Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Deze morgen werd ik wakker en er stond een Software update klaar en dit zou 20 minuten duren. Dit was om 6:10 uur.
Dacht nou die zal toch wel om 6:50 uur klaar zijn dus vooruit. Nou NOT! Kon lekker wachten tot 7 uur. Frustrerend. Te laat op mijn afspraak dus vandaag. Lullig maar we stelen de show met de Tesla.
Een maat van me heeft me opgehaald afgelopen Zondag met zijn MX100D en we moesten enkele reis 125 km rijden. Dus retour 250 km.
Hij was op 100procent geladen (dik 400 km range) dus je zou zeggen ruim voldoende stroom!!!!
Nou, we hebben niet harder dan 130 gereden, en kwamen met 1 procent thuis aan!!
Range modus aan uiteraard en zelfs Chill! (rijd altijd met range modus aan)
Een heerlijk gevoel geeft dit toch hoor om je percentage zo zien te zakken! Houd je jong toch?? Goed voor de rikketik..

Wat een bagger autos zijn het toch!
Laat aub die waterstofautos maar losbreken want die elektrische troep welke ik door de Tesla verkoper in Tilburg heb laten aanpraten Skip in 10x niks waard. Met je 280 km bereik altijd in de MX75D!! In de zomer red ik amper de 200 km!
De MX100D red die 280km niet eens!!!!!

Mensen: koop nooit een auto bij Tesla!

Ik rijd met de Tesla nu zon 9 maanden en hij trilt nog steeds tijdens het optrekken! Ook mn banden slijten scheef af.
De steekassen welke het probleempje moeten verhelpen zijn er pas na de zomer ofzo.
Tot dan moet ik er maar mee blijven rijden van Tesla. Als dik betalende klant mag je niet klagen hier!

Ps: ik zag ineens aan de achterbank dat de bekleding los laat toen ik deze neerklapte. Kwaliteitje hoor!

Ik twijfel aan je claims...je cijfers wijken veel te veel af met wat er te vinden is over praktijkverbruik. Wanneer ik heel coulant reken met 90kWh verbruik tijdens je 250km trip....dan zou dat een verbruik van 360Wh/km moeten inhouden tijdens het cruisen op 130 km/u met RangeMode aan? Dat is veel hoger dan wat te verwachten is.

Ook je voorbeeld met je 75 klopt niet: Wanneer je stelt dat je in de zomer geen 200km kan halen, betekent dat ook een verbruik van rond de 350Wh/km.

Ondanks de 22" banden die het verbruik stevig doen stijgen, blijft je verbruik in beide situatie veel en veel hoger dan wat ik tegenkom online...bij diverse YouTubers, dan wel forumleden.

Je zult mij niet horen zeggen dat de auto's perfect zijn...de rammelende aandrijving bij acceleratie (minder bij laagste stand air suspension) en de cuppende banden (sneller bij laagste stand air suspension en geen/weinig ballast) zijn zeer grote punten van ergernis. Maar door je claims ten aanzien van je verbruik, neem ik de rest van je "gejank" (;)) toch met een korreltje zout.

Voorbeeld van het forum:
Dit verbruikt ie op een ritje Grun-Emmeloord met de AP op 150.
Gemiddelde na 27kkm is 267. Vanaf september, dus de zomer zal iets beter uitpakken verwacht ik.
Er zitten iets van 10 Duitsland ritjes en regelmatig aanhanger gebruik. Vind het overall wel meevallen.

View attachment 412787
 
Last edited:
Zojuist de 400.000 km gepasseerd. En er gaat maar niets kapot. Als dat zo door gaat moet ik nog zelf stofzuigen...
 

Attachments

  • DD6B32EF-F949-4547-AAA0-A2B9783345DF.jpeg
    DD6B32EF-F949-4547-AAA0-A2B9783345DF.jpeg
    444.6 KB · Views: 57
Deze morgen werd ik wakker en er stond een Software update klaar en dit zou 20 minuten duren. Dit was om 6:10 uur.
Dacht nou die zal toch wel om 6:50 uur klaar zijn dus vooruit. Nou NOT! Kon lekker wachten tot 7 uur. Frustrerend. Te laat op mijn afspraak dus vandaag. Lullig maar we stelen de show met de Tesla.
Een maat van me heeft me opgehaald afgelopen Zondag met zijn MX100D en we moesten enkele reis 125 km rijden. Dus retour 250 km.
Hij was op 100procent geladen (dik 400 km range) dus je zou zeggen ruim voldoende stroom!!!!
Nou, we hebben niet harder dan 130 gereden, en kwamen met 1 procent thuis aan!!
Range modus aan uiteraard en zelfs Chill! (rijd altijd met range modus aan)
Een heerlijk gevoel geeft dit toch hoor om je percentage zo zien te zakken! Houd je jong toch?? Goed voor de rikketik..

