ConstantG
Member
Dat is juist de grap: er zit geen regensensor in de Tesla. Alleen camera.Die bezuiniging maakt dat Tesla nog steeds geen normale auto wipers heeft.
Mijn Model S is uit 2014 en heeft geen camera’s maar wel een regensensor.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat is juist de grap: er zit geen regensensor in de Tesla. Alleen camera.Die bezuiniging maakt dat Tesla nog steeds geen normale auto wipers heeft.
Deze morgen werd ik wakker en er stond een Software update klaar en dit zou 20 minuten duren. Dit was om 6:10 uur.
Dacht nou die zal toch wel om 6:50 uur klaar zijn dus vooruit. Nou NOT! Kon lekker wachten tot 7 uur. Frustrerend. Te laat op mijn afspraak dus vandaag. Lullig maar we stelen de show met de Tesla.
Een maat van me heeft me opgehaald afgelopen Zondag met zijn MX100D en we moesten enkele reis 125 km rijden. Dus retour 250 km.
Hij was op 100procent geladen (dik 400 km range) dus je zou zeggen ruim voldoende stroom!!!!
Nou, we hebben niet harder dan 130 gereden, en kwamen met 1 procent thuis aan!!
Range modus aan uiteraard en zelfs Chill! (rijd altijd met range modus aan)
Een heerlijk gevoel geeft dit toch hoor om je percentage zo zien te zakken! Houd je jong toch?? Goed voor de rikketik..
Wat een bagger autos zijn het toch!
Laat aub die waterstofautos maar losbreken want die elektrische troep welke ik door de Tesla verkoper in Tilburg heb laten aanpraten Skip in 10x niks waard. Met je 280 km bereik altijd in de MX75D!! In de zomer red ik amper de 200 km!
De MX100D red die 280km niet eens!!!!!
Mensen: koop nooit een auto bij Tesla!
Ik rijd met de Tesla nu zon 9 maanden en hij trilt nog steeds tijdens het optrekken! Ook mn banden slijten scheef af.
De steekassen welke het probleempje moeten verhelpen zijn er pas na de zomer ofzo.
Tot dan moet ik er maar mee blijven rijden van Tesla. Als dik betalende klant mag je niet klagen hier!
Ps: ik zag ineens aan de achterbank dat de bekleding los laat toen ik deze neerklapte. Kwaliteitje hoor!
Dit verbruikt ie op een ritje Grun-Emmeloord met de AP op 150.
Gemiddelde na 27kkm is 267. Vanaf september, dus de zomer zal iets beter uitpakken verwacht ik.
Er zitten iets van 10 Duitsland ritjes en regelmatig aanhanger gebruik. Vind het overall wel meevallen.
View attachment 412787
Wat reedt je hiervoor voor auto als ik vragen mag?Deze morgen werd ik wakker en er stond een Software update klaar en dit zou 20 minuten duren. Dit was om 6:10 uur.
Dacht nou die zal toch wel om 6:50 uur klaar zijn dus vooruit. Nou NOT! Kon lekker wachten tot 7 uur. Frustrerend. Te laat op mijn afspraak dus vandaag. Lullig maar we stelen de show met de Tesla.
Een maat van me heeft me opgehaald afgelopen Zondag met zijn MX100D en we moesten enkele reis 125 km rijden. Dus retour 250 km.
Hij was op 100procent geladen (dik 400 km range) dus je zou zeggen ruim voldoende stroom!!!!
Nou, we hebben niet harder dan 130 gereden, en kwamen met 1 procent thuis aan!!
Range modus aan uiteraard en zelfs Chill! (rijd altijd met range modus aan)
Een heerlijk gevoel geeft dit toch hoor om je percentage zo zien te zakken! Houd je jong toch?? Goed voor de rikketik..
Wat een bagger autos zijn het toch!
Laat aub die waterstofautos maar losbreken want die elektrische troep welke ik door de Tesla verkoper in Tilburg heb laten aanpraten Skip in 10x niks waard. Met je 280 km bereik altijd in de MX75D!! In de zomer red ik amper de 200 km!
