Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ja - en van alle andere auto's die langs dit soort objecten komen. De apparatuur heeft moeite met matrixborden, sommige viaducten etc. Ik heb eerder in een interview met Musk gelezen dat stap voor stap deze "obstakels" als veilig worden geregistreerd.. Na verloop van tijd - als veel auto's er onderdoor zijn gegaan - zal je op die specifieke plek geen probleem meer ervaren.
 
het succes van Autopilot heeft een sterke afhankelijkheid van de kwaliteit/nauwkeurigheid van het navigatie systeem.

Gisteren mijn Model X 'IOIOIO' in ontvangst genomen. 8.1 er onmiddellijk op geinstalleerd. En na wat calibratie,... autosteer. Fantastische ervaring!
Maar inderdaad ook gemerkt dat op een stuk werkzaamheden op de E411, hij doodleuk 120 km/u wil aanhouden.
Ook op andere plaatsen klopt de aangegeven snelheidslimiet niet. Coyote maakt hiertegen ook nog fouten, maar veel minder. Waze is ook relatief goed hierin.

Nu, ik verwacht dat Tesla Vision de verkeersborden zelf gaat lezen en begrijpen en dit centraal gaat doorgeven zodat dit altijd correct zal zijn. Lijkt mij fundamenteel belangrijk om naar 'full autonomy' te kunnen gaan tegen eind 2018 (die timeframe is mijn eigen inschatting).

Bord-herkenning op zich, verwacht ik dit jaar nog. We zullen zien :)

Ik ben in ieder geval super tevreden van mijn Model X.
Er bestaat geen ander automerk meer voor mij.
 
Het is waar: Tesla releases 8.1 software update and improves Autopilot 2.0 features: Autosteer 80 mph and Summon

Let op! Calibratie is opnieuw nodig dus heb even geduld na updaten.

Ik zie hier in de screenshot toch ook weer de summon/autopark: "gear selector: while stopped double-press the park button.."
Voor HW1 ook ooit beschikbaar, maar helaas niet in NL/Europa(?).

Is die nu wel voor de HW2 ook in NL beschikbaar?
(zou die dan toch ook voor HW1 in NL beschikbaar worden?? :rolleyes:)
 
Ik heb de gisterenmorgen v8.1 ook geinstalleerd en alles is zonder problemen verlopen. Autopilot en TACC werken nu ook tot 130km per uur en ik heb nu ook summon en de easter egg. Maar sinds gisteren heb ik ook problemen met Spotify. Opstarten gaat tergend traag (1 à 2 minuten), tonen van playlists gaat traag (30" tot 2', afhankelijk van de grootte van de lijst), afspelen van songs verloopt hakkelend of helemaal niet ("loading error"). Ik heb geen eigen Spotify account en heb geen wijzigingen aangebracht aan de instellingen.

Zijn er nog mensen die dit probleem ondervinden na de upgrade?
 
Ik heb de gisterenmorgen v8.1 ook geinstalleerd en alles is zonder problemen verlopen. Autopilot en TACC werken nu ook tot 130km per uur en ik heb nu ook summon en de easter egg. Maar sinds gisteren heb ik ook problemen met Spotify. Opstarten gaat tergend traag (1 à 2 minuten), tonen van playlists gaat traag (30" tot 2', afhankelijk van de grootte van de lijst), afspelen van songs verloopt hakkelend of helemaal niet ("loading error"). Ik heb geen eigen Spotify account en heb geen wijzigingen aangebracht aan de instellingen.

Zijn er nog mensen die dit probleem ondervinden na de upgrade?

Ik heb juist het idee dat Spotify (veel) sneller gaat.
 
Lane change lijkt veel vlotter te werken in een filmpje, zonder handen aan het stuur...
Ja het loopt nog niet helemaal soepeltjes: het gaat vrij abrupt en als er een auto in de rijbaan naast de rijbaan zit waar jij naartoe gaat dan krijg je weer een remactie voor je kiezen. Je moet ook op het juiste moment je richtingaanwijzer ruitzetten anders schiet hij nog een rijbaan verder (waar je dan wel weer blij zal zijn met de remactie ;-).)
 
Ja het loopt nog niet helemaal soepeltjes: het gaat vrij abrupt en als er een auto in de rijbaan naast de rijbaan zit waar jij naartoe gaat dan krijg je weer een remactie voor je kiezen. Je moet ook op het juiste moment je richtingaanwijzer ruitzetten anders schiet hij nog een rijbaan verder (waar je dan wel weer blij zal zijn met de remactie ;-).)
De remacties zijn er inderdaad nog te veel aan... Bij veranderen van rijvak, bij wagens die niet snel genoeg opzij gaan, bij geparkeerde wagens in een bocht, zomaar voor het plezier :), enz. Daar zullen ze toch nog iets op moeten vinden.