Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.32.x

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het nergens over FSD features, zoals ik WEL aangaf zijn ze bezig met een totale re-write.... Desondanks zijn er behoorlijk wat updates geweest, wat ik geen enkele andere automaker heb zien doen.

Kun je lekker zuur zitten doen hier op het forum, Tesla is momenteel wel het verst van alle partijen die FSD aan het ontwikkelen zijn.

Zuur? Ik en vele anderen hebben bovenop hun Tesla een extra €6400 (of nog meer) betaald (aan hun leasemij) en daar betaal ik nu ook al weer 14 maanden 21% bijtelling over, zonder dat ik er ook maar iets voor terug hebt gekregen.

Snelle rekensom: €6400*0.21% bijtelling*0.4915% tax/12mnd*14mnd = €770 euro bijtelling betaald dus tot nu toe.

Wanneer heb jij voor het laatst 7000 euro uitgeven zonder daar ook maar iets voor terug te zien? Van die 6400 ga ik hopelijk tijdens mijn leaseperiode nog iets terug zien, maar die bijtelling is feitelijk onnodig door het putje.

OK, eerlijkheid gebied te zeggen dat ik daarvoor in ruil wel handmatig kan knipperen met mijn knipperlicht en dat de Tesla dan na enig wijfelen opschuift van strook en dat hij hij meestal, maar niet altijd, zelfstandig de afrit neemt. Al kan ik die laatste functie niet gebruiken want ik heb AP niet aanstaan, dat rijstrook advies is niet serieus te nemen. 3KM voor afrit wordt Tesla al wild dat je de meest rechterstrook moet hebben. Leuk voor de 90 club, maar de sportieve rijder wordt daar uitsluitend gefrustreerd van.

Verkeerslichten etc herkenning heb ik net als vele anderen niet, want AP2.5
 
Last edited:
Zuur? Ik en vele anderen hebben bovenop hun Tesla een extra €6400 (of nog meer) betaald (aan hun leasemij) en daar betaal ik nu ook al weer 14 maanden 21% bijtelling over, zonder dat ik er ook maar iets voor terug hebt gekregen.

Snelle rekensom: €6400*0.21% bijtelling*0.4915% tax/12mnd*14mnd = €770 euro bijtelling betaald dus tot nu toe.

Wanneer heb jij voor het laatst 7000 euro uitgeven zonder daar ook maar iets voor terug te zien? Van die 6400 ga ik hopelijk tijdens mijn leaseperiode nog iets terug zien, maar die bijtelling is feitelijk onnodig door het putje.

OK, eerlijkheid gebied te zeggen dat ik daarvoor in ruil wel handmatig kan knipperen met mijn knipperlicht en dat de Tesla dan na enig wijfelen opschuift van strook en dat hij hij meestal, maar niet altijd, zelfstandig de afrit neemt. Al kan ik die laatste functie niet gebruiken want ik heb AP niet aanstaan, dat rijstrook advies is niet serieus te nemen. 3KM voor afrit wordt Tesla al wild dat je de meest rechterstrook moet hebben. Leuk voor de 90 club, maar de sportieve rijder wordt daar uitsluitend gefrustreerd van.

Verkeerslichten etc herkenning heb ik net als vele anderen niet, want AP2.5

Niet zo slim om FSD in de bijtelling mee te nemen. Kan prima na aflevering.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Niet zo slim om FSD in de bijtelling mee te nemen. Kan prima na aflevering.

Mijn leasemij wilde toentertijd niet meewerken en de prijsverhoging zat eraan te komen, maar uiteraard heb ik dat geprobeerd. Niemand betaald voor zijn plezier extra bijtelling op 'accesoires' als wrap, velgen, software upgrades, etc.

Er stond al maanden op de website van Tesla dat VOOR einde 2019 mijn auto zelfstandig zou reageren op verkeerslichten en andere mooie features zou hebben. Sterker, dat stond er begin januari 2020 nog op.

Het is augustus 2020 en we rijden nog steeds met AP2.5. Maargoed heb niet eens de illusie dat het vertraging is aan de kant van Tesla, de valse beloftes zijn consequent onderdeel van de marketingstrategie. Desalnietemin zijn we nog steeds tevreden, want geloofwaardige alternatieven zijn er ook niet.

Het is alsof je de mooiste vrouw van het dorp thuis op de bank hebt zitten, ze draait je zo af en toe een loer en liegt hier en daar wat, maar ze blijft de mooiste en leukste vrouw. Je kan niet alles hebben immers ;)
 
Op Ravens:

fxerv89nvsf51.jpg


Finally advanced air suspension settings and visualization - 2020.32.1 : teslamotors
 
  • Like
Reactions: watt
Net met 32.1 teruggereden vanuit de Ardennen, grotendeels met NOA. Het was ‘uneventful’ en dat is goed. 3x dat hij op de snelweg iets inhield bij een afslag waar hij niet af hoefde. In Luik had de tacc twee keer stress van een veilig langs de weg geparkeerde auto. Geen idee of hier verschil is tov 28.x. Ik zit er niet met een vergrootglas op.

Meest opwindend was nog dat we niet konden laden bij Vd Valk Eindhoven, politie en brandweer waren er bezig geweest. Bij de Shell om de hoek geladen met 130kw, niet verkeerd.
 