De MX100D red die 280km niet eens!!!!!
Mensen: koop nooit een auto bij Tesla!
Ik rijd met de Tesla nu zon 9 maanden en hij trilt nog steeds tijdens het optrekken! Ook mn banden slijten scheef af.
De steekassen welke het probleempje moeten verhelpen zijn er pas na de zomer ofzo.
Tot dan moet ik er maar mee blijven rijden van Tesla. Als dik betalende klant mag je niet klagen hier!
Ps: ik zag ineens aan de achterbank dat de bekleding los laat toen ik deze neerklapte. Kwaliteitje hoor!
Wees blij dat het je deurgrepen zijn die verlopen. (Overigens wel herkenbaar...)
Ik heb easy entry aanstaan zodat ik tenminste ook in kan stappen als mijn dochter met de auto gereden heeft.
Alleen afgelopen weekend op de terugreis vanuit Berlijn wil ik instappen en gaat de stoel bewegen nadat ik ben ingestapt.
Alleen passeert hij ineens de door mij ingestelde positie en kan ik nog net voor dat ik volledig klem zit de positie aanpassing annuleren.
Volgens de MCU was het toch echt mijn positie waarop hij zich wilde instellen. Ook toen ik opnieuw op mijn instellingen wilde instellen wilde hij mij weer pletten tussen de stoel en het stuur.
Na alle instellingen weer opnieuw te hebben ingesteld werkte het weer maar je staat toch raar te kijken als je ineens wordt klem gezet.
- De "steekassen" (half shafts) zijn bij mij vervangen, maar euvel komt alweer terug na 2 maanden. Hoe lang gaan we dit vervangen? Wat als ik geen garantie meer heb?
Ik had begrepen dat het bij de nieuwere lichtlijnen al (relatief) minder is dan voorheen.- Het LED DRL uitvalprobleem is een euvel dat ook bij elke auto vroeg of laat opkomt waar ook nog geen fix voor is.
De oplossing van Tesla lijkt te zijn "vervangen totdat garantie vervalt".
Dat is juist de grap: er zit geen regensensor in de Tesla. Alleen camera.Die bezuiniging maakt dat Tesla nog steeds geen normale auto wipers heeft.
Zojuist de 400.000 km gepasseerd. En er gaat maar niets kapot.
Bezuiniging? Ik zou het eerder willen zien als een innovatie, die nog (lang) niet (goed) uitontwikkeld was. De regensensoren in autoruiten waren ook altijd maar "mwah"; ik ken vele betere (en duurdere) vochtsensoren, maar dat is een auto ook weer niet waard. Het camera-systeem om water te detecteren, werkt inmiddels aardig. En aangezien ik momenteel een Jaguar XF loaner rijdt met een ouderwetse regensensor-systeem, merk ik dat het "oude" systeem ook net zo slecht is bij weinig regen. En dat systeem is hetzelfde systeem, wat ik voorheen in de Volvo had (en waarschijnlijk heel wat merken gebruiken).
We zijn het in ieder geval eens dat het *nu* nog niet goed werkt (uitontwikkeld is). Mijn ervaring (en niets meer dan dat) met Ford is dat ik hem nooit van de auto stand heb afgehaald in 20 jaar. Uitzondering: wasstraat
Maar we houden hoop...
Misschien de auto toch eens goed laten uitlijnen, M.nu heb ik een 2013 Model S, wat toch wel een oud model is. Maar ook daar werkt de regensensor niet naar behoren. Dat heeft deze al sinds het begin gedaan.
Met betrekking tot verbruik sta ik ook soms te klapperen met m'n oren wat sommigen hier behalen. Waardes van 170 Wh/km zie ik regelmatig voorbij komen.