Wat een bagger autos zijn het toch!
Laat aub die waterstofautos maar losbreken want die elektrische troep welke ik door de Tesla verkoper in Tilburg heb laten aanpraten Skip in 10x niks waard. Met je 280 km bereik altijd in de MX75D!! In de zomer red ik amper de 200 km!
De MX100D red die 280km niet eens!!!!!

Mensen: koop nooit een auto bij Tesla!

Ik rijd met de Tesla nu zon 9 maanden en hij trilt nog steeds tijdens het optrekken! Ook mn banden slijten scheef af.
De steekassen welke het probleempje moeten verhelpen zijn er pas na de zomer ofzo.
Tot dan moet ik er maar mee blijven rijden van Tesla. Als dik betalende klant mag je niet klagen hier!

Ps: ik zag ineens aan de achterbank dat de bekleding los laat toen ik deze neerklapte. Kwaliteitje hoor!
Wat reedt je hiervoor voor auto als ik vragen mag?
 
Wees blij dat het je deurgrepen zijn die verlopen. (Overigens wel herkenbaar...)
Ik heb easy entry aanstaan zodat ik tenminste ook in kan stappen als mijn dochter met de auto gereden heeft.

Alleen afgelopen weekend op de terugreis vanuit Berlijn wil ik instappen en gaat de stoel bewegen nadat ik ben ingestapt.
Alleen passeert hij ineens de door mij ingestelde positie en kan ik nog net voor dat ik volledig klem zit de positie aanpassing annuleren.
Volgens de MCU was het toch echt mijn positie waarop hij zich wilde instellen. Ook toen ik opnieuw op mijn instellingen wilde instellen wilde hij mij weer pletten tussen de stoel en het stuur.

Na alle instellingen weer opnieuw te hebben ingesteld werkte het weer maar je staat toch raar te kijken als je ineens wordt klem gezet.

Ook één keer gehad. Bij mij na uitstappen, sluiten en weer opendoen toen verholpen
 
- De "steekassen" (half shafts) zijn bij mij vervangen, maar euvel komt alweer terug na 2 maanden. Hoe lang gaan we dit vervangen? Wat als ik geen garantie meer heb?

Ik dacht dat het probleem MX specifiek was, niet dus? Tegen mij was verteld: "We vervangen ze eenmalig, daarna wachten we op de nieuwe modellen die (veel) minder onderhevig zijn aan die fouten." Dus mij is aangeraden om te wachten, totdat het echt "klappert" (en dat doet het dus sinds een tijdje; je hoort het elke week "erger" worden.

Zowel scherm als half schafts gaan komende week vervangen worden hier, voor de 1e keer. Zonder geneuzel en problemen (op de wachttijd en de bestellings- en coordinatiefouten tussen SeC Tilburg en SeC Eindhoven na dan). Maar fouten oplossen is belangrijker dan fouten maken.

- Het LED DRL uitvalprobleem is een euvel dat ook bij elke auto vroeg of laat opkomt waar ook nog geen fix voor is.
Ik had begrepen dat het bij de nieuwere lichtlijnen al (relatief) minder is dan voorheen.

De oplossing van Tesla lijkt te zijn "vervangen totdat garantie vervalt".

Gelukkig hebben we in NL een 'verwachtingswaarde' van een bepaalde aanschaf. Een auto van 100k+ euro, daar mag je gewoon veel meer van verwachten. Ook na levering, ook van service, etc. Ik heb dit (helaas) diverse malen bij mijn vorige auto (Volvo V60 PIH) in moeten zetten: niet zo zeer naar de lokale dealer toe, maar vooral naar Volvo NL. (Problemen: 1) antennes van GPS-sensoren 2) deurklink-sensoren 3) ontvanger van DAB+ 4) HVAC unit op hoogspanning veel te snel stuk 5) Volvo (Android-based Parrot) mediasysteem met touchscreen, wat binnen een jaar na introductie spontaan verdween en geen updates meer voor kwamen, etc). De dealer stond met rug tegen de muur, maar was wel behulpzaam met communicatie naar Volvo NL toe. Uiteindelijk alles voor mij opgelost naar verwachting en zonder kosten, maar Volvo NL verwachtte wel 2x van de dealer een coulance (en dat vind ik dan weer belachelijk, maarja: niet mijn probleem).

