Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Camera moet zich nog initialiseren dit kan een tijdje duren.
Ik heb er nu een dikke 500km op zitten.... kijk het nog even aan...
Is het niet raar dat als je je nieuwe auto ophaalt dat er niet standaard de laatste versie software op zit?
Normaliter is dat ook zo voor zover ik weet/begrijp. Mijn DS vertelde me bij aflevering dat ze die week "problemen" hadden gehad ("storing" geloof ik dat 'ie gebruikte) in de fabriek en daarom niet hadden kunnen updaten. Heb niet doorgevraagd (was te druk met glunderen :D) en ik geloof 200% dat die update heus wel door komt binnenkort. Maar ik begin nou wel een beetje te twijfelen ("vrezen" is een groot woord) of EAP überhaupt "actief" of "ingeschakeld" is. Kan ik dat ergens zien of dat ze niet misschien vergeten zijn die optie aan te zetten ofzo? Daarbij is mijn versie volgens mij wel "héél oud" (eind Feb.) naar mijn idee...
 
Last edited:
Had ik ook. Heb op een gegeven moment sec gebeld, die hebben meegekeken en iets zeer ongewoons geconstateerd.
AP was niet geïnstalleerd.
Mocht langs komen voor een complete "format c" en nieuwe Firmware.
Duurde wel even, maar dan heb je ook wat. Ik mocht intussen onszelf misselijk rijden in een S P90D.
Dus misschien toch even SeC bellen en ze even uitnodigen in je software te kijken. Dit kan op afstand terwijl jij druk aan het sturen bent.
 
Heb toch maar even gebeld met Tesla (Abdullah gesproken); hij heeft een aanvraag neergelegd bij engineering om een OTA update te forceren en EAP te activeren. Ik moest op m'n MCU kijken bij "driver assistance". Ik zag/zie daar alleen het "speed assist" blokje waar ik meer zou moeten zien met de EAP optie (ook voor 8.0 / 17.8.16, mijn huidige versie) zoals ik het begreep. Ook kan ik geen TACC gebruiken wat, zover ik weet, op mijn versie wel zou moeten werken als EAP aangeschaft is. Als het goed is krijg ik binnen nu en een week dus de update en zou EAP ook 'geactiveerd' moeten zijn.

Update:
pompom.gif
Yay!
pompom.gif
Dat was snel! Ben benieuwd! Heb 'm meteen aangezet.

rg1Hy9s.png
 
Last edited:

Ik heb die site al een paar keer eerder gezien, maar wat een draak van een ding zeg :oops: Functioneel zal 't best prima zijn, maar UI-technisch laat 't nogal te wensen over zeg maar :p Verder is de login middels een dropdown waarin alle gebruikersnamen staan echt kansloos; ik kan zo geen gebruik maken van mijn passwordmanager om in te loggen :(

Na signup krijg ik dit te zien...

MWGngqT.png

...waar ik tussen de quotes eigenlijk mijn login of nickname o.i.d. verwacht te zien? Maar goed, dat daargelaten heb ik dus die "Add a new Tesla car" aangeklikt en 't formuliertje netjes ingevuld waarbij ik de laatste 2 cijfers van de VIN op "X" heb laten staan... dat lijkt niet te werken / niets te doen. Ik kan wel alle cijfers van mijn VIN invoeren maar ik weet niet in hoeverre dat 'privacy gevoelige' (of anderszins gevoelige) informatie is en dus ben ik daar een beetje terughoudend in. Zéker omdat (door de toch wel amateuristische indruk die de site wekt) er mogelijk wat security issues in zouden kunnen zitten...

Lsde0Z9.png

Nu weet ik dus niet of 't ligt aan 't ontbreken van de laatste 2 digits of dat ik niet (meteen) mijn Tesla kan toevoegen (ik begrijp dat er ergens een koppeling met TMC is omdat via die weg een password-reset uitgevoerd kan worden) omdat er nog ergens iets moet "doorkomen" of...

Edit: Overigens is met wat "handen uit de mouwen" werk het login scherm wel in LastPass te zetten door manueel de fields "trackuser" (type: "select") en "pin" (type "password") toe te voegen... maar handig is anders. Stap 1 en Stap 2 voor de geïnteresseerden.
 
Last edited:
Laat maar komen die update: Elon Musk: Tesla's Autonomous Car Will Drive Coast-To-Coast by 2018 ... Hier wordt staat de teslarati berichtgeving hierover: Tesla Autopilot will feel "smooth as silk" after next control algorithm update
Wat missen we dan nog voor de zgn "full" parity tot AP1? Verkeersborden "lezen"? Dode hoek waarschuwing? (is dat aan AP1 feature?) Objecten ook in de naastgelegen rijbanen weergeven in de dash, en de verschillende types object. Afijn, er zal nog wel een heel Sinterklaasboek voor volwassenen vol aan wensen zijn ;-). Als het maar eerst echt "smooth" wordt en die auto lane change een beetje bruikbaar wordt. Wat mij persoonlijk betreft: ik heb mij op een rit Spijkenisse-Munchen v.v. behoorlijk geïrriteerd aan de navigatie, en de vrijwel onbruikbare auto lane change en het gebrek aan auto-ruitenwissers , maar die voorlaatste schijnt er "volgende maand" aan te komen. Verder zal natuurlijk de linux kernel update (oa de browser) welkom zijn.
 
