Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Vanochtend in Zwolle toch weer bijzonder, daar zijn 16 V2 chargers en 8 V3 chargers.

Bij de V3 chargers stond een MX en bij de V2 chargers stonden 3 M3's naast elkaar, terwijl die m.i. beter bij de V3 kunnen gaan staan.

Waarom doen mensen dat? Zijn die onwetend of is er een goede reden voor te bedenken?
Het zou mooi zijn als de navi zou zeggen bij welke charger je het beste kunt gaan staan, dat zou al heel veel schelen voor veel mensen denk ik.
Onwetend denk ik! Bij een V2 wordt je snelheid ook nog eens gehalveerd zodra je naast elkaar staat te laden. Bij een V3 is dat geen enkel probleem.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Vanochtend in Zwolle toch weer bijzonder, daar zijn 16 V2 chargers en 8 V3 chargers.

Bij de V3 chargers stond een MX en bij de V2 chargers stonden 3 M3's naast elkaar, terwijl die m.i. beter bij de V3 kunnen gaan staan.

Waarom doen mensen dat? Zijn die onwetend of is er een goede reden voor te bedenken?
Het zou mooi zijn als de navi zou zeggen bij welke charger je het beste kunt gaan staan, dat zou al heel veel schelen voor veel mensen denk ik.

Ik heb ook wel eens bewust aan een V2 gestaan omdat ik anders m'n eten naar binnen moet proppen 😅
(was op doorreis naar Italie -> tussen de middag een wat langere laadpauze -> de lang voor V3)

Maar ik denk dat de meeste gebruikers uit onwetendheid de verkeerde positie innemen.
Een popup/instructie op het scherm van de Tesla zou een eenvoudige en doeltreffende oplossing zijn.
 
Wel apart... Die parkeerplaats was helemaal voorbereid om aan beide landen stalls te krijgen. Alle betonnen sokkels zaten daar al in de grond met de bekabeling er bij.

Of was de helft misschien al weggehaald?

Verder was het een troosteloze SuC.
Vormt wel een aardig gat qua route en laadpunt, maar hopelijk opent er snel eentje op een Aire die binnen de tolzone valt.
 
Zal ook een teleurstelling zijn voor de uitbater van de pas gebouwd Hotel Maas naast deze SuC. Vreemd.
Ik zie de lader op de website van Tesla er nog gewoon staan. Of is dit een andere als jullie bedoelen?
2023-04-06_13h05_52.jpg
2023-04-06_13h07_31.jpg
 
SuC Reims-Champagne Nord is ook gesloten. Sud is wel open.
Op de uitgezoomde navigatie kaart zie je het verschil niet. Zo had ik per ongeluk Sud aangeduid (Nord stond er niet meer op natuurlijk). Omdat het een tussenstop betrof viel het op de kaart niet op dat ik naar de volgende afrit gestuurd werd om naar de andere kant van de autoweg terug te keren en nog eens na het laden. 2-3 blauwe lijnen boven elkaar geven nog steeds een blauwe lijn.
Toen ik de afslag zag en volgens de nav nog 18 km moest doen viel mijne frank.
Gelukkig was over SuC Reims en Bergen rijden maar 5 minuten extra.
Ja had ik ook gezien toen we met de krokus terugkeerden (door het ongeval dat we hadden tijdens de heenreis dan wel met een ICE dus had ik de SuC niet nodig). Ze waren aan het werken, alle stalls waren weg. Hopelijk komen er wat extra want het was dikwijls wachten daar.
 
Het probleem is dat met het verdwijnen van Val-de-Meuse het in de winter bijna onmogelijk wordt om die route te nemen richting de Franse Alpen als je een SR of een S 70 hebt. Je moet dan in Nancy helemaal volladen en dan Dijon proberen te halen en dat is ook nog eens om als je naar de Haute Savoie op weg bent.
Kun je dan sowieso niet al beter via Duitsland rijden? Van Amsterdam naar Sallanches is dat 30 km verder.

Je zou denken dat een SuC in de buurt van de splitsing van de A5 en A31 ook een stuk nuttiger is. En anders even bijvullen op Aire de Langres.
 
