Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Fijn dat jij dat kan, jij hebt waarschijnlijk geen schoolgaande kinderen. Later op vakantie en eerder naar huis zou kunnen maar dan betaal je alsnog voor een week en is je vakantie nog korter. Het is geen gejank, het is noodzaak.

Zeker wel. Op dit moment zijn ze 15 en 17. Maar ik leg het met alle plezier uit... Kinderen hebben in de zomer 6 weken vakantie, meer dan ik zelf opneem.... We huren een huis in de Marken. We gaan dan op woensdag of donderdag weg en slapen onderweg in een hotel of twee of drie nachten in een Agriturismo. Doorgaans gewoon last minute geboekt..daardoor vaak prima betaalbaar. Rijden in alle rust, vrijwel nergens files.... en komen uiteindelijk op zaterdag in loop van de dag aan bij het gehuurde vakantiehuis. Ik zie het probleem niet.
 
In verschillende straten is inmiddels een ‘connectietarief’ ingevoerd. Hopelijk bij mij ook binnenkort.

Ja dat moeten ze in heel Nederland doen, of zoals Tesla het doet, een IDLE fee. Al wil je ook voorkomen dat Tesla owners bewust maar met 8A gaan laden om deze te omzeilen.

Hier bij mij kost 1kWh 0.34 cent, als er voertuigen tegelijk laden kan je max 8kW laden. Zou mooi zijn als ze dan b.v. 0,68 per uur vragen tegen 0.25 per kW. Dan betaal je per uur even veel maar zou je dus 6.80 moeten betalen als je een hele nacht je auto IDLE aan de paal hangt.
 
Ik moet eerlijk zijn: als een BEV aan een laadpaal staat en niet meer staat te laden, vind ik dat heel wat minder irritant dan als er een hybride aan zo een laadpaal staat (want je weet dat die op max. 2 uren vol was), of een BEV die bij een laadpaal staat maar niet ingestoken is (Nederlanders hebben er een handje van weg om in een Belgische Interparking te gaan parkeren en dan de stekker niet in te steken, of het laden niet te activeren).
 
Zeker wel. Op dit moment zijn ze 15 en 17. Maar ik leg het met alle plezier uit... Kinderen hebben in de zomer 6 weken vakantie, meer dan ik zelf opneem.... We huren een huis in de Marken. We gaan dan op woensdag of donderdag weg en slapen onderweg in een hotel of twee of drie nachten in een Agriturismo. Doorgaans gewoon last minute geboekt..daardoor vaak prima betaalbaar. Rijden in alle rust, vrijwel nergens files.... en komen uiteindelijk op zaterdag in loop van de dag aan bij het gehuurde vakantiehuis. Ik zie het probleem niet.

Nee, voor een zomervakantie is het ook geen probleem. Met een ICE zou je dan ook niet op de zaterdagen rijden....
 
Ik moet eerlijk zijn: als een BEV aan een laadpaal staat en niet meer staat te laden, vind ik dat heel wat minder irritant dan als er een hybride aan zo een laadpaal staat (want je weet dat die op max. 2 uren vol was), of een BEV die bij een laadpaal staat maar niet ingestoken is (Nederlanders hebben er een handje van weg om in een Belgische Interparking te gaan parkeren en dan de stekker niet in te steken, of het laden niet te activeren).
Met dat activeren kan jij ze een handje helpen, doe ik ook altijd. Kost mij een paar euro en hen een hoop moeite om die kabel weer los te krijgen :D
 
Of gewoon meer palen neerzetten. Ik vind dat je 's nachts niet kan verwachten dat mensen de chachacha gaan dansen met hun auto's. Tussen 22u en 6u moet je gewoon kunnen slapen. En dan zijn meer palen de enige oplossing.

Mee eens, ik vind 22u trouwens wel heel erg vroeg hoor. Ik denk dat je van 00:00 tot 05:30 geen connectie fee moet hanteren. Tussen

Bijvoorbeeld
00:00 - 05:30, 0 c/u 34c/kWu (0%, 100%)
05:30 - 07:30, 34 c/u 28c/kWu (12,5%, 87,5%)
07:30 - 22:00, 64 c/u 24c/kWu (25%, 75%)
22:00-00:00, 34 c/u 28c/kWu (12,5%, 87,5%)


Zoiets zou denk ik echt ONTZETTEND helpen die PHEV's te verbannen van de laadpalen.
 
  • Like
Reactions: Cely
sprak deze week enkele nieuwkomers in Tesla land en die gaven af op het chaotische forum van TMC; weinig logica en ordening en als zelfs de 'die hards' als de vorige leveranciers van bijdragen aan deze post "Superchargers in Nederland" al zo afdwalen tja waar blijven we dan.
 
sprak deze week enkele nieuwkomers in Tesla land en die gaven af op het chaotische forum van TMC; weinig logica en ordening en als zelfs de 'die hards' als de vorige leveranciers van bijdragen aan deze post "Superchargers in Nederland" al zo afdwalen tja waar blijven we dan.
Het zou inderdaad fijn zijn als men ontopic kan blijven op TMC.

Dat lijkt heel moeilijk voor veel mensen op dit forum.

Hou het aub bij dit topic of open een nieuw topic voor dat onderwerp :)
 
Ben benieuwd of er iemand weet wanneer de eerste V3 SuC in Nederland worden verwacht, er staan nog een behoorlijk aantal nieuwe locaties gepland, zou mooi zijn als er daarvan een aantal V3 waren. De huidige V2 chargers zouden nu 150Kw moeten kunnen leveren, heeft iemand dit in NL al gehaald?
 
Ik haal dat soms. Meestal vroeg in de ochtend en na 0630 in Rosmalen. 146/147kwh is dan wel te doen. Hoewel in NL het soms zo hoog is heb ik deze waardes in Frankrijk en Duitsland bijna altijd. Waarschijnlijk komt dit door de minimale belasting van de SuC’s daar. Hoeveel capaciteit haalt een SuC van het net als de interne accu’s leeg zijn? Immers gebruikt een SuC toch ook een soort condensator/accu om energie in op te slaan als er geen autos geladen worden