Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Vanochtend mijn MX100D achtergelaten bij SeC Tilburg. De SeC-medewerker vroeg welke software ik draaide, vanwege alle problemen, dus ik: nu 2018.21.9 , maar heb afgelopen week 3 updates gehad . Hij geloofde het niet, keek in de auto: "Wanneer heb je deze gekregen?" Ik: "van het weekend". Toen de schade bij aflevering (want daarvoor kwam ik eigenlijk) doorgenomen, alle andere hardware- en software-problemen doorgelopen:
- Wi-Fi : was al opgelost na 1e update
- Update over the air: was al opgelost na 1e update
- Radio: probleem is in onderzoek, hoor ik bij ophalen meer over. Hij herkende het probleem niet.
- Trunk: er 'rammelt' iets, wordt nagekeken.
- Rubben in voorruit die je hoort bij open- en dichtdoen van raam: dat is "by design" dat het geluid maakt. Hij kon ze vervangen, maar hij verwachtte niet dat het probleem dan opgelost is. Aangezien het minimaal is, afgesproken dat er notitie in systeem staan en dat het "altijd" nog vervangen kan gaan worden.

Mijn replacement car zou een BMW 3-Serie zijn, maar er was afgesproken een Model X (anders had ik de auto wel zelf naar een schadebedrijf hier in Eindhoven gebracht, welke Tesla regelde). Er was geen Tesla op voorraad, nu heb ik een MSP90D meegekregen (die net terug was oid, stond rechts op het terrein aan de laadpaal nog te laden). Niet gewassen en schoongemaakt (maar zag er van binnen prima uit, van buiten een beetje vies maar dat boeit me niet zo veel), maar wel al met 2018.21.9 software. Ik merk wel duidelijk het verschil tussen deze AP en mijn eigen AP: deze is volwassener, hij 'zwiebert' veel minder met het automatisch wisselen van rijbaan op de A58 (Tilburg -> Eindhoven). Kenteken begint met JJ-xxx-x (rest weet ik zo niet), maar dat is denk ik een AP1 nog? De MCU is wel snel, maar zeker niet zo snel als de MCU in mijn MX. Ik heb vorige week de MCU van de 1e gen Model S gezien (van collega van Widodh), die was echt nog trager. Ook rebooten van deze MCU duurt (ongeveer) eens zo lang als de nieuwe MCU. Maar wel leuk om zo de verschillen te merken tussen modellen, een keer de P90D Insane mode te merken en dat ik het tussenconsole voorin toch wel erg handig vindt (in deze zit er alleen maar de "bak" zeg maar).
 
De laatste update (2018.21.9) die ik net geinstalleerd heb, geeft aan dat de Model S vanaf nu ook auto’s in de naastliggende banen toont.

Nu zag ik dat de Model 3 ook vrachtwagens herkent. Volgens mij zit er niet wezenlijk andere hardware in de Model 3. Had dus eigenlijk verwacht dat dit ook in de Model S zou zitten.

Iemand al kunnen verifieren of de Model S/X (hw 2/2.5) inmiddels ook al verschillende type voertuigen kan herkennen?
 
De laatste update (2018.21.9) die ik net geinstalleerd heb, geeft aan dat de Model S vanaf nu ook auto’s in de naastliggende banen toont.

Nu zag ik dat de Model 3 ook vrachtwagens herkent. Volgens mij zit er niet wezenlijk andere hardware in de Model 3. Had dus eigenlijk verwacht dat dit ook in de Model S zou zitten.

Iemand al kunnen verifieren of de Model S/X (hw 2/2.5) inmiddels ook al verschillende type voertuigen kan herkennen?

Neen, dat doen ze nog niet, tenminste, hij toont het verschil niet. Alle voertuigen zijn nu Tesla's, wellicht ook kwestie van wishful thinking.

Vandaag een kleine 200 km met nieuwe update gereden. Viel op, maar niet echt storend, dat hij soms (niet altijd, kan als er niets bijzonders is en niet boven de snelheid wordt gereden wel een min uurtje duren) wat eerder vraagt om het stuur beet te pakken. Verder geen problemen t.o.v. vorige gemerkt.
 
Neen, dat doen ze nog niet, tenminste, hij toont het verschil niet. Alle voertuigen zijn nu Tesla's, wellicht ook kwestie van wishful thinking.

Vandaag een kleine 200 km met nieuwe update gereden. Viel op, maar niet echt storend, dat hij soms (niet altijd, kan als er niets bijzonders is en niet boven de snelheid wordt gereden wel een min uurtje duren) wat eerder vraagt om het stuur beet te pakken. Verder geen problemen t.o.v. vorige gemerkt.
Merk maar weinig bij deze update ook niet het eerder vast pakken van het stuur.
 