Last edited:
Laat maar komen die update: Elon Musk: Tesla's Autonomous Car Will Drive Coast-To-Coast by 2018 ... Hier wordt staat de teslarati berichtgeving hierover: Tesla Autopilot will feel "smooth as silk" after next control algorithm update
Wat missen we dan nog voor de zgn "full" parity tot AP1? Verkeersborden "lezen"? Dode hoek waarschuwing? (is dat aan AP1 feature?) Objecten ook in de naastgelegen rijbanen weergeven in de dash, en de verschillende types object. Afijn, er zal nog wel een heel Sinterklaasboek voor volwassenen vol aan wensen zijn ;-). Als het maar eerst echt "smooth" wordt en die auto lane change een beetje bruikbaar wordt. Wat mij persoonlijk betreft: ik heb mij op een rit Spijkenisse-Munchen v.v. behoorlijk geïrriteerd aan de navigatie, en de vrijwel onbruikbare auto lane change en het gebrek aan auto-ruitenwissers , maar die voorlaatste schijnt er "volgende maand" aan te komen. Verder zal natuurlijk de linux kernel update (oa de browser) welkom zijn.
Alles komt in Elon-time ;)
 
Goedenavond, Sinds enkele weken gelukkig eigenaar van model X maar iets is mij niet duidelijk. Toen de auto even terug was om iets na te kijken van de AC kreeg ik een leenauto mee, een model S. Hier zag ik ook vrachtwagens en motorrijders in de banen naast me verschijnen in de display? Iets wat ik in mijn model X nog nooit gezien heb? Doe ik iets verkeerd? :)
 
Laat maar komen die update: Elon Musk: Tesla's Autonomous Car Will Drive Coast-To-Coast by 2018 ... Hier wordt staat de teslarati berichtgeving hierover: Tesla Autopilot will feel "smooth as silk" after next control algorithm update
Wat missen we dan nog voor de zgn "full" parity tot AP1? Verkeersborden "lezen"? Dode hoek waarschuwing? (is dat aan AP1 feature?) Objecten ook in de naastgelegen rijbanen weergeven in de dash, en de verschillende types object. Afijn, er zal nog wel een heel Sinterklaasboek voor volwassenen vol aan wensen zijn ;-). Als het maar eerst echt "smooth" wordt en die auto lane change een beetje bruikbaar wordt. Wat mij persoonlijk betreft: ik heb mij op een rit Spijkenisse-Munchen v.v. behoorlijk geïrriteerd aan de navigatie, en de vrijwel onbruikbare auto lane change en het gebrek aan auto-ruitenwissers , maar die voorlaatste schijnt er "volgende maand" aan te komen. Verder zal natuurlijk de linux kernel update (oa de browser) welkom zijn.
Blijkbaar had ik nog niet in het grote mensen Tesla Sinterklaasboek gekeken. Deze had ik gemist: dynamic 360 degree surround view: Elon Musk is considering a Tesla in-car Wifi hotspot and dynamic 360-degree surround view . Nog 1 blijkbaar: Tesla Model S, X will have auto-raise and lower steering wheel via OTA software update Het is nooit saai als Tesla rijder: is het niet omdat we niet snel genoeg updates krijgen, dan wel omdat er veel updates op de werktafel van Elon Musk liggen ;-).
Samengevat wat wellicht eraan zit te komen (waarvan er nu berichtgeving is/hardnekkige geruchten zijn):
* AP update zijde-zacht ;-) (uit de Robijn reclame)
* Auto ruitenwissers
* Auto omhoog en stuurwiel omlaag (handig voor lange wensen)
* Wifi hotspot
* dynamisch 360 graden camera zicht (handig voor korte mensen om de wielen in onze fijne parkeergarages te kunnen zien ten op zichtte van die nog veel fijnere hoge stoepranden)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HerrJones
17.17.17 is alweer meer dan 2 weken uit en het lijkt erop dat mijn AP2 MX deze versie overslaat. Ik zit op 17.17.4 sinds 9 mei. Iemand een idee waarom niet alle AP2 auto's 17.17.17 lijken te krijgen? Gewoon nieuwsgierig, het werkt nu prima (tot de aangkondigde "smooth as silk update ;-))
upload_2017-5-28_10-12-3.png
 
Ik schat in dat het kleine series updates zijn die getest moeten worden op een beperkte groep. De inhoud van die update bouwen ze zo langzaam op om te zien of de ene wijziging niet conflicteert met de volgende. Uiteindelijk wordt het als finale update naar iedereen uitgestuurd. Was in mijn tijd in industriele IT gebruikelijk. Zo voorkom je dat je een conficterende update procedure overal in het veld hebt uitstaan.
 
  • Informative
Reactions: HerrJones