Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Pfoe! Wat een verschil met Autopilot als je van 2017.50 ineens naar 2018.20 gaat. Vooral het inhalen gaat nu erg soepel en niet zo hoekig zoals bij 2017.50 (werd mijn teerbeminde vrij chagrijnig van). De navi lijkt er ook iets moderner uit te zien.
Andere nieuwigheden moet ik nog ontdekken. Maar tot zover “two thumbs up!” :)
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Pfoe! Wat een verschil met Autopilot als je van 2017.50 ineens naar 2018.20 gaat. Vooral het inhalen gaat nu erg soepel en niet zo hoekig zoals bij 2017.50 (werd mijn teerbeminde vrij chagrijnig van). De navi lijkt er ook iets moderner uit te zien.
Andere nieuwigheden moet ik nog ontdekken. Maar tot zover “two thumbs up!” :)
Goed om lezen! Hier, na een twintigtal mislukte updates, hopelijk vandaag de mijne terug met netjes werkende sensoren, en ook (eindelijk?) af van versie 2018.6 en nog iets...
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Gisteren auto terug van een lastige storing met het achterportier (opgelost, hardware conflictje) heb ik 2018.20.5 update gekregen. Gisteren 200 km mee gereden en geen opzienbarende rare dingen meer, geen remacties. Bug fixes volgens de release notes.
In ieder geval ook geen vastlopers meer van het scherm bij zware websites. Fingers crossed...
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Gisteren auto terug van een lastige storing met het achterportier (opgelost, hardware conflictje) heb ik 2018.20.5 update gekregen. Gisteren 200 km mee gereden en geen opzienbarende rare dingen meer, geen remacties. Bug fixes volgens de release notes.
In ieder geval ook geen vastlopers meer van het scherm bij zware websites. Fingers crossed...
Hardware conflictje leg uit ?
 
@Phil_BE Nou, de deurhandle kwam met ontgrendelen naar buiten, maar dan helemaal. Je kon de deur niet openmaken. Als je de handgreep voorzichtig terugdrukte, dan kreeg ie de extra ruimte ging het openen wel. Daarna werkte alles zoals normaal, totdat je weer afsloot.

De auto is 2x voor deze klacht in service geweest en de complete handgreep was vervangen de 1e keer. Na de eerste keer thuis afsluiten was het weer prijs.

Wat blijkt: die greep assmbly is gemonteerd op een plaat die weer tegen de deur aan gelijmd zit. Daar bleek een opstaand randje de hallsensor te beinvloeden waardoor er geen eindsignaal kwam en de greep dus helemaal naar buiten kwam. Het randje is weggehaald en nu werkt het "as designed" :)

Buitengewone goede service van uit Tilburg!
 
Ik ben 2.5 week begonnen met 2018.18.2 301aeee . Ik kreeg geen updates binnen na gebeld te hebben met SeC Tilburg. Ze raadden Wi-Fi aan, maar dat werkte voor geen meter en ik had nog wat andere bugs. Gisteren bij toeval een keer wel verbinding met Wi-Fi, krijg ik nog geen uur later de melding dat nieuwe software is (bleek 2018.20 ad59ff9 te zijn). Vanochtend installatie klaar (duurde 40 min in mijn nieuwe MX100D) , Wi-Fi werkt nu stabiel qua verbinding lijkt het. Vanmiddag zat ik in de auto, hing ik auto aan SuC Eindhoven, loop naar binnen. 5 min later push op telefoon dat er nieuwe software is. Zie ik in de mail van SeC Tilburg een half uur er voor me gemaild heeft dat er 1 probleem opgelost is in nieuwe software, 1 probleem waarschijnlijk opgelost is en dat ze naar de rest maandag gaan kijken als mijn auto bij de SeC staat voor de schades bij levering te laten repareren (lichte schade op achterbumper). Zojuist de software geinstalleerd, nu draai ik 2018.20.5 0e38763 (en dat duurde net geen 30 minuten, de hele installatie).

- Is het toeval dat ik 2 dagen na elkaar updates krijg, of krijg je voor elke case die je hebt lopen en die erkend/opgelost is, direct de update er voor gepushed? De update kwam trouwens OTA via 4G/LTE , want mijn auto heeft sinds vanochtend geen Wi-Fi meer gezien waar hij op kan.
- Is een update altijd zo snel, want ik had rekening gehouden met 1 uur 40 min.

