Lucky1
Member
Nee, auto heeft 2018.2Heb je al wel de nieuwste update van de Tesla zelf (2018.4)?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nee, auto heeft 2018.2Heb je al wel de nieuwste update van de Tesla zelf (2018.4)?
Mjah, geen flauw idee, 'k zou eens moeten gaan zien in de wagen maar 'k sta in zondagsmodus vrees ikTot en met de automatische ruitenwissers? Die kwamen in 2017.50.3 van 1 januari 2018 meen ik me te herinneren uit m'n hoofd.
Na bijna twee maanden zonder AP2 gereden te hebben vanwege een defecte camera (die besteld moest worden) kan ik sinds kort eindelijk weer gebruik maken van AP2. De laatste softwareversie 2018.2 is keurig door het SEC erop gezet. Ik schrok me echter een hoedje toen ik afgelopen weekend een ritje naar Groningen had. Voor vrijwel ieder viaduct trapte de auto keihard op de rem en verminderde de snelheid van 130 km per uur naar zelfs een keer 73 km per uur op de snelweg! Levensgevaarlijk en erg onrustig. Ook het inhalen verloopt niet bepaald vlekkeloos. Erg jammer want de vorige software versie beviel mij erg goed. Meer mensen met negatieve ervaringen met versie 2018.2 en dan vooral bij viaducten?
Bij het bereiken van het laagste punt van een aquaduct trekt de autopilot naar het midden. Ervaren jullie dit ook?
Morgen ga ik mijn auto halen ( als alles echt gemaakt is ) met de laatste firmware.
Zal hier mijn ervaring van AP2.5 posten!
Nice! Succes! Hopelijk zijn alle issues opgelost.Morgen ga ik mijn auto halen ( als alles echt gemaakt is ) met de laatste firmware.
Zal hier mijn ervaring van AP2.5 posten!
Als je zo hard een afrit neemt kan ik me voorstellen dat de auto denkt dat je rechtdoor wil.Vandaag met mijn AP1 en FW 2017.50.2 heb ik twee keer een flinke correctie moeten uitvoeren. Met auto steer aan bij een afrit (met auto steer uitgevoegd naar rechts) wilde de auto bij de splitsing tussen afrit en snelweg opeens de snelweg weer op. Dus over het verdrijvingsvlak (witte driehoek) wilde de auto opeens rechtdoor rijden (eigenlijk iets naar links) terwijl hij in de baan voor de afrit reed die op dat punt flauw naar rechts afbuigt. De auto hield van te voren flink in (van 120 km/u naar 95 km/u) alsof hij twijfelde en besloot toen kennelijk dat naar links beter was dan de baan naar rechts volgen. Op het moment dat de auto steer de beweging naar links inzette werd er ook meteen weer geaccelereerd.
Op 2 verschillende afritten gebeurde dit. Dat geeft je niet echt een veilig gevoel. Ik zet auto steer voortaan maar uit voordat ik snelweg af ga.
Vandaag met mijn AP1 en FW 2017.50.2 heb ik twee keer een flinke correctie moeten uitvoeren. Met auto steer aan bij een afrit (met auto steer uitgevoegd naar rechts) wilde de auto bij de splitsing tussen afrit en snelweg opeens de snelweg weer op. Dus over het verdrijvingsvlak (witte driehoek) wilde de auto opeens rechtdoor rijden (eigenlijk iets naar links) terwijl hij in de baan voor de afrit reed die op dat punt flauw naar rechts afbuigt. De auto hield van te voren flink in (van 120 km/u naar 95 km/u) alsof hij twijfelde en besloot toen kennelijk dat naar links beter was dan de baan naar rechts volgen. Op het moment dat de auto steer de beweging naar links inzette werd er ook meteen weer geaccelereerd.
Op 2 verschillende afritten gebeurde dit. Dat geeft je niet echt een veilig gevoel. Ik zet auto steer voortaan maar uit voordat ik snelweg af ga.
Met beide zaken helemaal akkoord, naar comfort toe. Geen idee of het een term is, maar betreffende dat laatste noem ik dat "een konijntje volgen" als ik 't uitleg aan iemandSpelheid kan heel bepalend zijn voor AP. Ik merk dat op een wat drukke weg (veel slingers en obstakels) dat als je onder de maximum snelheid rijdt het vaak veel soepeler en beter gaat. Ook een voorligger helpt dan een soepele APrijden.
Ik heb vandaag ook de 2018.6.1 update gekregen (verbazingwekkend daar ik hier in het buitengebied op de Veluwe meer rooksignalen zie dan ik internet verbinding heb ;-)) en ik kom van 2017.50.3. Het feit dat de spiegels ingeklapt zijn en het laadklepje zou wel eens aan de update van de Passive Entry kunnen liggen. Die is na de update uitgeschakeld en indien je dat wenst moet je die weer handmatig aanzetten waarna de spiegels en klepje weer openklappen.Vanmiddag update gedraaid 2018.6.1
Paar dingen die me opvallen:
Spiegels waren trouwens ingevouwen na update, terwijl ik juist ‘auto folding’ uit heb staan, vanwege het bekende linker-spiegel-wil-niet-goed-uitklappen issue. SEC gaat dit oplossen.
Bandenspanning config is op psi gezet. Zelf weer ff terug op bar gezet.
Lane change lijkt iets soepeler te gaan. Ik heb vaker meegemaakt dat dit met periodes beter gaat, waarna toch weer terugval naar bruusk lane change.
Vreemd was ook na update (?) wil het laadklepje niet meer ‘vanzelf’ open na knopje indrukken op Tesla Wall charger. Morgen nog eens proberen. Weet nog even niet waar probleem zit. Auto of charger.
Al met al niet veel schokkends.
Morgenochtend de defrost eens testen.