therightbruno
Member
Als je alleen Mennekes mode2 gaat laden is het een prima ding voor een prima prijs.
Bedoeling is 3 fase (ik heb 3 x 16A) en zo dicht mogelijk bij 11kWh te komen - dat zou ook mogelijk zijn met de Tesla laadpaal. Of niet?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als je alleen Mennekes mode2 gaat laden is het een prima ding voor een prima prijs.
Zeker. Maar je hebt wel flink in de buidel getast voor een 75 kWh batterij. "Penny wise, pound foolish"?Ik denk dat veel mensen een laadpaal nemen omdat dat toch moet?
Ik laad gewoon aan de 220 met 17 km/uur. Daar kom je een heel end mee. In 10 uur tijd 170km. De tijd is je beste vriend.
Het is maar hoe ver je van je werk woont c.q. hoeveel km je per dag rijdt.
Scheelt toch een hoop euries.
Zo vind ik zelf 3 fasen niet nodig. Zit wel 1 trapje hoger dan gewone stekker: 2 fasen 32A en TWC. Ong 600€. Kan op 1 nacht maximum laden en vaste kabel is superhandig (vooral het knople).Ik denk dat veel mensen een laadpaal nemen omdat dat toch moet?
Ik laad gewoon aan de 220 met 17 km/uur. Daar kom je een heel end mee. In 10 uur tijd 170km. De tijd is je beste vriend.
Het is maar hoe ver je van je werk woont c.q. hoeveel km je per dag rijdt.
Scheelt toch een hoop euries.
Toch wel, ik denk dat er in Nederland twee standaardaansluitingen bestaan: 1f40A en 3f25A. Voor driefasig ladende auto's is de tweede het interessantst, maar voor een enkelfasig ladende auto laat de eerste aansluiting dan weer een hoger gemiddeld laadvermogen toe.Maar begreep dat er in NL geen monophase 40A aansluitingen zijn.
Ik dacht 'vroeger' vaak 1x 35A, nu eigenlijk standaard overal 3x25A en als je verzwaart ( hebben wij net gedaan ) wordt dat formeel 3x35A genoemd ( dat schijnt om technische redenen is me uitgelegd op sommige lokaties vw bestaande draaddiameters dit en dat... alleen maar mogelijk te zijn ) maar als het even kan wordt er een 3x40A aansluiting met installatie-automaten aangelegd. Zoals bij ons net aangelegd ( zie foto) dus ..Toch wel, ik denk dat er in Nederland twee standaardaansluitingen bestaan: 1f40A en 3f25A. Voor driefasig ladende auto's is de tweede het interessantst, maar voor een enkelfasig ladende auto laat de eerste aansluiting dan weer een hoger gemiddeld laadvermogen toe.
1f40A
Ja zeker kan dat! Dat is juist het mooie van master slave. De master zorgt er namelijk voor dat de totale belasting niet hoger wordt dan ingesteld met de dipswitch.Weet iemand of in Nederland een tweede TWC achter dezelfde aardlekautomaat kan als de eerste ?
Wil de TWC's als master/slave instellen
Electricien keek me twijfelend aan en moest het gaan overleggen, stel de vraag dus ook maar even hier voor de zekerheid
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik zeg niet dat het niet kan, maar dit antwoord is wel wat kort door de bocht. Het gaat niet alleen om de belasting!!!Ja zeker kan dat! Dat is juist het mooie van master slave. De master zorgt er namelijk voor dat de totale belasting niet hoger wordt dan ingesteld met de dipswitch.
Ik ook niet perse. Ik wilde alleen maar aangeven dat load balancing alleen maar iets zegt over maximale belasting van je groep / fase / net aansluiting (al naar gelang hoe je e.e.a. aangesloten hebt), maar niets over maximale lekstroom. En bij een aardlek automaat heb je niet alleen met maximale belasting te maken maar ook met de maximale lekstroom. En dus is het m.i. iets te kort door de bocht om alleen maar over over de maximale belasting na te denken.Precies. Ik zie het probleem niet