En zo is het overal wel wat: mensen die anders beweren, hebben echt enorm veel geluk gehad (en de statistieken spreken tegen je).
 
  • Like
Reactions: svbladel
Dat is juist de grap: er zit geen regensensor in de Tesla. Alleen camera.Die bezuiniging maakt dat Tesla nog steeds geen normale auto wipers heeft.

Bezuiniging? Ik zou het eerder willen zien als een innovatie, die nog (lang) niet (goed) uitontwikkeld was. De regensensoren in autoruiten waren ook altijd maar "mwah"; ik ken vele betere (en duurdere) vochtsensoren, maar dat is een auto ook weer niet waard. Het camera-systeem om water te detecteren, werkt inmiddels aardig. En aangezien ik momenteel een Jaguar XF loaner rijdt met een ouderwetse regensensor-systeem, merk ik dat het "oude" systeem ook net zo slecht is bij weinig regen. En dat systeem is hetzelfde systeem, wat ik voorheen in de Volvo had (en waarschijnlijk heel wat merken gebruiken).
 
Bezuiniging? Ik zou het eerder willen zien als een innovatie, die nog (lang) niet (goed) uitontwikkeld was. De regensensoren in autoruiten waren ook altijd maar "mwah"; ik ken vele betere (en duurdere) vochtsensoren, maar dat is een auto ook weer niet waard. Het camera-systeem om water te detecteren, werkt inmiddels aardig. En aangezien ik momenteel een Jaguar XF loaner rijdt met een ouderwetse regensensor-systeem, merk ik dat het "oude" systeem ook net zo slecht is bij weinig regen. En dat systeem is hetzelfde systeem, wat ik voorheen in de Volvo had (en waarschijnlijk heel wat merken gebruiken).

We zijn het in ieder geval eens dat het *nu* nog niet goed werkt (uitontwikkeld is). Mijn ervaring (en niets meer dan dat) met Ford is dat ik hem nooit van de auto stand heb afgehaald in 20 jaar. Uitzondering: wasstraat :)

Maar we houden hoop...
 
  • Like
Reactions: petervr
We zijn het in ieder geval eens dat het *nu* nog niet goed werkt (uitontwikkeld is). Mijn ervaring (en niets meer dan dat) met Ford is dat ik hem nooit van de auto stand heb afgehaald in 20 jaar. Uitzondering: wasstraat :)

Maar we houden hoop...

Ik heb een zelfde ervaring met Volvo, VW, Citroën, Peugeot, Ford, Renault en BMW.
Nooit heeft daar de regensensor gefaald. Deze komen overigens standaard van Bosch en werken prima op vrijwel alle auto's in de wereld inclusief de oude Tesla's. Waarom men dan zo nodig eigenwijs moest zijn is mij een raadsel.
 
nu heb ik een 2013 Model S, wat toch wel een oud model is. Maar ook daar werkt de regensensor niet naar behoren. Dat heeft deze al sinds het begin gedaan.

Met betrekking tot verbruik sta ik ook soms te klapperen met m'n oren wat sommigen hier behalen. Waardes van 170 Wh/km zie ik regelmatig voorbij komen.

Met mijn P85+, met een 100% typical van circa 350 km, haal ik circa 250 km in 1 ruk (met normaal meerijden, dus geen 110 km/uur maar gewoon 130 waar mogelijk). En dan ben ik echt leeg. Wat ik normaal aanhoud is voor ritje woon-werk (75 km) is 100 km range gemiddeld (komt op circa 230 Wh/km, wat ook mijn gemiddelde is in 200.000 km). Nu merk ik zeker dat het met dit weer beter is, maar boven 300 km bereik heb ik nog nooit gehad. Ook niet toen de auto gloednieuw was.
 
nu heb ik een 2013 Model S, wat toch wel een oud model is. Maar ook daar werkt de regensensor niet naar behoren. Dat heeft deze al sinds het begin gedaan.

