Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Mwah...
‘Siri, wil je mijn auto voorverwarmen?’
Antwoord:
‘Daar heb je geen app voor’
:(
O wacht heb ik wel! :)
Ik krijg dit:
1B7E1915-9CD7-457A-B54F-1AF1E34DECF1.png

En na hernoemen van auto naar autö krijg ik dit:
473378D3-9693-4598-9A46-2FD25EA3A088.png


Die auditieve signalen doet dan weer wel...
 
Gisteren 10.4 geïnstalleerd. Ik ben wat minder positief dan de hosanna verhalen op het Engelstalige deel.... Vandaag Naarden-Sloterdijk gereden. Drie maal moeten ingrijpen op die 15-20km. Eerste keer was een bekende: omdat we met kaarten van tig jaar oud rijden rij je op de A1 maar denkt de auto 60KM weg :( De tweede was voor mij nieuw en een onaangename verrassing. Op de A10, na een afslag, ging de auto opeens vol in de ankers. Omdat ik deze route vaker rijdt en nog nooit problemen hier had, was dit echt onverwacht en heel vervelend. Waar het aan lag? Ik weet het niet. Misschien het wat geprononceerde uiteinde van het begin van de vangrail die voor een stilstaande auto werd aangezien?
En als toetje ging één maal de lane-change naar rechts niet goed. Nauwelijks andere auto's in de buurt.

Verder 'ziet' de AP op mijn scherm dingen (heel af en toe) anders dan de werkelijkheid. Auto wordt links in de baan rijdend geprojecteerd op mijn display, terwijl de werkelijkheid rechts is. Dat gaat na een seconde of 5 wel weer goed, maar toch... NB: dit was ook al bij eerdere versies het geval.

Wel blijft de auto wat stabieler in het midden van de baan.

Kan zijn dat ik een negatieve uitzondering ben, maar ik heb ook wel eens het gevoel dat mensen zien wat ze willen zien <grin>. Ik geloof best dat er stapjes gezet worden in de AP, maar het zijn mi wel hele kleine stapjes en daar waar op één onderdeel vooruitgang wordt geboekt, gaat een ander onderdeel weer klein beetje achteruit. Maar goed, het is pas maand drie 2018, wie weet wat ons dit jaar nog gaat brengen! (ik ben een eeuwige optimist).
 
Last edited:
  • Informative
  • Like
Reactions: Gaston and nico180
Ik kreeg donderdagavond ook de software update en gelijk geïnstalleerd. Gisteren fijn gereden. Tot mijn verbazing kreeg ik vanmorgen de melding “navigation maps updated”.

Gaan die gelijk mee of is dit losstaand van de rest van de software. Er zitten geen release niets bij, dus zal wel niets bijzonders zijn dan?
 
Ik kreeg donderdagavond ook de software update en gelijk geïnstalleerd. Gisteren fijn gereden. Tot mijn verbazing kreeg ik vanmorgen de melding “navigation maps updated”.

Gaan die gelijk mee of is dit losstaand van de rest van de software. Er zitten geen release niets bij, dus zal wel niets bijzonders zijn dan?

Ik denk dat het losstaat van elkaar of dat deze update zag dat je een oude kaart had en je daarom de update kreeg.
 
Even de controls. Na boodschappen doen liep ik met een vol mandje in mijn handen en vroeg mijn vrouw om even haar telefoon te pakken, app te openen en controls en trunk open.
Dat werkte perfect maar toch weet ik niet of ik er blij mee bent. Je zou maar achteloos eens kijken en per ongeluk de toets aanraken waarna de klep opengaat terwijl de auto ergens buiten je gezichtsveld geparkeerd staat. Ik zou wel iets van een beveltigingsvraag of ander alert willen hebben. Of is er al iets?Ik heb het niet gevonden in de instellingen.
 
Ik heb nu ook 2018.10.4:
Lane-change werkt veel beter nu!
Maar, minder belangrijk, nu zijn alle (waarschuwings) teksten in het engels ipv nederlands, terwijl het in de instellingen toch op nederlands staat.
bv suspension higher due to location ipv vering verhoogd op basis van lokatie.
Hebben anderen dit ook?
 
Nou, had de eerste spontane reboot alweer te pakken vandaag (ondanks de nieuwe versie)
Ik ook....
Inhalen is wel echt verbeterd. Ook als je de autopilot overrulet heeft ie veel sneller de nieuwe strook “te pakken” om weer opnieuw op autopilot te zwtten.
Alleen die 5 seconden wachten na een inhaalactie voor je weer naar rechts kan is jammer genoeg gebleven.
Maar, zoals al veel anderen zeggen, de autopilot is goed bruikbaar nu!
 
Vanochtend voor het eerst mee gereden met 2018.10.4. Wat heerlijk die auto lane change! Eindelijk kan ik de auto normaal gebruiken. De lane change was bij mij zo heftig dat ik en mijn passagiers het absoluut niet fijn vonden als ik hem gebruikte. Nu is het een hele rustige lane change. Super!

Ook de autopilot is stukken overtuigender. Heb het idee dat er minder stuurbewegingen nodig zijn.
Hebben jullie OTA een rollback naar AP1 gekregen?
 
Ik ben niet zo tevreden over 2018.6.1 , sinds update al twee keer een "dode" auto bij vertrek. Gisteren begon Spotify moeilijk te doen, geen enkel wachtwoord was juist, twee keer opnieuw wachtwoord moeten instellen en twee keer reset van scherm. En dan daarbovenop gisteren plots een reset van de middenconsole uit zichzelf. En nog steeds ondanks winterpakket geen extra mogelijkheden om deze in te stellen.
 
Geen reboots of problemen hier. Na die eerste rit op 2018.10.4 zonder AP is bij de 2e rit AP terug wakker geworden en heb geen klachten. Hij is inderdaad accurater en pakt enkele bochten die op het randje waren in het verleden heel wat beter, en hij herkent op een net ingeslagen weg heel wat sneller de belijning. Een beetje te snel zelfs, want hij weet op dat moment nog niet wat de snelheidslimiet is dus je moet manueel nog de snelheid verhogen. Maar goed, heel tevreden van :)
 
Oh, en de grootlichtassistent is nuttig geworden! Tevoren bleef dat ding lekker met groot licht schijnen, ook al zat een tegenligger te naderen, tot die tegenligger met zijn lichten begon te knipperen of de tegenligger op minder dan 150 meter van me verwijderd was... Nu gaat de Tesla al veel braver met grootlicht om.
 
  • Informative
Reactions: CL600 and Pudding