Vanochtend in Zwolle toch weer bijzonder, daar zijn 16 V2 chargers en 8 V3 chargers.

Bij de V3 chargers stond een MX en bij de V2 chargers stonden 3 M3's naast elkaar, terwijl die m.i. beter bij de V3 kunnen gaan staan.

Waarom doen mensen dat? Zijn die onwetend of is er een goede reden voor te bedenken?
Het zou mooi zijn als de navi zou zeggen bij welke charger je het beste kunt gaan staan, dat zou al heel veel schelen voor veel mensen denk ik.
Onwetend denk ik! Bij een V2 wordt je snelheid ook nog eens gehalveerd zodra je naast elkaar staat te laden. Bij een V3 is dat geen enkel probleem.
Heeft voordelen als het druk is 😊
 
Kun je dan sowieso niet al beter via Duitsland rijden? Van Amsterdam naar Sallanches is dat 30 km verder.

Je zou denken dat een SuC in de buurt van de splitsing van de A5 en A31 ook een stuk nuttiger is. En anders even bijvullen op Aire de Langres.
10x liever over de rustige Franse peage dan door dat onrustige Duitsland 🙈
Ik mag binnenkort naar Puglia: heel veel zin in, maar rijden door Duitsland kan mij gestolen worden….
 
Vanochtend in Zwolle toch weer bijzonder, daar zijn 16 V2 chargers en 8 V3 chargers.

Bij de V3 chargers stond een MX en bij de V2 chargers stonden 3 M3's naast elkaar, terwijl die m.i. beter bij de V3 kunnen gaan staan.

Waarom doen mensen dat? Zijn die onwetend of is er een goede reden voor te bedenken?
Het zou mooi zijn als de navi zou zeggen bij welke charger je het beste kunt gaan staan, dat zou al heel veel schelen voor veel mensen denk ik.
onwetend, veel mensen hebben geen idee over de laadsnelheid van hun wagen en/of de laadcurve en het verschil tussen een v2 en v3. Aan de supercharger Lokeren zijn er 4 v3 en 10 v2. Omdat de v3 achteraan de parking staan en veel mensen het verschil niet kennen zijn die veel vrij omdat mensen veelal de eerste beschikbare charger nemen als ze oprijden ipv tot achteraan te rijden. Goed voor mij want dan heb ik een reële kans dat er een v3 spot vrij is :)
 
onwetend, veel mensen hebben geen idee over de laadsnelheid van hun wagen en/of de laadcurve en het verschil tussen een v2 en v3. Aan de supercharger Lokeren zijn er 4 v3 en 10 v2. Omdat de v3 achteraan de parking staan en veel mensen het verschil niet kennen zijn die veel vrij omdat mensen veelal de eerste beschikbare charger nemen als ze oprijden ipv tot achteraan te rijden. Goed voor mij want dan heb ik een reële kans dat er een v3 spot vrij is :)
Hetzelfde zie je in Arlon. Op de heenweg hebben we daar op het gemak gegeten, dus de v2 genomen. Op de terugweg was het puur even snel bijladen, dus de v3 genomen.
 
10x liever over de rustige Franse peage dan door dat onrustige Duitsland 🙈
Ik mag binnenkort naar Puglia: heel veel zin in, maar rijden door Duitsland kan mij gestolen worden….
inderdaad, geen idee waarom zoveel mensen een fan zijn van de autobahn, werken iedere 20 km. Franse autosnelwegen zijn 10x meer relax en aan 130 kmh schiet het ook goed op
 
onwetend, veel mensen hebben geen idee over de laadsnelheid van hun wagen en/of de laadcurve en het verschil tussen een v2 en v3. Aan de supercharger Lokeren zijn er 4 v3 en 10 v2. Omdat de v3 achteraan de parking staan en veel mensen het verschil niet kennen zijn die veel vrij omdat mensen veelal de eerste beschikbare charger nemen als ze oprijden ipv tot achteraan te rijden. Goed voor mij want dan heb ik een reële kans dat er een v3 spot vrij is :)
De laatste keer waren alle v3 bezet bij mij 😀 dus had geen geluk.
 
  • Like
Reactions: freegeeks