Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Nee dus, op de snelweg doet hij dat niet. Wat wel weer helemaal terug is dat is het plotseling remmen bij objecten over de weg welke een scherpe schaduw hebben, zoals viaducten en portalen. Vandaag een stuk of 8x meegemaakt. Ook is de afstand tot de voorligger een stuk groter geworden, zelfs op stand 1: soms wel 2 vrachtwagen lengtes. Irritant voor mijzelf en wekt irritatie op bij de auto achter mij.
Klinkt alsof er iets mis is met je sensoren, calibratie, camera's, voorruit of iets anders dat invloed heeft op de AP, laat het eens onderzoeken.
(begin eens met het stukje waar de camera doorheen kijkt te poetsen, wie weet ziet ie het allemaal niet meer zo scherp :) )
 
Heeft er iemand sinds een paar versies terug overigens ook last van dat de ingestelde marge niks meer doet?

Vroeger stond mijn snelheidsmarge ingesteld op +6 km/u, waarmee je in België veilig zit (men flitst vanaf >6 km/u).

Als ik dan aan 76 km/u de bebouwde kom naderde op autopilot, en de snelheid op de kaart ging naar 50 km/u, dan vertraagde mijn auto naar 56 km/u. Ideaal. Als je even later de bebouwde kom uit reed, ging ie versnellen naar 76 km/u. Nooit meer boetes.

Sinds 2018.21.9 doet ie dat niet meer. Als ik hier de hoofdweg op rij, dan stelt ie zelf 76 km/u voor , maar als ik dan de bebouwde kom in rij op autopilot dan zakt ie naar 60 km/u. Dan heb je dus wel een boete. En dan moet je manueel de snelheid aanpassen naar 56 km/u, waarna als je de bebouwde kom uit rijdt, hij niet meer wisselt naar 76 km/u maar 56 blijft doen.


ik heb net hetzelfde voor. De minima's van 50 km/h zijn veranderd naar 60 km/h, en deze van 70 km/h naar 80 km/h.
Niet fijn, want ik reed op de kleinere wegen steeds op autopilot om snelheidboetes te vermijden.
Hoop dat dit bij en volgende update opnieuw word aangepast...
 
ik heb net hetzelfde voor. De minima's van 50 km/h zijn veranderd naar 60 km/h, en deze van 70 km/h naar 80 km/h.
Niet fijn, want ik reed op de kleinere wegen steeds op autopilot om snelheidboetes te vermijden.
Hoop dat dit bij en volgende update opnieuw word aangepast...
Dat hoop ik dus niet.
Je kunt altijd zelf de maximum snelheid naar beneden bijstellen, maar NOOIT hoger dan het bepaalde maximum.
 
ik heb net hetzelfde voor. De minima's van 50 km/h zijn veranderd naar 60 km/h, en deze van 70 km/h naar 80 km/h.
Niet fijn, want ik reed op de kleinere wegen steeds op autopilot om snelheidboetes te vermijden.
Hoop dat dit bij en volgende update opnieuw word aangepast...
Ik heb daarom de ’Chime’ weer op gezet als waarschuwing bij te snel rijden. Ik rij de laatste tijd veel in het CH eb FR. De snelheidslimiet wijzigt daar bijna bij elke kl paal. De waarschuwing is heel vervelend, maar kan eigenlijk niet vervelend genoeg zijn.
 
Is in de nieuwe update de tijd dat je het stuur moet bewegen al positief aangepast naar boven? Dus dat je minder vaak het stuur moet bewegen? Zit al een 2 maandjes de update weg te klikken namelijk aangezien mijn AP nog heerlijk minuten lang zonder interventie doorrijd op de snelweg :)
 
Is in de nieuwe update de tijd dat je het stuur moet bewegen al positief aangepast naar boven? Dus dat je minder vaak het stuur moet bewegen? Zit al een 2 maandjes de update weg te klikken namelijk aangezien mijn AP nog heerlijk minuten lang zonder interventie doorrijd op de snelweg :)
Nee, integendeel.... op de snelweg is de tijd nog korter geworden. Eerst moet ik zowel op de provinciale wegen als op de snelwegen zo'n iedere minuut de auto laten weten dat ik wakker was, nu is het op de snelwegen ongeveer iedere 30 seconden (op de provinciale wegen zo rond de 50 sec.). Ik wordt er helemaal gestoord van en neemt echt een stuk plezier weg van de auto die ooit zelfs zou moeten rijden???....
 
Inderdaad, als je gewoon met AP je handen op het stuur houdt dan krijg je maar sporadisch een melding (meestal komt die melding precies wanneer het plotseling wat drukker wordt of wat auto's van baan wisselen, bijv. bij een oprit of een wegversmalling, toeval?).

Wat mij betreft werkt het systeem zoals bedoeld, namelijk om te zorgen dat je je handen aan het stuur houdt tijdens AP en alert blijft...
Het 'look mum, no hands!' is achteraf gewoon slechte marketing geweest bij de introductie van AP.
 
Sinds kort merk ik dat 'scheduled charging' bij mij niet meer werkt. Op mijn huisadres staat hij ingesteld om te laden met nachtstroom (en zodat hij in de wintermaanden nog warm is bij vertrek waardoor betere regen), maar ik kwam er toevallig achter dat de auto gewoon begint te laden zodra ik de stekker erin plug. Meer mensen die hier last van hebben?
 
Sinds kort merk ik dat 'scheduled charging' bij mij niet meer werkt. Op mijn huisadres staat hij ingesteld om te laden met nachtstroom (en zodat hij in de wintermaanden nog warm is bij vertrek waardoor betere regen), maar ik kwam er toevallig achter dat de auto gewoon begint te laden zodra ik de stekker erin plug. Meer mensen die hier last van hebben?
Hier geen probleem, versie 26
 
Sinds kort merk ik dat 'scheduled charging' bij mij niet meer werkt. Op mijn huisadres staat hij ingesteld om te laden met nachtstroom (en zodat hij in de wintermaanden nog warm is bij vertrek waardoor betere regen), maar ik kwam er toevallig achter dat de auto gewoon begint te laden zodra ik de stekker erin plug. Meer mensen die hier last van hebben?
Nee, bij mij werkt het als vanouds. Heb nog wel versie 21.9.