Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik rij al 2 jaar met de waarschuwing in het dashboard, vanwege 1 kapotte tpms. Tesla wil/kan het systeem niet uitschakelen toen ik daar naar vroeg. Ik heb nog nooit eerder zo'n systeem in een auto gehad en ook nog nooit een lekke band, dus ik zou het graag missen.
Vervanging kost rond de 500,-, mij teveel voor iets waar ik sowieso geen waarde aan hecht. Kwikfit kon er overigens ook niets mee bij de bandenwissel.
Wel gek dat Kwikfit er niets mee kan.
Bij mij heeft Broekhuizen Banden Techniek in Andelst gewoon nieuwe TPMS sensoren op de nieuwe velgen gezet en deze onder de Model S geplaatst, samen met nieuwe banden wel zo handig ;).
Wel gelezen dat je gen1 en gen2 TPMS sensoren hebt, maar die kun je van te voren bestellen/kopen. Sensoren kosten circa 35 euro per stuk.
 
Wel gek dat Kwikfit er niets mee kan.
Bij mij heeft Broekhuizen Banden Techniek in Andelst gewoon nieuwe TPMS sensoren op de nieuwe velgen gezet en deze onder de Model S geplaatst, samen met nieuwe banden wel zo handig ;).
Wel gelezen dat je gen1 en gen2 TPMS sensoren hebt, maar die kun je van te voren bestellen/kopen. Sensoren kosten circa 35 euro per stuk.

Gen2 zoekt automatisch contact met je auto.
Ik heb begrepen dat Gen1 niet automatisch contact zoekt en je dit tegen betaling door Tesla kunt laten "koppelen"
 
Gen2 zoekt automatisch contact met je auto.
Ik heb begrepen dat Gen1 niet automatisch contact zoekt en je dit tegen betaling door Tesla kunt laten "koppelen"
Klopt, maar dat betekent dan ook dat je de banden en Gen1 sensoren kan laten plaatsen in een garage en dat je alleen nog langs de service moet rijden voor het koppelen.Het koppelen ligt in hetzelfde niveau als Bluetooth verbinding pairen.

Ik zou wel alle 4 de sensoren gelijktijdig doen.
 
Nu de Shanghai fabriek draait, zijn problemen wellicht verleden tijd voor wat de bouwkwaliteit van de auto’s betreft :) (meteen de gelegenheid om de kennis van de Chinese taal bij te spijkeren)

 
  • Funny
Reactions: JanG007
Ongeveer een jaar (60.000-70.000 km): ik begin met 8 mm profiel in de winter en rij de laatste millimeters eraf in de zomer en herfst. Een winterband met minder dan 4-5 mm profiel heeft weinig zin, maar is goed genoeg voor de warme maanden.
Komt dat bij jou het jaar rond precies uit om iedere winter met nieuwe te beginnen? Dan zouden 4 seizoenenbanden ook nog een goed alternatief zijn. Maar in mijn beleving zouden die altijd net voor de winter te ver op zijn om er nog mee naar de sneeuw te gaan en heb je dus het hele jaar met een compromis gereden. Met twee sets kan je altijd nog besluiten ze in een zomer op te branden en de volgende winter weer verse te pakken.
 
Vijf dagen. Vijf dagen heb ik hem nu.

Gisteren wilde de linker buitenspiegel met geen mogelijkheid volledig uitklappen. Ik zat naar mezelf te kijken. De achteruitrijcamera maar ingeschakeld om niet helemaal blind in te halen.
Vandaag doet de spiegel weer mee, maar de radio niet. Geen geluid. Omschakelen naar spotify (doet het prima) en dan weer terug lost het niet op.
Hopelijk heb ik vanmiddag weer radio ontvangst en valt er geen ander onderdeel uit.

Het lijkt wel een onderdeel van mijn software projecten...
 
Vijf dagen. Vijf dagen heb ik hem nu.

Gisteren wilde de linker buitenspiegel met geen mogelijkheid volledig uitklappen. Ik zat naar mezelf te kijken. De achteruitrijcamera maar ingeschakeld om niet helemaal blind in te halen.
Vandaag doet de spiegel weer mee, maar de radio niet. Geen geluid. Omschakelen naar spotify (doet het prima) en dan weer terug lost het niet op.
Hopelijk heb ik vanmiddag weer radio ontvangst en valt er geen ander onderdeel uit.

Het lijkt wel een onderdeel van mijn software projecten...


Al een hard-reboot gedaan?
 
Gen2 zoekt automatisch contact met je auto.
Ik heb begrepen dat Gen1 niet automatisch contact zoekt en je dit tegen betaling door Tesla kunt laten "koppelen"

Gen1 kon je tot een maand of zo geleden gewoon makkelijk zelf koppelen met de TPMS reset knop onder 'service' Helaas hebben ze on software versie 10 de knop verwijderd, en moet je voortaan twee keer per jaar tegen betaling naar een SEC of een dure upgrade naar GEN2 doen als je zonder foutmelding wilt rijden.
 