Ook hier sinds vanochtend op 2018.21.9.

Wat mij opviel:
- stuurtje bij AP actief, beweegt niet mee (zie discussie paar posts hoger);
- auto's links/rechts worden getoond maar lang niet altijd correct. Soms staan ze rechts in de baan en op mijn scherm links ed
 
2018.21.9 staat klaar .. de wereld rondom ons .. die van de S dan wordt meer zichtbaar :cool:

IMG_3567.jpg
 
Ook hier sinds vanochtend op 2018.21.9.

Wat mij opviel:
- stuurtje bij AP actief, beweegt niet mee (zie discussie paar posts hoger);
- auto's links/rechts worden getoond maar lang niet altijd correct. Soms staan ze rechts in de baan en op mijn scherm links ed

auto's links/frechts, maar alleen vóór de auto op enige meters afstand.auto direct voor de auto op linker (rechter) rijbaan ziet hij nog niet. Zien is overigens niet waar het om gaat, maar wat doet het systeem met die informatie. Dat gaat wel goed - maar auto's die net voor je schieten moet je voorlopig nog zelf opvangen.
 
Ik vind deze update 2018.21.9 bepaald geen verbetering. Het stuur moet bij mij nu om de 20 seconden beet gehouden worden. Over het algemeen rij ik op AP al met de handen aan het stuur maar helaas wordt dat nu niet altijd gedetecteerd waardoor je er om de 20 seconden aandacht aan moet besteden. Dat maakt het allemaal erg onrustig. Ook het rijgedrag zelf ervaar ik als onrustiger. Bijvoorbeeld even inhouden bij het inhalen en dan weer gas bijgeven. Tot nu toe ook vaker phantom breaks gehad. Nee, doe mij de vorige versie maar.
 
  • Like
Reactions: vincentnl
Ik vind deze update 2018.21.9 bepaald geen verbetering. Het stuur moet bij mij nu om de 20 seconden beet gehouden worden. Over het algemeen rij ik op AP al met de handen aan het stuur maar helaas wordt dat nu niet altijd gedetecteerd waardoor je er om de 20 seconden aandacht aan moet besteden. Dat maakt het allemaal erg onrustig. Ook het rijgedrag zelf ervaar ik als onrustiger. Bijvoorbeeld even inhouden bij het inhalen en dan weer gas bijgeven. Tot nu toe ook vaker phantom breaks gehad. Nee, doe mij de vorige versie maar.
Buiten AP wel een paar verbeteringen zoals het feit dat Spotify nu bij het opstarten mijn playlist altijd laat zien en mijn rearview camera doet het nu altijd, waar hij eerder vaak op zwart sprong.
 
Ik vind deze update 2018.21.9 bepaald geen verbetering. Het stuur moet bij mij nu om de 20 seconden beet gehouden worden. Over het algemeen rij ik op AP al met de handen aan het stuur maar helaas wordt dat nu niet altijd gedetecteerd waardoor je er om de 20 seconden aandacht aan moet besteden. Dat maakt het allemaal erg onrustig. Ook het rijgedrag zelf ervaar ik als onrustiger. Bijvoorbeeld even inhouden bij het inhalen en dan weer gas bijgeven. Tot nu toe ook vaker phantom breaks gehad. Nee, doe mij de vorige versie maar.
Helemaal eens! Ik hoop iedere keer bij een nieuwe update dat eindelijk die tijd wat langer wordt (nag) want zeker op lange ritten vindt ik het behoorlijk irritant om iedere minuut een "snokje" aan het stuur te moeten geven. En wat doen ze in deze update: ze verkorten de periode naar zo'n 40 sec of daar omtrent! Het inhouden en gas geven was mij ook al opgevallen op de provinciale wegen hier op de Veluwe.
 
Helemaal eens! Ik hoop iedere keer bij een nieuwe update dat eindelijk die tijd wat langer wordt (nag) want zeker op lange ritten vindt ik het behoorlijk irritant om iedere minuut een "snokje" aan het stuur te moeten geven. En wat doen ze in deze update: ze verkorten de periode naar zo'n 40 sec of daar omtrent! Het inhouden en gas geven was mij ook al opgevallen op de provinciale wegen hier op de Veluwe.
Sinds gisteren ook de laatste versie 2018.21.9, heb nu last van phantom breaks en waarschuwingen als er tegenliggers dicht langs me komen. Eerder deze problemen niet gehad op dezelfde wegen.