Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg via de SMS door dat ze pas vanaf 1 juni horen wanneer de onderdelen beschikbaar komen en mij is verzocht om een nieuwe afspraak in te plannen vanaf 3de week juni met de mededeling erbij dat het hier een schatting betreft dus ook dan nog niet definitief. Ik zit op zo een 10 minuten rijden van het SeC Rottertdam, dus ben benieuwd of er een Ranger komt of gewoon langsrijden bij SeC.

Hier hetzelfde, planning is 27 juni. Kan ook een ranger worden wat mij betreft, maar dat hebben ze nog niet laten weten.
 
Had gisteren een afspraak staan in Amsterdam hiervoor. SMS gekregen op de 27e dat deze vervalt omdat dat mobiel kan en dat het rangerteam vandaag of morgen contact zou opnemen voor een afspraak. Voorlopig nog niets gehoord. Aangezien de onderdelen er toch niet zijn wacht ik nog maar even met zelf bellen.
 
Björn in Noorwegen heeft de adapter getest:

Piek vermogen was 130kW met een stroom van 368A bij 358V.

Bij Fastned zou het dus ook mogelijk moeten zijn om straks zo snel te laden met een Model S/X 100D.

Kijk je mee @rvdput ;-)

Tot op heden heb ik nog niets gehoord van Tesla over een afspraak met de ranger.
Let wel op, de test van Björn is met een nieuwe X, die zonder aanpassingen met een CCS adapter om kan gaan. Deze nieuwe X en S zouden volgens tesla met 150 kW moeten kunnen laden. Het is niet gezegd dat ook de “oude” (p)100d’s dat zullen kunnen.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Bij Fastned zou het dus ook mogelijk moeten zijn om straks zo snel te laden met een Model S/X 100D.

Kijk je mee @rvdput ;-)

Heel mooi, en vooral ook fijn voor Model S/X rijders dat er zo meer opties komen. De CHAdeMO adapter was toch wel beperkt qua snelheid dus deze CCS adapter is een hele vooruitgang. Maar goed, zonder adapter met een Model 3 is nog altijd gemakkelijker natuurlijk. ;)
 
Zou je rit laatstleden in Duitsland een stuk minder frustrerend hebben gemaakt...Tesla supercharger geeft niet het volle vermogen? Dan pak je toch de Ionity of Fastned lader in de buurt!
Oh, zeker! Ik was direct aan Ionity gaan staan of Fastned als ik zag dat de SuC zo traag en druk was.

Let wel op, de test van Björn is met een nieuwe X, die zonder aanpassingen met een CCS adapter om kan gaan. Deze nieuwe X en S zouden volgens tesla met 150 kW moeten kunnen laden. Het is niet gezegd dat ook de “oude” (p)100d’s dat zullen kunnen.
Scherp! Had ik niet direct aan gedacht. Wel zal de ~110kW mogelijk moeten zijn met mijn huidige 100D.

Heel mooi, en vooral ook fijn voor Model S/X rijders dat er zo meer opties komen. De CHAdeMO adapter was toch wel beperkt qua snelheid dus deze CCS adapter is een hele vooruitgang. Maar goed, zonder adapter met een Model 3 is nog altijd gemakkelijker natuurlijk. ;)
De geruchten gaan dat S en X later dit jaar ook native CCS krijgen, dan is dat ook opgelost :)
 
Vrijdag komt Tesla bij mij langs op het werk. Voor het rechtzetten van mijn laadklepje die haakt achter mijn achterlicht en blijft op 45 graden open staan. Ik heb gelijk gebraagd of ze dan de CCS aanpassing kunnen doen als ze toch komen. Maar zw geven aan daar nog geen onderdelen voor te hebben.
 
  • Informative
Reactions: Flaker
Ik was vanochtend in contact via SMS met mobiele service, vroegen wanneer ze bij me langs konden komen (en waar). Toen ik dat eenmaal allemaal doorgegeven had, kreeg ik ineens de SMS:

"Beste <ik>,
alle onderdelen voor de upgrade zijn inmiddels binnen, helaas moeten we momenteel nog even wachten op een update welke tegelijk moet worden uitgevoerd om te zorgen voor de juiste werking. Tot die update beschikbaar is kunnen we de onderdelen nog niet vervangen. Zodra deze beschikbaar is zullen we opnieuw contact opnemen voor het maken van een afspraak. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, <naam>, Tesla Mobile Service"

Ik heb de dag voor mijn vertrek nog een service afspraak ingepland staan - die laat ik nog maar even staan voor het geval de update beschikbaar komt, maar de mobile service geen gaatje meer heeft!
En if all else fails... probeer ik maar een CHAdeMO adapter te lenen... of veel geduld te hebben!
 
Ik was vanochtend in contact via SMS met mobiele service, vroegen wanneer ze bij me langs konden komen (en waar). Toen ik dat eenmaal allemaal doorgegeven had, kreeg ik ineens de SMS:

"Beste <ik>,
alle onderdelen voor de upgrade zijn inmiddels binnen, helaas moeten we momenteel nog even wachten op een update welke tegelijk moet worden uitgevoerd om te zorgen voor de juiste werking. Tot die update beschikbaar is kunnen we de onderdelen nog niet vervangen. Zodra deze beschikbaar is zullen we opnieuw contact opnemen voor het maken van een afspraak. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, <naam>, Tesla Mobile Service"

Ik heb de dag voor mijn vertrek nog een service afspraak ingepland staan - die laat ik nog maar even staan voor het geval de update beschikbaar komt, maar de mobile service geen gaatje meer heeft!
En if all else fails... probeer ik maar een CHAdeMO adapter te lenen... of veel geduld te hebben!
Welke exotische trip ga je dan maken ?
 
Ik kreeg net een sms (!) van het service team:

“ Good Afternoon, we have received your concern relating to the CCS Retrofit. The parts are now in stock and one of our mobile service technicians would love to visit you on site, can you please be so kind to reply by text to this message with your preferred mobile service location with your preferred available day? (maandag-vrijdag) and when the car is not in use? (ochtend/middag) Kind regards, Team Tesla Mobile Service”
 
Ik kreeg net een sms (!) van het service team:

“ Good Afternoon, we have received your concern relating to the CCS Retrofit. The parts are now in stock and one of our mobile service technicians would love to visit you on site, can you please be so kind to reply by text to this message with your preferred mobile service location with your preferred available day? (maandag-vrijdag) and when the car is not in use? (ochtend/middag) Kind regards, Team Tesla Mobile Service”
cool! ik heb die sms nog niet gehad, eerder is mijn afspraak in Rotterdam niet doorgegaan.