Klopt, net als de parkeerrem en de eMMC. Jong automerk met kinderziektes. Dat is niet erg maar als je de prijskaartjes bij elkaar op telt (indien na garantie) dan is het toch een aardig bedrag
- accu 250 euro
- parkeerrem 1250 euro
- eMMC 500 euro
- ruitenvloeistofpomp 50 euro
Komen we toch op een leuk bedrag uit van 2050 euro, los van de verloren tijd en irritaties.
Eerlijk gezegd vind ik het bedrag voor een auto van 5 jaar oud met 187.000 km op de teller niet slecht. Als je de banden meetelt dan is het wel wat duurder met 2000 euro.
Terugkomende op de batterij:
So Why Does the 12V Battery Die?
Blijkbaar is Tesla te vaak te laat met volladen van de 12V batterij. Een motor zet je op de druppellader om dit te voorkomen. Misschien heeft Tesla dit al met een software update opgelost. De auto is iedere 10 a 12 uur ruim 2 uur wakker. Waarbij ik aanneem dat het o.a. is voor het volladen van de 12 V accu.