Met betrekking tot verbruik sta ik ook soms te klapperen met m'n oren wat sommigen hier behalen. Waardes van 170 Wh/km zie ik regelmatig voorbij komen.

Met mijn P85+, met een 100% typical van circa 350 km, haal ik circa 250 km in 1 ruk (met normaal meerijden, dus geen 110 km/uur maar gewoon 130 waar mogelijk). En dan ben ik echt leeg. Wat ik normaal aanhoud is voor ritje woon-werk (75 km) is 100 km range gemiddeld (komt op circa 230 Wh/km, wat ook mijn gemiddelde is in 200.000 km). Nu merk ik zeker dat het met dit weer beter is, maar boven 300 km bereik heb ik nog nooit gehad. Ook niet toen de auto gloednieuw was.
Misschien de auto toch eens goed laten uitlijnen, M.
Ik haal namelijk echt die waardes onder de 200 Wh/km, zelfs met 21" Arachnid velgen met 265 breed achter. Wel een rijstijl waarmee ik niet veel andere Tesla's inhaal. Zo vaak kom ik @Wim S. namelijk niet tegen onderweg.
 
Wees blij dat het je deurgrepen zijn die verlopen. (Overigens wel herkenbaar...)
Ik heb easy entry aanstaan zodat ik tenminste ook in kan stappen als mijn dochter met de auto gereden heeft.

Alleen afgelopen weekend op de terugreis vanuit Berlijn wil ik instappen en gaat de stoel bewegen nadat ik ben ingestapt.
Alleen passeert hij ineens de door mij ingestelde positie en kan ik nog net voor dat ik volledig klem zit de positie aanpassing annuleren.
Volgens de MCU was het toch echt mijn positie waarop hij zich wilde instellen. Ook toen ik opnieuw op mijn instellingen wilde instellen wilde hij mij weer pletten tussen de stoel en het stuur.

Na alle instellingen weer opnieuw te hebben ingesteld werkte het weer maar je staat toch raar te kijken als je ineens wordt klem gezet.
Haha ja. Heb ik al een paar keer meegemaakt. Bizar.
 
Deze week wat kleine probleempjes laten oplossen in Amsterdam.

De intake ging voorspoedig en werd zeer vriendelijk geholpen en de leenauto stond keurig klaar.

Zelfde middag melding dat de auto klaar was, met een opgave van de werkzaamheden. Alles was correct uitgevoerd, dus verder geen klachten.

Bij aankomst in Amsterdam was het zoals vaak rommelig bij de receptie van de werkplaats een kleine ruimte met goedkope balie (staat los op de vloer en de voorkant valt er uit) waarachter 2 Tesla medewerkers met hun laptop aan het rommelen zijn. Op de achtergrond een boze klant die niet akkoord is met de reparatie en genegeerd wordt.

Na een minuut of 20 eindelijk aan de beurt, blijkt de laptop van de betreffende Tesla medewerker geleend te zijn door een ander medewerker. De dame (zeer ongeïnteresseerd bij het onbeschofte af) in kwestie neemt de sleutel aan van mijn leenauto en noteert een paar gegevens, vervolgens vraagt ze of ik even wil wachten. Vervolgens loopt ze weg en loopt daarna nog een paar keer de receptie in en uit en negeert mij volkomen. Na een half uur vraag ik aan haar collega waar ze is en blijkt dat ze naar huis is gegaan...

Thuisgekomen kom ik er achter dat ze mijn micro USB verwijderd hebben en deze is nu onvindbaar. Gebeld met Tesla Amsterdam en kom in een wachtrij van maar liefst 48 minuten. Krijg een medewerker uit Tilburg aan de lijn die alleen Engels spreek, die vervolgens aangeeft dat hij he5 probleem zou doorgeven.

Ik denk dat ik moet concluderen dat ik nu maar een nieuwe moet kopen, daar ik geen goede ervaringen heb met Tesla op het gebied van terugbellen.

Het is onbegrijpelijk dat Tesla het niet voor elkaar krijgt om klanten op een nette manier te helpen. Is het teveel gevraagd dat er een nette receptie is, de klanten ergens kunnen zitten om te wachten, medewerkers beleeft zijn en je bij naam aanspreken, begrijpen wat er in de werkorders staat, etc.

