Ja, dat klopt inderdaad. Tesla heeft een beetje gesjoemeld met het aantal kWh (voor sommige modellen).
Maar er is (of was) dus wel indeling in brick, zero mile protection, standard en trip.
Overigens is het de vraag of een aanduiding in kWh wel juist is. Dat zou toch eigenlijk Ah moeten zijn? Het aantal kWh is dan afhankelijk van het vermogen dat gevraagd wordt.
Zelf overigens nooit meer dan 73,4 kWh eruit kunnen halen van range charge tot iets onder nul toen de auto net nieuw was.
Die brick protection is er nog steeds!! vorige week ervaren met mijn classic.....
Mijn broer leende even de Tesla om nog wat op te halen, ik was net thuis van mijn werk, nagenoeg leeg, stond net een uurtje aan de twc.
Hij kreeg van mij de sleutel en ik zei hem nog dat hij wel even moest bijladen (supercharger bij ons om de hoek).
Ik keek nog op de app en hij reed die richting uit, dus prima.
Een uur later keek ik nog eens op de app.... hij was net Rotterdam voorbij en had nog maar 45km soc.
Op dat moment schrok ik pas, de dichtstbijzijnde supercharger was 50km bij hem vandaan (dordt).
Meteen gebeld natuurlijk en gevraagd waar hij mee bezig was, 'ja er is hier toch ook wel een supercharger in de buurt'....
Hij had mijn verhalen dat superchargers overal zijn en laden onderweg geen probleem is duidelijk iets te letterlijk genomen.
Met de laadpas in mijn eigen portemonnee zat er voor hem maar 1 ding op, met 60-70 richting dordt.
Ik had de aanhanger al achter de range rover geknoopt en ging er vanuit dat hij met 42km soc geen 58km kon overbruggen, toch ging hij het proberen, na bijna een uur zag ik dat de SOC terugspringen naar 0km en hij was vaart aan het maken om de Drechttunnel in te rijden, hij versnelde van 72km/h naar ruim 90km/h...... ok op dat moment was wel duidelijk dat ik kon gaan rijden met de aanhanger, hij zou stilvallen daar in de tunnel
Maar niets was minder waar, hij kwam er met dezelfde 90km/h en 0% soc weer uit en had nog ruim 5 km te gaan tot de supercharger.
hij belde me dat hij nog prima reed, met de grap dat hij zn iPhone ingeplugd had want die was nog bijna vol...........
Niet wat je wil horen als je zelf plaatsvervangend zit te billenknijpen!
Maar ondertussen reed hij dus vrolijk verder, de auto gaf aan dat vermogen beperkt was, maar hij reed nog steeds 80.
De afrit was lang en veel uitrollen maar ik kreeg live commentaar dat hij vervolgens nog gewoon wheelspin had bij vermogen vragen vanaf het verkeerslicht (in de regen)... de lul!!!
Het was nog een heel klein stukje en een hele grote rotonde helemaal rond maar toen kon hij eindelijk laden!
Conclusie is dus dat hij zeker 6-7km op de accu van zn telefoon heeft gereden