Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt vooralsnog Ok ap2 gelijk te krijgen met ap1 wat ik lees en zelfs dan nog niet helemaal.

Tegen de tijd dat tesla de ap2 hardware goed werkend heeft dat het beter is dan ap1 kan je volgens mij al bijna een nieuwe tesla bestellen .
Op sommige vlakken is AP2 al beter. Heb vanochtend een classic 85d meekregen van het SC als loaner. Die herkent de randen van de straat bij mij in de bebouwde kom niet en dus staat AP uit. Mijn X met AP2 herkent ze wel en kan er op de AP rijden. AP2 is nog niet helemaal gelijk aan AP1 maar je ziet wel al verbeteringen (ik dan).

Iemand in de Benelux met AP2 hardware de 8.1 al aan de gang?
Ja, vanochtend geïnstalleerd en meteen kunnen proberen op de snelweg. Werkt prima, is even wennen om met 130 zonder zelf te sturen te rijden maar het werkt prima. Van baan wisselen doet het ook.

Nu nog automatische ruitenwissers :D
 
  • Like
Reactions: jnuyens
Jaloers op al die snelle downloads. Gisteravond een uur in de auto rondgehangen met mijn telefoon als hotspot, in de hoop dat dat een snellere "wifi" verbinding zou betekenen en de download van de update misschien zou triggeren, maar vooralsnog geen notificatie. :cool:
 
Op sommige vlakken is AP2 al beter. Heb vanochtend een classic 85d meekregen van het SC als loaner. Die herkent de randen van de straat bij mij in de bebouwde kom niet en dus staat AP uit. Mijn X met AP2 herkent ze wel en kan er op de AP rijden. AP2 is nog niet helemaal gelijk aan AP1 maar je ziet wel al verbeteringen (ik dan).


Ja, vanochtend geïnstalleerd en meteen kunnen proberen op de snelweg. Werkt prima, is even wennen om met 130 zonder zelf te sturen te rijden maar het werkt prima. Van baan wisselen doet het ook.

Nu nog automatische ruitenwissers :D
een classic heeft geen AP1 ;-) classic hier op het forum zijn de non AP1 Tesla's ;-)
 
Jaloers op al die snelle downloads. Gisteravond een uur in de auto rondgehangen met mijn telefoon als hotspot, in de hoop dat dat een snellere "wifi" verbinding zou betekenen en de download van de update misschien zou triggeren, maar vooralsnog geen notificatie. :cool:

Ik heb thuis ook heel slecht WiFi bereik. De 17.9.3 update heeft mij ook nooit bereikt. Morgen kom ik (bijna) langs het SC in Amsterdam, als ik de auto dan even aan de SuperCharger hang, wordt de update dan ook meteen binnengeharkt? (heb daar in het forum weleens over zien langskomen)
 
Iemand dit al geprobeerd (#easteregg)?
upload_2017-3-30_14-49-23.png
 
IMG_2864.jpg



Ik kreeg bovenstaande melding na de update (ja het scherm is wat vies). Toch was de update geslaagd. Inmiddels heb ik 17.11.3.

Autosteer met 130 werkt wel mooi... even wennen als je dat nog nooit hebt gedaan, maar dat went snel. Rijdt heerlijk relaxed.
Ook het verwisselen van rijstroken werkt prima.
verder heb ik het idee dat het schokkerige van de lijnen minder is geworden.
 
17.11 met de 11 = oneven -> alleen voor AP2
17.12 met dus een even eindcijfer = AP1

Maar ook 17.11 is niet echt populair volgens de tesla firmware tracker. Slechts 5x 17.11 tot nu toe.

En waarom deze upgrade voor AP1, ik zie niet zo veel verschillen. Er is ook geen bevestiging of dat er nu een snellere/betere browser zou inzitten.
 
Vandaag heen en terug naar Delft vanuit Tilburg. Grootste deel op autopilot. Baan wisselen lukt nog niet, zogauw ik richting aangeef stopt autopilot. Morgen nieuwe poging zelfde traject.
In de drukke spits staat het zijn mannetje, remt en stuurt wat abrupter dan ik zelf zou doen maar geenszins vervelend of onzeker. Blij mee.
Overigens lane keeping assist is mooi opgelost, lichte trilling in je stuur als je zonder richting aan te geven te dicht bij de streep komt.
Summon werkt ook, is even griezelig ivm nauwe plek maar gaat prima.