Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, je hebt wel even de tijd hoor, voordat de auto op slot gaat.
Bij passive entry off weet ik allen niet heel zeker of de auto altijd (na tijdje) op slot gaat na ‘park on’ ongeacht sleutel in auto OF dat de auto (passive entry on or off) op slot laat vanwege dat de sleutel niet jofel connectie maakt in de auto en mogelijk ‘op verkeerde plek’ in de auto ligt.
Of in allebei de situaties...

Bij passive entry off en parked moet je trouwens altijd ‘dubbel afklikken’ om weg te mogen rijden.

Maar het is iig aan te raden altijd een auto-opener (sleutel of mobiel) op zak te houden.

Was voor mij ook een Eye-opener. Was de auto aan het wassen en na verloop van tijd was hij op slot gegaan met zowel de sleutel als de iPhone er in.
Dus mij even geëxcuseerd bij de anderen en op een drafje naar huis gegaan, 700 meter gelukkig, en de reservesleutel gehaald. Zou eigenlijk moeten piepen als de sleutel er in ligt. De Leaf doet dat als je hem op slot wilt doen (gaat via knopje bij deurklink buiten. Maar ligt misschien net iets anders.
 
Vraagje, is de 2018.6 update een grote update? Vanmorgen de melding gehad dat er weer een update klaar stond. Ingesteld op 19:00 uur, auto bijna tegen het huis aan gezet om er zeker van te zijn dat er 3 wifi boogjes in het scherm stonden. Nog geen 20 minuten later de melding op m’n telefoon dat de update mislukt is. Dit is de derde keer dat deze update mislukt is. Anders morgen de SeC even bellen of ze kunnen zien wat er aan de hand is.
 
Vanaf 2017.50.3, dus heb nog wel wat in te halen ;)
Volgens mij download en installeert ie het in 1x, ik heb bij de vorige updates nooit apart nog op een “installatie knop“ hoeven drukken.
 
Waarschijnlijk een kapotte sensor die niet in gebruik is waardoor de update mislukt..

Dat was het probleem bij onze X..
Over een paar weken staat ie er toch voor onderhoud en het vervangen van een voorruit. Zal vandaag/morgen eens langsrijden bij de SeC Genius om dat nog even aan te kaarten, zodat ze daar ook nog naar kunnen kijken.
 
Misschien even een tip voor diegenen die net als ik thuis geen sterk WiFi hebben en lang wachten op een update. De volgende keer als je bij een SuC charger bent en je hebt 4G op je telefoon, open dan een hotspot op de telefoon en verbind de MS met de hotspot. Mijn laatste twee updates zijn zo tijdens het wachten binnengekomen. Ik geef dan aan om ze s’nachts te installeren.
 
Misschien even een tip voor diegenen die net als ik thuis geen sterk WiFi hebben en lang wachten op een update. De volgende keer als je bij een SuC charger bent en je hebt 4G op je telefoon, open dan een hotspot op de telefoon en verbind de MS met de hotspot. Mijn laatste twee updates zijn zo tijdens het wachten binnengekomen. Ik geef dan aan om ze s’nachts te installeren.
Gefeliciteerd met je eerste post, A.
Vergeet je niet te vermelden welke kleur ondergoed je aan had?
 
Last edited:
Autosteer op binnenwegen Veluwe. Ik rijd nu veel binnenwegen op de Veluwe (tussen Apeldoorn, Arnhem, Ede en Harderwijk) en eerlijk is eerlijk: weinig tot niets aan te merken op de Autosteer! De enige omstandigheid waar het moeite mee heeft is bij laagstaande zon en pekel op de weg: dat ziet hij de lijnen niet goed. Maar voor de rest: uitstekend. Ook bij scherpe verkeersheuvels gaat het prima. Het zijn allemaal 60 en 80km/uur wegen. Dus Elon: wat mij betreft mag de 1 minuut een rukje aan het stuur geven verruimd worden ;-) (en rotondes opnemen ;-))
 
  • Like
Reactions: J-Peters
Autosteer op binnenwegen Veluwe. Ik rijd nu veel binnenwegen op de Veluwe (tussen Apeldoorn, Arnhem, Ede en Harderwijk) en eerlijk is eerlijk: weinig tot niets aan te merken op de Autosteer! De enige omstandigheid waar het moeite mee heeft is bij laagstaande zon en pekel op de weg: dat ziet hij de lijnen niet goed. Maar voor de rest: uitstekend. Ook bij scherpe verkeersheuvels gaat het prima. Het zijn allemaal 60 en 80km/uur wegen. Dus Elon: wat mij betreft mag de 1 minuut een rukje aan het stuur geven verruimd worden ;-) (en rotondes opnemen ;-))
Zijn de omstandigheden op dergelijke wegen niet zodanig dat er altijd wel een onmiddellijke voorligger (vrachtwagen) is? Dan houdt AP namelijk die als leidraad i.p.v. wat de systemen van de weg zien. Te herkennen aan het blauw worden van de betreffende voorligger.
 
Zijn de omstandigheden op dergelijke wegen niet zodanig dat er altijd wel een onmiddellijke voorligger (vrachtwagen) is? Dan houdt AP namelijk die als leidraad i.p.v. wat de systemen van de weg zien. Te herkennen aan het blauw worden van de betreffende voorligger.

Mijn ervaring met mijn Model S is in ieder geval dat auto's voor me nog nooit blauw zijn gekleurd. Zo ver ik weet is dit een AP1 feature, maar ik wordt graag gecorrigeerd als iemand weet hoe het precies zit.
 
Mijn ervaring met mijn Model S is in ieder geval dat auto's voor me nog nooit blauw zijn gekleurd. Zo ver ik weet is dit een AP1 feature, maar ik wordt graag gecorrigeerd als iemand weet hoe het precies zit.

Bij AP1: De auto baseert zijn plaats op de weg d.m.v. de witte belijning links en rechts. Als de lijnen wegvallen ( niet meer aanwezig of te zwak zichtbaar) locked de auto zich op je voorligger, dan wordt deze blauw weergegeven. Is er geen voorligger gaat ie uit AP met een melding dat je terug het stuur moet overnemen en de dingdong.

Xavier