Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen vrijdag per ongeluk te lang geen handen op het stuur met als resultaat dat AP uitgeschakeld is. Echter na het in- en uitschakelen van de auto nog steeds geen AP. Service gebeld, reset uitgevoerd, zonder resultaat. Heeft iemand dit ooit eerder gehad? Cruise control en autosteer zijn beide niet meer in te schakelen. MS draait op 17.17.4
 
Afgelopen vrijdag per ongeluk te lang geen handen op het stuur met als resultaat dat AP uitgeschakeld is. Echter na het in- en uitschakelen van de auto nog steeds geen AP. Service gebeld, reset uitgevoerd, zonder resultaat. Heeft iemand dit ooit eerder gehad? Cruise control en autosteer zijn beide niet meer in te schakelen. MS draait op 17.17.4
Helaas, nooit gehad dat ik per ongeluk te lang geen handen op het stuur had. :rolleyes:
 
Afgelopen vrijdag per ongeluk te lang geen handen op het stuur met als resultaat dat AP uitgeschakeld is. Echter na het in- en uitschakelen van de auto nog steeds geen AP. Service gebeld, reset uitgevoerd, zonder resultaat. Heeft iemand dit ooit eerder gehad? Cruise control en autosteer zijn beide niet meer in te schakelen. MS draait op 17.17.4
Hmm, dat is wel heel vreemd (en super vervelend). Het gebeurt mij regelmatig dat ik te laat ben met een rukje aan het stuur geven en hij dan uitschakelt maar na stoppen en weer gaan rijden komt AS altijd weer terug. Ook ik zit op 17.17.4.
 
Afgelopen vrijdag per ongeluk te lang geen handen op het stuur met als resultaat dat AP uitgeschakeld is. Echter na het in- en uitschakelen van de auto nog steeds geen AP. Service gebeld, reset uitgevoerd, zonder resultaat. Heeft iemand dit ooit eerder gehad? Cruise control en autosteer zijn beide niet meer in te schakelen. MS draait op 17.17.4

Hmm, dat is wel heel vreemd (en super vervelend). Het gebeurt mij regelmatig dat ik te laat ben met een rukje aan het stuur geven en hij dan uitschakelt maar na stoppen en weer gaan rijden komt AS altijd weer terug. Ook ik zit op 17.17.4.

Heel vervelend, dat ben ik meteen met jullie eens. Maar to be honest snap ik niet hoe 't überhaupt zo ver komt. Het begint met een 'popup' in je dashboard, dan een "witte gloed" om je hele dashboard, dan piepjes en dan nog dringender piepjes en dan pas wordt AP uitgeschakeld. Ik zie niet hoe zoiets "per ongeluk" gebeurt of "te laat met een rukje". Daar heb je in totaal een halve minuut voor...

Bron: YouTube (er staan veel verschillende filmpjes, zelfde strekking, op). Ikzelf heb 't nooit verder zien komen dan de "witte gloed" in mijn eigen MS.

Overigens wordt in veel van die filmpjes ook getoond hoe AP weer in te schakelen is: stoppen, in P zetten en weer verder rijden, maar ik neem aan dat dat al geprobeerd is zoals wooter hierboven ook al aangeeft?
 
Heel vervelend, dat ben ik meteen met jullie eens. Maar to be honest snap ik niet hoe 't überhaupt zo ver komt. Het begint met een 'popup' in je dashboard, dan een "witte gloed" om je hele dashboard, dan piepjes en dan nog dringender piepjes en dan pas wordt AP uitgeschakeld. Ik zie niet hoe zoiets "per ongeluk" gebeurt of "te laat met een rukje". Daar heb je in totaal een halve minuut voor...

Bron: YouTube (er staan veel verschillende filmpjes, zelfde strekking, op). Ikzelf heb 't nooit verder zien komen dan de "witte gloed" in mijn eigen MS.

Overigens wordt in veel van die filmpjes ook getoond hoe AP weer in te schakelen is: stoppen, in P zetten en weer verder rijden, maar ik neem aan dat dat al geprobeerd is zoals wooter hierboven ook al aangeeft?
Daar is een simpele verklaring voor: als je tegen de zon in kijkt (en dat gebeurt soms al getuigt het weer van nu niet echt daarvan ;-)) dan is die witte gloed om het dashboard vrijwel niet te zien. Als je dan ook nog aan het bellen bent (ik probeer mijn werktijd zo efficiënt mogelijk te gebruiken en ben vaak onderweg van afspraak naar afspraak) dat is het soms te laat om de piep te horen ...soms duurt het maar een paar secondes voordat AS uitschakelt, soms wat langer. Dat is niet echt consequent.
 
het is rustig op het firmware update front:
upload_2017-6-7_15-57-3.png
 
Mijn theorie van de koude grond is de Tesla nog niet al te zeer durf te vertrouwen op de nieuwe UNIX/Ubuntu kernel (4.4.35) die er vanaf 17.18.25 in zit.
Als je ziet hoeveel mensen 17.18.25 hebben geregistreerd en wanneer de laatste was dan lijkt die uitrol gestopt... natuurlijk in hoeverre de aantallen representatief zijn :) gelet op het kleine aantal mensen die hun updates posten op Tesla Firmware Upgrade Tracker
 
Last edited: