Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Laden was nog mogelijk, maar moet niet erger worden. Tijd voor de sticker squat om aan wat opvoeding te doen.
Of tijd voor Tesla om er iets aan te doen…….
Ik weet niet of Tesla kan uitlezen wat voor auto er staat, maar als dit kan kunnen ze eenvoudig de merken/types met de laadpoort aan de verkeerde kant er uit filteren. Op basis daarvan kunnen ze de toegang weigeren omdat je niet voldoet aan de eisen die Tesla stelt als je er wilt laden.
 
Of tijd voor Tesla om er iets aan te doen…….
Ik weet niet of Tesla kan uitlezen wat voor auto er staat, maar als dit kan kunnen ze eenvoudig de merken/types met de laadpoort aan de verkeerde kant er uit filteren. Op basis daarvan kunnen ze de toegang weigeren omdat je niet voldoet aan de eisen die Tesla stelt als je er wilt laden.
In dit geval ging het om ICE auto's. Ook Tesla kan daar op afstand vrij weinig aan doen. Alleen het personeel van de betreffende locatie (vaak bij een hotel) kan er iets van zeggen. En anders maar gewoon auto's laten wegslepen?
 
In dit geval ging het om ICE auto's. Ook Tesla kan daar op afstand vrij weinig aan doen. Alleen het personeel van de betreffende locatie (vaak bij een hotel) kan er iets van zeggen. En anders maar gewoon auto's laten wegslepen?
Ik vraag me af hoe dat wettelijk zit. Er staat meestal geen officieel verkeersbord bij dat je daar niet mag parkeren als je niet aan het laden bent.

En een ICE rijder zal het wat interesseren dat er een wit met rode paal met Tesla er op bij z'n auto staat...
Net zoals het mij niets interesseert als er een lantaarnpaal naast mijn auto staat.

Is het niet meer een kwestie van fatsoen?
Dan is wegslepen niet aan de orde.
 
Er staan borden dat het alleen t.b.v. laden is en niet als parkeerplaats.

En wat vind je hier dan van...?

Screenshot 2022-05-04 at 10.21.49.png
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
En wat vind je hier dan van...?

View attachment 800327
Dan ben ik meer een voorstander van deze aanpak:
1651741746538.png


Al is de wegsleepregeling maar een manier om af te schrikken, dan hoeft het nog niet eens daadwerkelijk uitgevoerd te worden. Maar, dan heb je wel een reden om iemand erop aan te spreken en bij mensen die écht hardleers zijn kan er dan alsnog een sleepwagen komen.
 
Helemaal verkeerde topic uiteraard, maar dit trof ik vandaag in Zwitserland aan.
Enig idee of het helpt om Tesla over dit soort praktijken te informeren?
View attachment 800811

Het bord is duidelijk.
Niet Tesla maar de politie bellen, lijkt mij.
Politie in Zwitserland heeft een behoorlijke reputatie van streng optreden.
Dit is simpelweg asociaal gedrag.
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and Hbrink