mag.

Afbeelding van WhatsApp op 2024-03-31 om 10.40.29_03a6b1ed.jpg


Waarom dan net als hieronder ineens van 105 naar 90 km/h gaan. Vol op de rem autos achter je lekker pissig.
En ook deze heb ik gehad dat hij naar 80 km/h ging terwijl het bord 100 km/h aangaf.... (geen foto van). Maar de auto liet net als hieronder de max op 80 km/h zien en het bord van 100 km/h. Ook geen werkzaamheden of matrix oid....

Afbeelding van WhatsApp op 2024-03-31 om 10.37.11_1b7b4bd6.jpg



Ik moet zeggen de fijne rit lekker cruisen was het deze keer niet. 3 a 4 maal ineens op de rem om iets anders aan te houden qua snelheid. Dan wisselvallige regen. Dus tig keer op de ruiterwisser knop drukken omdat hij te laat is en als je hem op een vaste stand zet moet je minimaal 2 handelingen doen. Dan enkele minuten later gaat het harder of zachter regenen. Dus weer meerdere handelingen. Is wel schipperen hoor. Op auto ruitenwissers en dan maar constant bij wissen of elke keer de snelheid aanpassen.... Misschien ben ik te verwend dat ik hiervoor een focus had waarbij ik al 8 jaar niets hoefde te doen met de ruitenwissers omdat het wel werkte. En gewoon een knop zat waarbij je de intensiteit/snelheid op jou gewenste stand kon zetten als hij op "auto" stond. Immers hebben veel mensen een eigen voorkeur.

Maar we blijven hopen op de updates die het allemaal beter maken.
 
Na de update werkt mijn Mini HUD-display plots niet meer zoals het hoort. (dit model: YZ HUD Head-up Display For Tesla Model 3 Model Y Dedicated Head-up Display Speedometer For TESLA Car Model3 ModelY Accessiores). Symbool voor linker richtingsaanwijzer blijft constant op het schermpje, rechter indicator komt nooit tevoorschijn en bij het aangaan van de gewone lichten, zie ik het symbool van grootlichten. Blijkbaar heeft iedereen er last van na deze update en is de fabrikant bezig met een update.

Wou dit gewoon ter info melden hier en ik kom terug als ik een oplossing vind.
 
  • Funny
Reactions: SpaceWagon
Na de update werkt mijn Mini HUD-display plots niet meer zoals het hoort. (dit model: YZ HUD Head-up Display For Tesla Model 3 Model Y Dedicated Head-up Display Speedometer For TESLA Car Model3 ModelY Accessiores). Symbool voor linker richtingsaanwijzer blijft constant op het schermpje, rechter indicator komt nooit tevoorschijn en bij het aangaan van de gewone lichten, zie ik het symbool van grootlichten. Blijkbaar heeft iedereen er last van na deze update en is de fabrikant bezig met een update.

Wou dit gewoon ter info melden hier en ik kom terug als ik een oplossing vind.
Klopt, hier ook. Ze wachten blijkbaar in China op deze update om het te kunnen verhelpen
 
  • Funny
Reactions: SpaceWagon
Ik lees eigenlijk weinig problemen met de AP en het snel ingrijpen(wanneer je je ogen niet goed op de weg houdt)van de software meer.
Geen strafbankjes van een week meer?
Het lijkt allemaal volgens tevredenheid te gaan.
Ook de ruitenwissermalaise lijkt opgelost.
Klopt dit een beetje?
 
  • Like
Reactions: Phil V
Terug van 105 naar 100 was al heel lang zo. Maar heb hem nog nooit naar 90 of 80 km/h zien gaan terwijl het bord nog op 100 staan.
Heb dit in een ander topic al eens aangehaald, geen reactie op gekomen. TACC op 120km/h om plots in de remmen te gaan tot 90 of zelfs lager, zover laat ik het niet komen. Steeds op hetzelfde stuk ter hoogte van Lummen (waar een tijd geleden wel werken waren aan de grote wisselaar)
Ik zit nog steeds op 2024.2.7
 
Ik lees eigenlijk weinig problemen met de AP en het snel ingrijpen(wanneer je je ogen niet goed op de weg houdt)van de software meer.
Geen strafbankjes van een week meer?
Het lijkt allemaal volgens tevredenheid te gaan.
Ook de ruitenwissermalaise lijkt opgelost.
Klopt dit een beetje?
Ruitenwisserprobleem heb ik nooit gehad.
Ik heb nog nul strafpunten, omdat ik onmiddellijk reageer op het eerste alarm. Maar het was wel leuker als ik wat langer op het scherm kon kijken. Maar hield inderdaad wat meer risico in, moet ik wellicht toegeven, met pijn in t hart.
 
  • Like
Reactions: Blackbelt
Overlaatst een heerlijk ritje gedaan op 2024.8.4: EAP wisselde heerlijk vlot van rijstrook, geen meldingen dat ik op de weg moest letten wanneer ik op het scherm iets wou aanpassen. Werkte allemaal top!

Was er maar garantie dat het zo zal blijven 😁