You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een lichte argwaan?Ik heb een lichte argwaan richting auto fabrikanten
De immokantoren in België rekenen inderdaad het dubbele van de Nederlandse kantoren aan courtage. Bizar, want ik vind de Nederlandse makelaars al te veel rekenen.I know,stevig off topic, maar voor mij zijn er 2 dieven in het dagelijkse leven: immokantoren en garagisten. Tesla doet het op dat vlak ietsje beter door alles in jouse te houden en geen concessiehouders aan te stellen.
Zo, dat moest er even uit.
Netjes opgelost van Tesla. Er zijn op het forum even past learn die reeds langer op even vervangend pack wachten!
Niets ernstig. Maakte veel lawaai tijdens traag rijden (< 30 km). Bleek iets met de coating van de motor te maken hebben zei de technieker. Ik heb geen verdere vragen gesteld en ze hebben er direct een nieuwer en opmerkelijk stiller exemplaar ingelepeld. Happy customer.Toevallig niet schokken bij traag rijden/optrekken? Daar is ook een nieuw topic voor opgestart...
Ik ben er ook blij mee. Maar in het verleden door Audi al een keer flink genaaid met een auto die 3 dagen uit garantie was en 90.000km op de teller had staan: EUR 6.000 voor nieuwe motor. Ik heb een lichte argwaan richting auto fabrikanten.
Ik ben ook verrast hoe snel het gaat!
Vrijdag weet ik meer, dan zal ik posten wat er nu écht aan de hand was.
Goed geregeld van Tesla,Ik heb gisteren mijn S opgehaald in Tilburg. Uiteindelijk heb ik een volledig nieuw 85kWh pack (D-revisie) gekregen en daarbij een berg nieuwe moertjes.
Alles onder garantie, geen cent hoeven afrekenen
Jep, super. 12V was dus in orde.Goed geregeld van Tesla,
En wat is de 90% typical range geworden?
Ik heb gisteren mijn S opgehaald in Tilburg. Uiteindelijk heb ik een volledig nieuw 85kWh pack (D-revisie) gekregen en daarbij een berg nieuwe moertjes.
Alles onder garantie, geen cent hoeven afrekenen
Mooi opgelost voor je, W.Jep, super. 12V was dus in orde.
90% is ongeveer 337km en 100% (vandaag lange rit) is 375km. Dat is niet veranderd dus.
Lijkt er inderdaad op, maar ik ben tevreden. Zijn de zelfde waardes die ik eerder ook haalde. Praktisch niets veranderd.Mooi opgelost voor je, W.
De actuele capaciteit wijst m.i. niet op een spiksplinternieuw batterijpakket. Mijn vier jaar oude pakket heeft met ruim 90.000 km gebruik ongeveer die waarden. Lijkt eerder op refurbished, wat ik persoonlijk ook prima zou vinden.
Ah, die tekst kan verwarrend zijn. Ik vermoed een refurbished pack, maar ze hebben niet getracht de mijne te repareren, daarom ‘nieuw’.Weet je zeker dat je een nieuw pack hebt ?
En indien wel : dat dat zal blijven ?
Mijn pack is ook eens vervangen, maar dat bleek achteraf een tijdelijke oplossing (loaner, bij wijze van spreken).
Na herstelling is mijn pack terug gemonteerd.
Nu goed; wat er ook van is : netjes opgelost.
Goed om te weten! Ik wist niet dat je dat kon doen met serienummer van pack.FYI.
Er is een decoder te vinden voor product- en serienummers op Fabbec´s Tesla HV Batterie Decoder • TFF Forum - Tesla Fahrer & Freunde
Daaruit volgt voor jouw pack:
* 1088815-01-D : 3e versie pack voor 85 kWh RWD
* T14H0048358R1 : refurbished pack met productiedatum Augustus 2014
Jouw Tesla geeft zelf aan of de 12 Volt accu moet worden vervangen. Als die melding komt, even bellen met Tesla. Ze kijken dan even hoeveel volt de accu nog levert.Is een crash van de 12V voorspelbaar?
M.a.w. kan een inspectie voor je vakantiereis dit voorkomen.
Zijn er tekens die kunnen wijzen op nakend defect?
Jouw Tesla geeft zelf aan of de 12 Volt accu moet worden vervangen. Als die melding komt, even bellen met Tesla. Ze kijken dan even hoeveel volt de accu noog levert.
Gemiddeld kun je na die melding nog zeker een maand rijden.
Ik rij al anderhalve week met de melding dat mijn 12 Volt accu moet worden vervangen. Tesla heeft ze niet op voorraad.