Met mijn P85+, met een 100% typical van circa 350 km, haal ik circa 250 km in 1 ruk (met normaal meerijden, dus geen 110 km/uur maar gewoon 130 waar mogelijk). En dan ben ik echt leeg. Wat ik normaal aanhoud is voor ritje woon-werk (75 km) is 100 km range gemiddeld (komt op circa 230 Wh/km, wat ook mijn gemiddelde is in 200.000 km). Nu merk ik zeker dat het met dit weer beter is, maar boven 300 km bereik heb ik nog nooit gehad. Ook niet toen de auto gloednieuw was.
Haha ja. Heb ik al een paar keer meegemaakt. Bizar.Wees blij dat het je deurgrepen zijn die verlopen. (Overigens wel herkenbaar...)
Ik heb easy entry aanstaan zodat ik tenminste ook in kan stappen als mijn dochter met de auto gereden heeft.
Alleen afgelopen weekend op de terugreis vanuit Berlijn wil ik instappen en gaat de stoel bewegen nadat ik ben ingestapt.
Alleen passeert hij ineens de door mij ingestelde positie en kan ik nog net voor dat ik volledig klem zit de positie aanpassing annuleren.
Volgens de MCU was het toch echt mijn positie waarop hij zich wilde instellen. Ook toen ik opnieuw op mijn instellingen wilde instellen wilde hij mij weer pletten tussen de stoel en het stuur.
Na alle instellingen weer opnieuw te hebben ingesteld werkte het weer maar je staat toch raar te kijken als je ineens wordt klem gezet.
Deze week wat kleine probleempjes laten oplossen in Amsterdam.
De intake ging voorspoedig en werd zeer vriendelijk geholpen en de leenauto stond keurig klaar.
Zelfde middag melding dat de auto klaar was, met een opgave van de werkzaamheden. Alles was correct uitgevoerd, dus verder geen klachten.
Bij aankomst in Amsterdam was het zoals vaak rommelig bij de receptie van de werkplaats een kleine ruimte met goedkope balie (staat los op de vloer en de voorkant valt er uit) waarachter 2 Tesla medewerkers met hun laptop aan het rommelen zijn. Op de achtergrond een boze klant die niet akkoord is met de reparatie en genegeerd wordt.
Na een minuut of 20 eindelijk aan de beurt, blijkt de laptop van de betreffende Tesla medewerker geleend te zijn door een ander medewerker. De dame (zeer ongeïnteresseerd bij het onbeschofte af) in kwestie neemt de sleutel aan van mijn leenauto en noteert een paar gegevens, vervolgens vraagt ze of ik even wil wachten. Vervolgens loopt ze weg en loopt daarna nog een paar keer de receptie in en uit en negeert mij volkomen. Na een half uur vraag ik aan haar collega waar ze is en blijkt dat ze naar huis is gegaan...
Thuisgekomen kom ik er achter dat ze mijn micro USB verwijderd hebben en deze is nu onvindbaar. Gebeld met Tesla Amsterdam en kom in een wachtrij van maar liefst 48 minuten. Krijg een medewerker uit Tilburg aan de lijn die alleen Engels spreek, die vervolgens aangeeft dat hij he5 probleem zou doorgeven.
Ik denk dat ik moet concluderen dat ik nu maar een nieuwe moet kopen, daar ik geen goede ervaringen heb met Tesla op het gebied van terugbellen.
Het is onbegrijpelijk dat Tesla het niet voor elkaar krijgt om klanten op een nette manier te helpen. Is het teveel gevraagd dat er een nette receptie is, de klanten ergens kunnen zitten om te wachten, medewerkers beleeft zijn en je bij naam aanspreken, begrijpen wat er in de werkorders staat, etc.
Voor mijn werk moet is dagelijks Engels spreken, maar ik vind het onverkoopbaar dat de medewerkers bij Tesla vaak de Nederlandse taal niet machtig zijn en bijna alle communicatie in het Engels wordt afgehandeld.
Ik denk dat dat echt aan de regio ligt. Ik vind het ook soms frustrerend als je een Five Guys of Taco Bell binnen loopt dat het allemaal in het Engels moet, maar de lokale Tesla SeC doet alles nog braaf in het Vlaams.Voor mijn werk moet is dagelijks Engels spreken, maar ik vind het onverkoopbaar dat de medewerkers bij Tesla vaak de Nederlandse taal niet machtig zijn en bijna alle communicatie in het Engels wordt afgehandeld.