Voor mijn werk moet is dagelijks Engels spreken, maar ik vind het onverkoopbaar dat de medewerkers bij Tesla vaak de Nederlandse taal niet machtig zijn en bijna alle communicatie in het Engels wordt afgehandeld.
 
Last edited:
Deze week wat kleine probleempjes laten oplossen in Amsterdam.

De intake ging voorspoedig en werd zeer vriendelijk geholpen en de leenauto stond keurig klaar.

Zelfde middag melding dat de auto klaar was, met een opgave van de werkzaamheden. Alles was correct uitgevoerd, dus verder geen klachten.

Bij aankomst in Amsterdam was het zoals vaak rommelig bij de receptie van de werkplaats een kleine ruimte met goedkope balie (staat los op de vloer en de voorkant valt er uit) waarachter 2 Tesla medewerkers met hun laptop aan het rommelen zijn. Op de achtergrond een boze klant die niet akkoord is met de reparatie en genegeerd wordt.

Na een minuut of 20 eindelijk aan de beurt, blijkt de laptop van de betreffende Tesla medewerker geleend te zijn door een ander medewerker. De dame (zeer ongeïnteresseerd bij het onbeschofte af) in kwestie neemt de sleutel aan van mijn leenauto en noteert een paar gegevens, vervolgens vraagt ze of ik even wil wachten. Vervolgens loopt ze weg en loopt daarna nog een paar keer de receptie in en uit en negeert mij volkomen. Na een half uur vraag ik aan haar collega waar ze is en blijkt dat ze naar huis is gegaan...

Thuisgekomen kom ik er achter dat ze mijn micro USB verwijderd hebben en deze is nu onvindbaar. Gebeld met Tesla Amsterdam en kom in een wachtrij van maar liefst 48 minuten. Krijg een medewerker uit Tilburg aan de lijn die alleen Engels spreek, die vervolgens aangeeft dat hij he5 probleem zou doorgeven.

Ik denk dat ik moet concluderen dat ik nu maar een nieuwe moet kopen, daar ik geen goede ervaringen heb met Tesla op het gebied van terugbellen.

Het is onbegrijpelijk dat Tesla het niet voor elkaar krijgt om klanten op een nette manier te helpen. Is het teveel gevraagd dat er een nette receptie is, de klanten ergens kunnen zitten om te wachten, medewerkers beleeft zijn en je bij naam aanspreken, begrijpen wat er in de werkorders staat, etc.

Voor mijn werk moet is dagelijks Engels spreken, maar ik vind het onverkoopbaar dat de medewerkers bij Tesla vaak de Nederlandse taal niet machtig zijn en bijna alle communicatie in het Engels wordt afgehandeld.

Wat ik mis in je ervaring is of de werkzaamheden wel allemaal naar tevredenheid zijn uitgevoerd.
 
Voor mijn werk moet is dagelijks Engels spreken, maar ik vind het onverkoopbaar dat de medewerkers bij Tesla vaak de Nederlandse taal niet machtig zijn en bijna alle communicatie in het Engels wordt afgehandeld.
Ik denk dat dat echt aan de regio ligt. Ik vind het ook soms frustrerend als je een Five Guys of Taco Bell binnen loopt dat het allemaal in het Engels moet, maar de lokale Tesla SeC doet alles nog braaf in het Vlaams.
 
Deze week wat kleine probleempjes laten oplossen in Amsterdam.

De intake ging voorspoedig en werd zeer vriendelijk geholpen en de leenauto stond keurig klaar.

Zelfde middag melding dat de auto klaar was, met een opgave van de werkzaamheden. Alles was correct uitgevoerd, dus verder geen klachten.

Bij aankomst in Amsterdam was het zoals vaak rommelig bij de receptie van de werkplaats een kleine ruimte met goedkope balie (staat los op de vloer en de voorkant valt er uit) waarachter 2 Tesla medewerkers met hun laptop aan het rommelen zijn. Op de achtergrond een boze klant die niet akkoord is met de reparatie en genegeerd wordt.

