Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Camera bij oprijden van de parking vermoedelijk. Ik had eerder al dergelijke verhalen gehoord over een UK SuC, vermoedelijk deze, maar misschien zijn er nog. Gezien dit duidelijk een verdienmodel is voor dit hotel, ga ik er van uit dat de enige optie is om een slechte review over het hotel te schrijven op facebook of Google. Vervolgens contacteren ze je met de vraag om die review te verwijderen en het 'misverstand' op te lossen. Met dan wel dat je de review vooral bij het hotel plaatst en niet bij de SuC.

Zie ook:
Ik zou TripAdvisor er ook bij doen.
 
Vijf maanden na dato ontvang ik een "kadootje" vanuit Engeland.
In juli gebruik gemaakt van de supercharger Sevenoaks.
Staat zoals vaak op een parkeerplaats (zonder slagboom) achter een hotel.
Blijkt dat je geacht wordt te registeren aan de balie om kosteloos gebruik te mogen maken van de parkeerplaats.
Of ik alsnog even € 72 wil gaan betalen als parkeerboete.
Waarom staat Tesla dit soort praktijken toe ?
Uit wat ik nu op diverse sites zie ben ik niet bepaald niet de eerste dit dit overkomt.
Dit lijkt een verdienmodel te zijn voor het betrokken hotel (Donnington Manor Hotel).
Ze sturen je nota bene een foto van de overtreding toe.
Je kunt je afvragen bij wie de bewijslast ligt. Kunnen ze aantonen dat je je destijds niet hebt gemeld bij de balie? Nog even los van de vraag of je je wel/niet hebt aangemeld.
Je zou ze kunnen vragen of en hoe ze dit kunnen aantonen, als ze dat niet kunnen zou je naar mijn idee ook niet hoeven te betalen.
 
Je kunt je afvragen bij wie de bewijslast ligt. Kunnen ze aantonen dat je je destijds niet hebt gemeld bij de balie? Nog even los van de vraag of je je wel/niet hebt aangemeld.
Je zou ze kunnen vragen of en hoe ze dit kunnen aantonen, als ze dat niet kunnen zou je naar mijn idee ook niet hoeven te betalen.
Ze hebben vast software draaien waar ze de juiste auto aanklikken in een lijstje van binnengekomen en niet aangemelde auto's.
Alles wat hier gesuggereerd wordt om te doen tegen de opgelegde boete is vast al een keertje door iemand anders aangevochten en die heeft dan ook verloren.
Bespaar je de moeite en betaal gewoon als ze 'm niet kwijtschelden.
 
Het was inderdaad een camera, een foto van het in- en uitrijden krijg je er gratis bij.
Jammer dat Tesla zelf kennelijk geen betere plekken weet te vinden.
Nu het aantal snelladers direct aan de snelweg van andere aanbieders ook groeit, wordt het ook makkelijker de superchargers voorbij te rijden.
Alleen het tarief is het omrijden nog waard.
 
Er kan weer gestemd worden:
Supercharger Voting
(en weer geen lokatie in NL :( )
Voor Tesla is er geen ruimte meer in Nederland. SuC locaties zijn voor de NL infrastructuur bij de Tesla generatie van na 2020 ook niet zo populair. Als ik in NL bij een SuC sta zijn het ook vaak de eerste generatie Tesla rijders. Ook ik sta er nooit meer. Voorkeur voor Fastned, Shell en de laatste tijd Total doen mij niet meer omrijden. De soms minder efficiënte laadpalen (200Kw ipv 250Kw) zijn nog steeds sneller omdat je niet meer van de snelweg af hoeft en daarmee tijd bespaard. In Duitsland en Noorwegen is hetzelfde aan de hand. In de overige landen kan het SuC netwerk nog goed groeien omdat de alternatieven er minder of niet zijn.
 
Dat ben ik niet helemaal met je eens, ik maak er regelmatig gebruik van, ook omdat Tesla laad netwerk goedkoper is dan Fastned
Is centenwerk tegenwoordig. Soms in positieve en soms in negatieve voor SuC. Met een niet Tesla zonder abo is de concurrentie in NL altijd goedkoper. Daarnaast mogen lease rijders van niet-teslas niet bij een SuC laden en heel veel tesla leasers zelfs ook niet. De markt voor SuC’s in Nl is vol en waarschijnlijk door de eerste generatie “free” rijders ook niet zo lucratief voor Tesla meer.
 
  • Like
Reactions: fryeBE
Voor Tesla is er geen ruimte meer in Nederland. SuC locaties zijn voor de NL infrastructuur bij de Tesla generatie van na 2020 ook niet zo populair. Als ik in NL bij een SuC sta zijn het ook vaak de eerste generatie Tesla rijders. Ook ik sta er nooit meer. Voorkeur voor Fastned, Shell en de laatste tijd Total doen mij niet meer omrijden. De soms minder efficiënte laadpalen (200Kw ipv 250Kw) zijn nog steeds sneller omdat je niet meer van de snelweg af hoeft en daarmee tijd bespaard. In Duitsland en Noorwegen is hetzelfde aan de hand. In de overige landen kan het SuC netwerk nog goed groeien omdat de alternatieven er minder of niet zijn.
Je mist dan wel een gezellige lobby.
 
Ik herken dat, althans in de randstad, zeker niet. Ik zie genoeg nieuwe Tesla’s aan de suc, en zelfs heel regelmatig andere merken. Wel is het begrijpelijk dat lease rijders met een “tankpas” van de zaak voorkeur geven aan een lader waar die pas werkt, en geen zin hebben in klooien met declaraties als ze zelf betalen aan een suc. Ik denk dat er echt wel ruimte is voor extra Superchargers, richting Zeeland b.v, ooit was er sprake van Bergen op Zoom, dat zou een handige zijn.
 
Ik herken dat, althans in de randstad, zeker niet. Ik zie genoeg nieuwe Tesla’s aan de suc, en zelfs heel regelmatig andere merken. Wel is het begrijpelijk dat lease rijders met een “tankpas” van de zaak voorkeur geven aan een lader waar die pas werkt, en geen zin hebben in klooien met declaraties als ze zelf betalen aan een suc. Ik denk dat er echt wel ruimte is voor extra Superchargers, richting Zeeland b.v, ooit was er sprake van Bergen op Zoom, dat zou een handige zijn.
Er komen zeker nog wel een aantal SuC’s bij in NL de komende tijd (maanden tot jaren). Zie Bezoek een Store | Tesla .
 
Ik laad onderweg wel het liefst bij een SUC of het moet via Bonnet ergens anders goedkoper zijn. Ik heb bij een SUC nog nooit moeten wachten bij andere plekken al wel mede omdat bij de SUC's meestal veel meer laadplekken zijn.
De leaserijders geven nergens om die gaan zelfs bij bataviastad aan de betaalpaal staan en niet aan de gratis DEC's maar dat vind ik niet erg.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik laad onderweg wel het liefst bij een SUC of het moet via Bonnet ergens anders goedkoper zijn. Ik heb bij een SUC nog nooit moeten wachten bij andere plekken al wel mede omdat bij de SUC's meestal veel meer laadplekken zijn.
De leaserijders geven nergens om die gaan zelfs bij bataviastad aan de betaalpaal staan en niet aan de gratis DEC's maar dat vind ik niet erg.
Waar is Bonnet goedkoper onderweg naar de wintersport?
 
  • Like
Reactions: nico180