Als ik lees dat vier nieuwe sensoren nog geen 150 euro kost, had ik mijn verlies genomen. Kan niet in jouw geldbuidel kijken, maar de uren die je er nu aan besteed, kosten ook geld. Dat het niet 'comme il faut' van Tesla is, ben ik met je eens. Helaas is dat bij veel bedrijven (en overheidsinstellingen zo).
 
  • Like
Reactions: Bas.
Als ik lees dat vier nieuwe sensoren nog geen 150 euro kost, had ik mijn verlies genomen. Kan niet in jouw geldbuidel kijken, maar de uren die je er nu aan besteed, kosten ook geld. Dat het niet 'comme il faut' van Tesla is, ben ik met je eens. Helaas is dat bij veel bedrijven (en overheidsinstellingen zo).
Je vergeet dat dan ook het ontvangstgedeelte van het TPMS (in de auto dus) vervangen moet worden. Nutteloze exercitie, lijkt me.
Er komt in een volgende softwareversie wel weer een resetfunctie. Als er maar genoeg gejankt wordt en de servicemedewerkers er hun kostbare tijd en aandacht aan moeten besteden. (Uiteraard dient een reset door het Service Center kosteloos te zijn.)
 
Gisteren viel bij een inhaalmaneuver op de snelweg aan zo'n 125 km/u alle power weg :eek:. Gaspedaal reageerde niet meer, warning signaal bij energiemeter sprong aan en de letters P R N D flashten rood. Min of meer zoals hier beschreven. Het was echt gevaarlijk en ik kon me met knipperlichten nog net naar de pechstrook begeven. Na een reset kunnen verder rijden.

Omdat ik toch graag wil weten wat hier precies gebeurd is probeer ik al sinds gisteren tevergeefs Tesla Vehicle Support te contacteren op 03 808 17 82, maar daar neemt niemand op? Ik heb al tig keer gebeld, waarvan 3 keer een klein kwartier in de wacht en 1 keer zelfs een half uur. Ik heb eerst optie 2 gekozen (assistentie bij functies) en uiteindelijk optie 1 (pech onderweg), maar kan niemand aan de lijn krijgen.

Tijdens die wachttijd heb ik ook 500 keer het bandje gehoord met de tip om een afspraak te plannen via de app. Daar kan ik blijkbaar niet eens meer in het dichtste service center (Gent) terecht op dit moment. Keuze was Antwerpen, Brussel of Rotterdam (!).
 
Vrijdag een afspraak staan bij SeC Amsterdam voor de MS.
- Ratelend geluid met acceleren
- Gele randen scherm
- Verkleurde koplamp

Ik kreeg een smsje over het geluid: Bij welke snelheid hoort u dit? Is dit altijd te horen in uw auto? Waar komt het geluid vandaan, denkt u?

Nu ging er hier ergens een bestand rond met de fix, ik heb geprobeerd het te vinden maar met de zoekbalk kreeg ik het niet voor elkaar. Heeft iemand dit bestand nog?
 
Vrijdag een afspraak staan bij SeC Amsterdam voor de MS.
- Ratelend geluid met acceleren
- Gele randen scherm
- Verkleurde koplamp

Ik kreeg een smsje over het geluid: Bij welke snelheid hoort u dit? Is dit altijd te horen in uw auto? Waar komt het geluid vandaan, denkt u?

Nu ging er hier ergens een bestand rond met de fix, ik heb geprobeerd het te vinden maar met de zoekbalk kreeg ik het niet voor elkaar. Heeft iemand dit bestand nog?
Inmiddels via het Amerikaanse gedeelte gevonden.
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10162295-9999.pdf
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Ik heb de laatste tijd last van een soort 'tikken' bij het rijden met volledige stuuruitslag.
Kwa geluid heb je het idee dat je ergens overheen rijdt, maar dat is niet zo.

Het lijkt het ergste te zijn als ik koud wegrij vanaf een parkeerplek.
Ik kon niet direct relevante posts op het forum vinden.

Wie weet waar dit geluid vandaan komt?
Is het makkelijk te verhelpen?
 
Ik heb de laatste tijd last van een soort 'tikken' bij het rijden met volledige stuuruitslag.
Kwa geluid heb je het idee dat je ergens overheen rijdt, maar dat is niet zo.

Het lijkt het ergste te zijn als ik koud wegrij vanaf een parkeerplek.
Ik kon niet direct relevante posts op het forum vinden.

Wie weet waar dit geluid vandaan komt?
Is het makkelijk te verhelpen?

Ik heb dat ook. Zowel links als rechts wegrijdend van de verhoogde stoep.
Over een week gaan ze er naar kijken (luisteren). Zodra ik thet weet zal ik het posten.
Het is lastig te omschrijven, geprobeerd het geluid op te nemen, maar op de opname hoor je het bijna niet en in de auto een behoorlijke ‘kloenk’. Ik dacht eerst omdat de luchtverontreiniging ‘zeer hoog’ staat op de parkeerplaats dat dit het was. Maar helaas. Dat is het niet.