Straks even kijken of ik andere zaken opgelost zie, ik ben benieuwd
 
Ik ben 2.5 week begonnen met 2018.18.2 301aeee . Ik kreeg geen updates binnen na gebeld te hebben met SeC Tilburg. Ze raadden Wi-Fi aan, maar dat werkte voor geen meter en ik had nog wat andere bugs. Gisteren bij toeval een keer wel verbinding met Wi-Fi, krijg ik nog geen uur later de melding dat nieuwe software is (bleek 2018.20 ad59ff9 te zijn). Vanochtend installatie klaar (duurde 40 min in mijn nieuwe MX100D) , Wi-Fi werkt nu stabiel qua verbinding lijkt het. Vanmiddag zat ik in de auto, hing ik auto aan SuC Eindhoven, loop naar binnen. 5 min later push op telefoon dat er nieuwe software is. Zie ik in de mail van SeC Tilburg een half uur er voor me gemaild heeft dat er 1 probleem opgelost is in nieuwe software, 1 probleem waarschijnlijk opgelost is en dat ze naar de rest maandag gaan kijken als mijn auto bij de SeC staat voor de schades bij levering te laten repareren (lichte schade op achterbumper). Zojuist de software geinstalleerd, nu draai ik 2018.20.5 0e38763 (en dat duurde net geen 30 minuten, de hele installatie).

- Is het toeval dat ik 2 dagen na elkaar updates krijg, of krijg je voor elke case die je hebt lopen en die erkend/opgelost is, direct de update er voor gepushed? De update kwam trouwens OTA via 4G/LTE , want mijn auto heeft sinds vanochtend geen Wi-Fi meer gezien waar hij op kan.
- Is een update altijd zo snel, want ik had rekening gehouden met 1 uur 40 min.

Straks even kijken of ik andere zaken opgelost zie, ik ben benieuwd

Er lijkt idd tegenwoordig een koppeling te zijn tussen ticketsysteem en het uitrol systeem. Zodra er in de agenda een afspraak is wordt er ook nieuwe software gepusht.

Doorlooptijd is afhankelijk hoeveel er geüpdate moet worden maar is vrijwel altijd minder dan aangeven.
 
Problemen opgelost in 2018.20, waar ik last van had in 2018.18.2:
- Over the Air updates komen binnen (via LTE!)
- Snelheid van verbinden app <-> auto is verbeterd, alleen na lange tijd (uur?) duurt het even, maar niet zo lang (halve minuut) als bij 2018.18.2
- Stabiliteit / verbinden van Wi-Fi

Problemen opgelost in 2018.20.5, waar ik last van had:
- Onthouden van volume van radio en van navigatie (volume sprong telkens terug naar 2, blijft nu staan op wat ik selecteerde)

Nog niet opgelost:
- optie om bij "display" de "always on" aan te zetten, die is weg bij mij (en ik zou zweren dat hij er in het begin wel stond bij 2018.18.2 , maar weet dat dus niet zeker.. Kan goed dat ik hem alleen in de handleiding daar heb zien staan).
- Radio-stations die je op DAB+ luistert, springen naar FM-frequentie 220.x / 227.x / 228.x mHz als je de auto vergrendeld en later weer instapt. Soms ook echt analoog ontvangst van de normale FM-frequentie ipv de DAB+ band heb ik het idee (ik hoor analoge ruis). Ook plaatjes van stations laden niet of worden vergeten (maar die van Tune In onthoudt / cached hij nu wel).
- Favorieten van Tune In zie je nu ook weer.
- Wat de 1e en 2e icoon is bij "recent" begrijp ik nog steeds niet, maar ook dat werkt nog niet 100% heb ik het idee.

Als er iemand nog tips en tricks heeft, dan hoor ik het wel. Volgende week zal ik nog wel een update geven als ik bij het SeC ben geweest en mijn auto weer terug heb.
 
  • Helpful
Reactions: Phil V
Uit blog : Free Trials AutoPilot
"When asked in February about the timeline for the coast-to-coast drive, Musk said it might happen in three months, or “six months at the outside.” If Tesla holds to that timeline, it would make sense that some big improvements are coming soon."

Is dan verstandig om bij het bestellen van een nieuwe Tesla toch alvast de optie "Zelfrijdende functie" te activeren of gaat het nog wel even duren voordat wij in Nederland/België hiervan gebruik kunnen gaan maken?
 
Is het dan verstandig om bij het bestellen van een nieuwe Tesla toch alvast de optie "Zelfrijdende functie" te activeren of gaat het nog wel even duren voordat wij in Nederland/België hiervan gebruik kunnen gaan maken?

Ik heb FSD gekocht omdat ik geloof in Musk, Tesla en FSD... En besef dat ik iets financier dat ik misschien nooit kan gebruiken... Maar wie weet...
 
Er lijkt idd tegenwoordig een koppeling te zijn tussen ticketsysteem en het uitrol systeem. Zodra er in de agenda een afspraak is wordt er ook nieuwe software gepusht.

Toevallig of niet, maar vandaag 2 uur na mijn SeC bezoek in Groningen (terugroepactie elektrische handremschijf) heb ik softwareversie 2018.21.9 (AP1) ontvangen. Weinig nieuws. Melding over kunnen updaten van UMC.
 
  • Informative
Reactions: Erik-S85