Na een minuut of 20 eindelijk aan de beurt, blijkt de laptop van de betreffende Tesla medewerker geleend te zijn door een ander medewerker. De dame (zeer ongeïnteresseerd bij het onbeschofte af) in kwestie neemt de sleutel aan van mijn leenauto en noteert een paar gegevens, vervolgens vraagt ze of ik even wil wachten. Vervolgens loopt ze weg en loopt daarna nog een paar keer de receptie in en uit en negeert mij volkomen. Na een half uur vraag ik aan haar collega waar ze is en blijkt dat ze naar huis is gegaan...

Thuisgekomen kom ik er achter dat ze mijn micro USB verwijderd hebben en deze is nu onvindbaar. Gebeld met Tesla Amsterdam en kom in een wachtrij van maar liefst 48 minuten. Krijg een medewerker uit Tilburg aan de lijn die alleen Engels spreek, die vervolgens aangeeft dat hij he5 probleem zou doorgeven.

Ik denk dat ik moet concluderen dat ik nu maar een nieuwe moet kopen, daar ik geen goede ervaringen heb met Tesla op het gebied van terugbellen.

Het is onbegrijpelijk dat Tesla het niet voor elkaar krijgt om klanten op een nette manier te helpen. Is het teveel gevraagd dat er een nette receptie is, de klanten ergens kunnen zitten om te wachten, medewerkers beleeft zijn en je bij naam aanspreken, begrijpen wat er in de werkorders staat, etc.

Voor mijn werk moet is dagelijks Engels spreken, maar ik vind het onverkoopbaar dat de medewerkers bij Tesla vaak de Nederlandse taal niet machtig zijn en bijna alle communicatie in het Engels wordt afgehandeld.
Er is er hoop veranderd in 4 jaar tijd bij SeC Amsterdam.
 
Schijnbaar hebben Nederlands sprekende mensen geen zin in een dergelijke dienstverlenende baan. Dus dan kan Tesla niet al te hoge eisen stellen aan de taalbeheersing. Bedenkt ook dat Amsterdam een nogal internationale stad is geworden, waarvan een flink deel van de bewoners (alleen) Engels spreekt. Over enkele tientallen jaren is het vermoedelijk de voertaal.
 
IMG_4931.jpg
Ik twijfel aan je claims...je cijfers wijken veel te veel af met wat er te vinden is over praktijkverbruik. Wanneer ik heel coulant reken met 90kWh verbruik tijdens je 250km trip....dan zou dat een verbruik van 360Wh/km moeten inhouden tijdens het cruisen op 130 km/u met RangeMode aan? Dat is veel hoger dan wat te verwachten is.

Ook je voorbeeld met je 75 klopt niet: Wanneer je stelt dat je in de zomer geen 200km kan halen, betekent dat ook een verbruik van rond de 350Wh/km.

Ondanks de 22" banden die het verbruik stevig doen stijgen, blijft je verbruik in beide situatie veel en veel hoger dan wat ik tegenkom online...bij diverse YouTubers, dan wel forumleden.

Je zult mij niet horen zeggen dat de auto's perfect zijn...de rammelende aandrijving bij acceleratie (minder bij laagste stand air suspension) en de cuppende banden (sneller bij laagste stand air suspension en geen/weinig ballast) zijn zeer grote punten van ergernis. Maar door je claims ten aanzien van je verbruik, neem ik de rest van je "gejank" (;)) toch met een korreltje zout.

Voorbeeld van het forum:

Je gejank??? Dan kom je een keer langs om een dagje mee te rijden beterweter! Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan te janken hier over die ...auto. Maar goed, je heb altijd van die pipo's die wat op te merken hebben. Maar laat me raden? Je heb zeker geen tijd om langs te komen?? Zijn je vrije dagen op bij de WVS zeker?

PS: Om ff mn gejankt aan te vullen! De update is inmiddels nog niet gelukt, Tesla kan geen verbinding maken via 3/4G met de auto en ook niet als ik met Wifi verbinding heb. Kaarten werken niet meer, etc etc. Ik heb gebeld en ik zou weer naar Tilburg mogen komen. Moet aan de computer. Ze boden mij eergisteren aan om het aan de mobiele service te melden maar tot nu toe nog geen gehoor. Straks weer eens bellen.

Maar goed, Dit hoort er allemaal bij toch? Ik mag niet janken hier. hahahaha Verslik je niet in die berg zout of trouwens, doe toch maar wel....

View attachment 419135

Wat reedt je hiervoor voor auto als ik vragen mag?

Een audi SQ5. Mag ik vragen waarom? Totaal geen vergelijking.