Er is er hoop veranderd in 4 jaar tijd bij SeC Amsterdam.Deze week wat kleine probleempjes laten oplossen in Amsterdam.
De intake ging voorspoedig en werd zeer vriendelijk geholpen en de leenauto stond keurig klaar.
Zelfde middag melding dat de auto klaar was, met een opgave van de werkzaamheden. Alles was correct uitgevoerd, dus verder geen klachten.
Bij aankomst in Amsterdam was het zoals vaak rommelig bij de receptie van de werkplaats een kleine ruimte met goedkope balie (staat los op de vloer en de voorkant valt er uit) waarachter 2 Tesla medewerkers met hun laptop aan het rommelen zijn. Op de achtergrond een boze klant die niet akkoord is met de reparatie en genegeerd wordt.
Na een minuut of 20 eindelijk aan de beurt, blijkt de laptop van de betreffende Tesla medewerker geleend te zijn door een ander medewerker. De dame (zeer ongeïnteresseerd bij het onbeschofte af) in kwestie neemt de sleutel aan van mijn leenauto en noteert een paar gegevens, vervolgens vraagt ze of ik even wil wachten. Vervolgens loopt ze weg en loopt daarna nog een paar keer de receptie in en uit en negeert mij volkomen. Na een half uur vraag ik aan haar collega waar ze is en blijkt dat ze naar huis is gegaan...
Thuisgekomen kom ik er achter dat ze mijn micro USB verwijderd hebben en deze is nu onvindbaar. Gebeld met Tesla Amsterdam en kom in een wachtrij van maar liefst 48 minuten. Krijg een medewerker uit Tilburg aan de lijn die alleen Engels spreek, die vervolgens aangeeft dat hij he5 probleem zou doorgeven.
Ik denk dat ik moet concluderen dat ik nu maar een nieuwe moet kopen, daar ik geen goede ervaringen heb met Tesla op het gebied van terugbellen.
Het is onbegrijpelijk dat Tesla het niet voor elkaar krijgt om klanten op een nette manier te helpen. Is het teveel gevraagd dat er een nette receptie is, de klanten ergens kunnen zitten om te wachten, medewerkers beleeft zijn en je bij naam aanspreken, begrijpen wat er in de werkorders staat, etc.
Voor mijn werk moet is dagelijks Engels spreken, maar ik vind het onverkoopbaar dat de medewerkers bij Tesla vaak de Nederlandse taal niet machtig zijn en bijna alle communicatie in het Engels wordt afgehandeld.
Wat ik mis in je ervaring is of de werkzaamheden wel allemaal naar tevredenheid zijn uitgevoerd.
Ik twijfel aan je claims...je cijfers wijken veel te veel af met wat er te vinden is over praktijkverbruik. Wanneer ik heel coulant reken met 90kWh verbruik tijdens je 250km trip....dan zou dat een verbruik van 360Wh/km moeten inhouden tijdens het cruisen op 130 km/u met RangeMode aan? Dat is veel hoger dan wat te verwachten is.
Ook je voorbeeld met je 75 klopt niet: Wanneer je stelt dat je in de zomer geen 200km kan halen, betekent dat ook een verbruik van rond de 350Wh/km.
Ondanks de 22" banden die het verbruik stevig doen stijgen, blijft je verbruik in beide situatie veel en veel hoger dan wat ik tegenkom online...bij diverse YouTubers, dan wel forumleden.
Je zult mij niet horen zeggen dat de auto's perfect zijn...de rammelende aandrijving bij acceleratie (minder bij laagste stand air suspension) en de cuppende banden (sneller bij laagste stand air suspension en geen/weinig ballast) zijn zeer grote punten van ergernis. Maar door je claims ten aanzien van je verbruik, neem ik de rest van je "gejank" () toch met een korreltje zout.
Voorbeeld van het forum:
Wat reedt je hiervoor voor auto als ik vragen mag?