Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds de update naar 2018.6.1 bijzonder irritant: vaak krijg ik een melding (na het laden of parkeren) dat de sleutel niet aanwezig is en de auto niet kan starten. Zelfs al liggen de sleutels gewoon op de middenconsole. Alleen dan enkele malen 3x op de keyfob klikken (eerst om de auto af te sluiten en dan nog een een keer om de auto weer "open te maken"). Soms moet ik dat ritueel enkele malen herhalen. Los dat ik het irritant vind ziet het er ook nog eens belachelijk uit. Vandaag kwam de buurman vragen hij mij even weg moet brengen en liep grinnikend weg .... Toch maar eens een boom met stormschade met de kettingzaag bewerken en de boom de verkeerde kant op laten vallen ;-)
 
Da’s de passive entry die in deze optie is uitgeschakeld. Met dank aan de autodieven. Handmatig weer aanzetten.

Kennelijk is er een periode dat de key wordt gezien, herkend en de auto vrijgegeven, en na een tijdje in park mode te hebben gestaan wordt de zaak weer afgesloten en moet de sleutel zich opnieuw melden - met de dubbelklik dus als passive entry uit staat.

Lastig maar je went eraan...
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Da’s de passive entry die in deze optie is uitgeschakeld. Met dank aan de autodieven. Handmatig weer aanzetten.

Kennelijk is er een periode dat de key wordt gezien, herkend en de auto vrijgegeven, en na een tijdje in park mode te hebben gestaan wordt de zaak weer afgesloten en moet de sleutel zich opnieuw melden - met de dubbelklik dus als passive entry uit staat.

Lastig maar je went eraan...

Ja ik heb de optie passive entry helaas ook meteen uitgezet toen ik de auto in ontvangst nam. Uiteindelijk went het.. en ik slaap er toch beter van. Ik moet er niet aan denken dat de auto weg is; alleen al het gedoe met je verzekering, politie .. wachten op een nieuwe.
 
Da’s de passive entry die in deze optie is uitgeschakeld. Met dank aan de autodieven. Handmatig weer aanzetten.

Kennelijk is er een periode dat de key wordt gezien, herkend en de auto vrijgegeven, en na een tijdje in park mode te hebben gestaan wordt de zaak weer afgesloten en moet de sleutel zich opnieuw melden - met de dubbelklik dus als passive entry uit staat.

Lastig maar je went eraan...

Toch niet helemaal.

Hoewel ik al een tijdje passive entry uit heb staan vergat ik laatst m'n sleutel in de auto toen ik ff de auto uit moest. Normaal zit dat ding in m'n broekzak...
Boeltje ging op slot met sleutel erin.

Dat zie er pas belachelijk uit. Als je weer doodleuk naar je auto terugloopt en je kunt er niet meer in....
Moest m'n telefoon ophalen binnen om er weer in te kunnen.

Ik had eigenlijk verwacht dat hij helemaal niet op slot zou gaan met sleutel in de auto. Ook met passive entry uit.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
.
Toch niet helemaal.

Hoewel ik al een tijdje passive entry uit heb staan vergat ik laatst m'n sleutel in de auto toen ik ff de auto uit moest. Normaal zit dat ding in m'n broekzak...
Boeltje ging op slot met sleutel erin.

Dat zie er pas belachelijk uit. Als je weer doodleuk naar je auto terugloopt en je kunt er niet meer in....
Moest m'n telefoon ophalen binnen om er weer in te kunnen.

Ik had eigenlijk verwacht dat hij helemaal niet op slot zou gaan met sleutel in de auto. Ook met passive entry uit.

Dit heb ik ook al meerdere keren gehad, vooral als ik de sleutel in het vakje onder het scherm heb gelegd. Het lijkt alsof de auto de sleutel daar niet ziet, en dan gooit hij hem gewoon op slot. Weet iemand waar de antenne zit voor de aanwezigheid van de sleutel, dan leg ik de sleutel voortaan ergens anders.
 
.


Dit heb ik ook al meerdere keren gehad, vooral als ik de sleutel in het vakje onder het scherm heb gelegd. Het lijkt alsof de auto de sleutel daar niet ziet, en dan gooit hij hem gewoon op slot. Weet iemand waar de antenne zit voor de aanwezigheid van de sleutel, dan leg ik de sleutel voortaan ergens anders.
Ik leg de mijne altijd in die kleinere bekerhouders onder de armleuning (Model X, 12/2017). Even uitstappen is bij mij gelijk aan "Car off"-melding op 't dashboard (Easy Entry meteen uitgezet na de eerste onheilsberichten). Dubbelklik op de sleutel die dan nog steeds in de bekerhouder ligt volstaat. Maar dat de wagen echt op slot gaat mag ik niet gedroomd hebben. Quid als je smartphone dan in je wagen ligt? :eek:
 
Als de sleutel in de auto ligt, ook boven de antenne als ie in de dubbel bekerhouder in de armsteun ligt, wordt de sleutel wel gezien maar niet gebruikt om te ontgrendelen en dus te starten. Pas als je dubbelklikt wordt het auto ontgrendel/start signaal gegeven. De auto blijft dan rijden ook als er geen sleutel in de auto zit. Als je dan parkeert (P) en je stapt uit gooit ie hem gelijk op slot.

Eigenlijk is met passive entry uit, de sleutel gelijk aan je telefoon-app. Met alleen je telefoon kan je ook wegkomen. Als je dan uitstapt met alleen je telefoon dan gooit ie hem ook gelijk op slot.
 
Okee dus het verhaal is dat met passive entry uit de sleutel aanwezigheid helemaal niet geckntroleege wordt. Sleutel in de auto laten liggen betekent dus dat de auto gewoon op slot gaat bij het uitstappen? Ik dacht dat dat laatste stukje intelligentie nog wel aanwezig zou zijn, dus niet op slot als de sleutels in de auto liggen.
 
Okee dus het verhaal is dat met passive entry uit de sleutel aanwezigheid helemaal niet geckntroleege wordt. Sleutel in de auto laten liggen betekent dus dat de auto gewoon op slot gaat bij het uitstappen? Ik dacht dat dat laatste stukje intelligentie nog wel aanwezig zou zijn, dus niet op slot als de sleutels in de auto liggen.

Nou, je hebt wel even de tijd hoor, voordat de auto op slot gaat.
Bij passive entry off weet ik allen niet heel zeker of de auto altijd (na tijdje) op slot gaat na ‘park on’ ongeacht sleutel in auto OF dat de auto (passive entry on or off) op slot laat vanwege dat de sleutel niet jofel connectie maakt in de auto en mogelijk ‘op verkeerde plek’ in de auto ligt.
Of in allebei de situaties...

Bij passive entry off en parked moet je trouwens altijd ‘dubbel afklikken’ om weg te mogen rijden.

Maar het is iig aan te raden altijd een auto-opener (sleutel of mobiel) op zak te houden.