Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Heb toch de indruk dat 50.2 minder stabiel is dan de vorige versies.
Al gehad dat tijdens het rijden de getoonde snelheid bevroor en dat was al lange tijd niet meer voorgekomen.
Bij het corrigeren daarvan via een reset van het grote scherm werd ook het kleine scherm automatisch gereset.

En na superchargen het systeem even helemaal in de bonen, zie foto.

View attachment 270803

Die witte vlek midden op het scherm is geen weerkaatsing van iets; dat werd werkelijk zo weergegeven.
Albert Einstein zat daar achter, zoveel is zeker. ;)
Ook hier weer een reset van het gehele systeem nodig, maar daarna werkte alles weer.


Hey Maarten, lijkt me toch juist te zijn... . Siri is toch in The Cloud ... ? ;)

Xavier
 
Gister 50.3 gehad en nu weer een. Ben benieuwd...

edit "failed to install" denk dat nog iets ouds is wat die meldnig geeft
 

Attachments

  • 20180104_141955.jpg
    20180104_141955.jpg
    157.6 KB · Views: 47
Last edited:
Nog niet gemerkt vandaag. Vooral op N wegen met de autopilot gereden vandaag. Morgen veel snelweg, dus als er echt merkbare verbeteringen zijn, zal ik ze morgen melden

Vandaag veel snelweg gereden en geen verbeteringen gemerkt in AP2. Ik vind dat het vaak lang duurt voordat die naar rechts stuurt (terwijl er niets naast me rijdt). Dit duurt vaak langer dan naar links sturen met AP. Verder houdt die nog hetzelfde in bij grote objecten zoals vrachtwagen. Daarop wordt feller gereageerd dan bij personenauto's.
 
Vandaag veel snelweg gereden en geen verbeteringen gemerkt in AP2. Ik vind dat het vaak lang duurt voordat die naar rechts stuurt (terwijl er niets naast me rijdt). Dit duurt vaak langer dan naar links sturen met AP. Verder houdt die nog hetzelfde in bij grote objecten zoals vrachtwagen. Daarop wordt feller gereageerd dan bij personenauto's.
De nieuwste update heb ik nog niet, maar ik merk wel verschil als je ruim voorbij bent of nog niet. Als er op ruime afstand voor of achter je niets op de rechterbaan zit, gaat hij bij mij vlot, bijna bruusk naar de rechterbaan.
 
Ik heb nu zo'n 1000km met 50.3 gereden en het algemene gevoel is "wel" goed. "Wel" goed omdat we nu auto whipers hebben die nog niet optimaal werken (niet voor niets beta): op stand 2 duurt het voor mij te lang dat ze goed gaan werken en is in de eerste minuten het zicht zo slecht dat ik zelf de ruitenwissers moet activeren. Na een paar minuten doen ze het voor de rest van rit wel goed. AP is niet echt verbeterd: nog erg "zenuwachtig en onstabiel in de bochten op snelweg en provinciale weg, en bij sommige bochten is het gewoon niet te doen: gaat dan heftig slingeren en over de lijn heen. Ook weer enkele onverklaarbare remacties bij portalen. Auto Lane Change werkt over het algemeen wel goed, soms doet hij het niet en dan even de richtingaanwijzer uitzetten en nog een keer proberen werkt dan wel. Ik heb soms bij het achteruit parkeren een volledig groen beeld. Reset is dan de enige remedie. Ik moet nu iedere dag wel een reset doen. Zal denk ik niet al te lang duren voor we een nieuwe fix krijgen als er meerdere auto's dit soort issues heeft. Ik vind de update "wel" goed omdat 95% van de km's het wel heel fijn werkt :).
 
... Na een paar minuten doen ze het voor de rest van rit wel goed.

Ah ? Ik had zoveel geduld niet. Het leek me alsof hij niet gewoon de ruitenwissers aanzette, maar telkens na een veegbeurt weer even wachtte om te zien of het nog wel regende. Daardoor gaan de ruitenwissers tegen een heel onregelmatig tempo terwijl het wel volop regent. Volgende keer probeer ik het wat langer vol te houden.
 
Ik vind de 50.3 tuning van de ruitenwissers tamelijk waardeloos. Paar keer gehad dat bij slecht verlicht wegen (ten zuiden van Parijs) er helemaal niets gebeurd, ondanks heel veel water op de ruit. Als de straatverlichting sterk is, bijvoorbeeld in een industriegebied, reageert het systeem juist al bij een paar druppels. Op de Périphérique en in het centrum van Parijs ging het beter.
 
Last edited:
Ik vind de 50.3 tuning van de ruitenwissers tamelijk waardeloos. Paar keer gehad dat bij slecht verlicht wegen (ten zuiden van Parijs) er helemaal niets gebeurd, ondanks heel veel water op de ruit. Als de straatverlichting sterk is, bijvoorbeeld in een industriegebied, reageert het systeem juist al bij een paar druppels. Op de Périphérique en in het centrum van Parijs ging het beter.

Ik heb prima ervaringen met de ruitenwissers. Zowel overdag als in het donker. Merkte inderdaad toen ik een tunnel inreed dat ze een paar keer aangingen. (Veel licht?)
 
Overdag werken de wipers hier prima op standje 2. In het donker niet.. Ben benieuwd of ze dat ooit goed werkend krijgen icm camera herkenning
Ik heb de 'gewone' intervalregeling. Maar ook daar heb ik vaak de neiging om eerder in te grijpen en de wisser alvast een tik te geven.
Helemaal feilloos zal dit mogelijk nooit worden, wel een prettig hulpmiddel.
 
Ik vind de 50.3 tuning van de ruitenwissers tamelijk waardeloos. Paar keer gehad dat bij slecht verlicht wegen (ten zuiden van Parijs) er helemaal niets gebeurd, ondanks heel veel water op de ruit. Als de straatverlichting sterk is, bijvoorbeeld in een industriegebied, reageert het systeem juist al bij een paar druppels. Op de Périphérique en in het centrum van Parijs ging het beter.
Het is nog een beta versie, maar beter dit dan helemaal niets, toch?
 
Ik vind de 50.3 tuning van de ruitenwissers tamelijk waardeloos. Paar keer gehad dat bij slecht verlicht wegen (ten zuiden van Parijs) er helemaal niets gebeurd, ondanks heel veel water op de ruit. Als de straatverlichting sterk is, bijvoorbeeld in een industriegebied, reageert het systeem juist al bij een paar druppels. Op de Périphérique en in het centrum van Parijs ging het beter.
Het is nog een beta versie, maar beter dit dan helemaal niets, toch?
 
Ik heb de 'gewone' intervalregeling. Maar ook daar heb ik vaak de neiging om eerder in te grijpen en de wisser alvast een tik te geven.
Helemaal feilloos zal dit mogelijk nooit worden, wel een prettig hulpmiddel.
Wim, jij hebt net als ik AP1, niet, met een 'ouderwetse' 'echte' regensensor? Kwestie van de AP2-rijders die deze discussie voeren niet in de war te brengen. Overigens akkoord dat AP1-regensensoren ook wel allesbehalve perfect zijn.