Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
2018.10.4 vanochtend geïnstalleerd. 35 km mee gereden. Valt mij op dat met AP2.0 het van rijweg wisselen nu veel beter gaat - veel geleidelijker.Auro neemt ook meer tijd ipv ineens opzij te schieten. Zo ongeveer zoals ik dat zelf zou doen. Ook het remmend reageren op verkeer voor me gaat een stuk beter - niet meer zo abrupt dat mede passagiers vragen of de ASP uit kan. Staat niets over in de release-notes - maar blij mee.

Helemaal mee eens.... Had gisteren wel wat meer moeite met de "regensensor" Ik kreeg het idee dat de intervalsnelheid naar beneden is gezet. Heb een aantal keer op het knopje gedrukt om toch zicht te houden. Had hem op de "hoogste" stand staan.
 
Vanochtend voor het eerst mee gereden met 2018.10.4. Wat heerlijk die auto lane change! Eindelijk kan ik de auto normaal gebruiken. De lane change was bij mij zo heftig dat ik en mijn passagiers het absoluut niet fijn vonden als ik hem gebruikte. Nu is het een hele rustige lane change. Super!

Ook de autopilot is stukken overtuigender. Heb het idee dat er minder stuurbewegingen nodig zijn.

Verder viel me op dat de ruitenwissers automatisch op de hoogste stand gingen wissen. Dus zonder pauzes iedere paar wisbeurten. Ik vond het wat overdreven voor de hoeveelheid regen. Terwijl juist toen ik wegreed er te weinig gewist werd tijdens de lichte regen.

Het scherm is verder niet sneller geworden. Daar werd het een en ander over geschreven (ook zonder de nieuwe MCU) maar dat heb ik niet gemerkt.

Al met al is dit een update waar we zeker op hebben gewacht! Ik kom van versie 2018.6.1.
 
Deze morgen v8.1(2018.10.4 .. en ja de koffer gaat open via de app
IMG_3164.jpg IMG_3167.png
 
Ook net geïnstalleerd. Hoop dat mijn spontane reboots elke twee/drie dagen nu weg zijn. De verhalen over autopilot zijn mooi, straks nog een ritje van 70 km voor de boeg, lekker testen!
 
Welke app gebruik je voor apple watch? Sinds ik geen officiële vind van Tesla inc zelf
Remote S is een app met een bijbehorende Apple Watch app, maar waar het over ging was Siri integratie met je auto. Als je een Apple Watch hebt kan je Siri activeren door naar je horloge te kijken en dan “Hey Siri” te roepen. Als je dan vraagt “Hey Siri, where is my car?” Krijg je antwoord.

Apple Siri commands for your Tesla
 
  • Helpful
  • Informative
Reactions: J-Peters and EddieW
2018.10.4 vanochtend geïnstalleerd. 35 km mee gereden. Valt mij op dat met AP2.0 het van rijweg wisselen nu veel beter gaat - veel geleidelijker.Auro neemt ook meer tijd ipv ineens opzij te schieten. Zo ongeveer zoals ik dat zelf zou doen. Ook het remmend reageren op verkeer voor me gaat een stuk beter - niet meer zo abrupt dat mede passagiers vragen of de ASP uit kan. Staat niets over in de release-notes - maar blij mee.
Ik deel deze ervaring vanmorgen ook 45KM gereden lijkt allemaal ook een stuk strakker te gaan.
Happy!
 
  • Like
Reactions: harrydijkstra
Remote S is een app met een bijbehorende Apple Watch app, maar waar het over ging was Siri integratie met je auto. Als je een Apple Watch hebt kan je Siri activeren door naar je horloge te kijken en dan “Hey Siri” te roepen. Als je dan vraagt “Hey Siri, where is my car?” Krijg je antwoord.

Apple Siri commands for your Tesla

"Hey Siri, activate my car's audible signals"?? Probeer dat maar eens met een uitgestreken gezicht te zeggen met wat mensen om je heen. Gelukkig is het wel gewoon "lock my car" en niet "disengage my car's automatic door locking mechanisms"... o_O

Star Trek Technobabble Generator
 
  • Funny
Reactions: J-Peters
Remote S is een app met een bijbehorende Apple Watch app, maar waar het over ging was Siri integratie met je auto. Als je een Apple Watch hebt kan je Siri activeren door naar je horloge te kijken en dan “Hey Siri” te roepen. Als je dan vraagt “Hey Siri, where is my car?” Krijg je antwoord.

Apple Siri commands for your Tesla
Thx. Zal vanavond kopen :)
Gebruik wel nooit siri. :cool:
 
  • Funny
Reactions: Jcamps
Ook net geïnstalleerd. Hoop dat mijn spontane reboots elke twee/drie dagen nu weg zijn. De verhalen over autopilot zijn mooi, straks nog een ritje van 70 km voor de boeg, lekker testen!
Ritje gedaan vanuit Den Haag SeC en ja het verschil is duidelijk. Stuurt strakker binnen de lijnen, wisseling van strook gaat soepeler. Daarvoor waren er een paar probleempjes opgelost in het SeC. Dag kan niet meer stuk, wat een heerlijke reisauto. “Fingers crossed” voor wat betreft de software stabiliteit.