Speciaal Tesla tarief: EUR 150 ex BTW per uur. Minimaal aantal uur is 5. Ik verwacht 24 uur nodig te hebben. Indien akkoord, hoor ik het graag. ;)

Erg funny allemaal. Geniet maar gewoon van wat je nu hebt op je Tesla. Ik ben niet ontevreden en heb iedere dag fun.
Ja, achteraf bezien was het stom om voor FSD te betalen. Dat kan niemand ontkennen lijkt me. Tesla blijft maar beloven dat het er bijna is. We weten precies wat FSD hoort te zijn. Over 5 jaar is dat er nog niet, zeker niet in de wetgeving, zelfs niet in USA maar zeker niet in Europa. Niet meer zo dom zijn dus: koop geen FSD op je volgende Tesla. Koop het als het er is. (Oh maar dan kost het 100k .... in dat geval koop je het niet). Elon Musk master psycholoog, master marketeer. He got you by the balls.
 
Je weet dat ze met een totale re-write van de Autopilot software bezig zijn, toch? Die is voorwaardelijk voor de extra FSD functies. Verwachting is binnen 2-4 maanden dat de re-write wordt uitgerold, onduidelijk is of dit 'Elon'-maanden zijn of echte maanden..... ;)

Neem Musk toch niet zo serieus. Hij roept maar wat vanuit oprechte wishful thinking. Het lijkt me een gruwel om voor hem te werken, hij belooft van alles (FSD, RoboTaxi) continu aan iedereen en zijn mensen moeten het nog even waarmaken. Daarna vindt hij het dan een eer om met dat team te werken. Als de mismatch te gortig wordt ... dan (ik denk tegen het eind van 2020) worden de kopstukken van het team ontslagen. Terecht ook want ze hebben niet waargemaakt wat Elon heeft beloofd. Mark my words.
 
Neem Musk toch niet zo serieus. Hij roept maar wat vanuit oprechte wishful thinking. Het lijkt me een gruwel om voor hem te werken, hij belooft van alles (FSD, RoboTaxi) continu aan iedereen en zijn mensen moeten het nog even waarmaken. Daarna vindt hij het dan een eer om met dat team te werken. Als de mismatch te gortig wordt ... dan (ik denk tegen het eind van 2020) worden de kopstukken van het team ontslagen. Terecht ook want ze hebben niet waargemaakt wat Elon heeft beloofd. Mark my words.

Excuus. Zo negatief wil ik niet zijn. Tesla en Musk veranderen de wereld, zeer ten positieve.
Inmiddels krijg ik 32.1 binnen en morgen geniet ik weer van mijn testrit.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Cruise en Argo.ai zijn dan wel eigendom van GM en Ford, maar ze staan dus niet in het lijstje als "GM" en "Ford". Waygo, Cruise en Argo.ai staan in het lijstje omdat ze op beperkte geografische gebieden level 3 auto's in test hebben rijden. Tesla staat op plaats 4 in dat lijstje, omdat ze in Noord-Amerika, Europa en Australië voertuigen met level 2 met soms een snuifje van level 3 hebben rijden, door klanten.

Dat zijn de feiten. Niet dat Ford en GM level 3 onder de knie hebben.


Je laat dan een screenshot zien van je telefoon van een embedded tweet die verwijst naar het nogal lachwekkende Navigant quadrant dat zelfs stet dat Toyota verder staat in autonomous driving dan Tesla. Is dat ook een feit?

Je moet geen tesla fan te zijn om te begrijpen dat je nogal een zure invalshoek hebt op de feiten.
Feit is dat Tesla nimmer een city driving demo heeft getoond met voetgangers, kruisend verkeer en passeren van blokkerende objecten. Waymo en MobilEye wel en misschien kan Tesla het ook maar als je dat kunt zou je het laten zien.

Ik heb al meer dan een jaar geen verbeteringen waargenomen in AP. Het kan niks meer dan een jaar geleden. Wacht, zelfs minder want tot 2e kwartaal 2019 kon je nog lane change assist gebruiken op elke denkbare weg.

o wacht, automatische exits met NOA. Ja... echt op super onnatuurlijke wijze de snelweg verlaten...... puur geprogrammeerd en echt niet op basis van neuralnets. Verder dezelfde belabberde autopark en ook elke keer dat ik smart summon wil gebruiken kan het nooit want dan zit ik kennelijk op de openbare weg. Nutteloze feature hier.

Die rewrite... die was/is noodzakelijk want er moet 1 holistic model zijn en niet 1 voor elke camera. Dat wil niet zeggen dat Tesla nu verder is. Sterker, MobileEye lijkt veel verder op dit gebied met een camera only systeem.

Toch... ik denk dat Tesla de slag wel gaat winnen simpelweg door de gigantisch eenvoudige wijze dat Tesla grootschalig wijzigingen kan testen.

Ik blijf erbij dat straks het er opeens is. Ik denk nl. hetzelfde over AI. Als een bepaalde ontwikkelingsgrens is gepasseerd dan gaat het snel en de mens kan dat niet meer bijhouden. AI zal parabolisch verbeteren en hierdoor ook dergelijke zaken zullen hierop meeliften. Welk van deze spelers houden zich ook bezig met AI? Dat zijn zo ver ik weet enkel indirect Waymo (Google) en Tesla (OpenAI) en die gaan dan ook dit winnen.
 
irritante update, krijg nu steeds de melding sunroof has been left open terwijl deze in de vent stand staat. Ik heb een text to speech aan staan op tesla app notificaties. Helaas geen optie onder de app notificaties om dit uit te zetten.
 
Zuur? Ik en vele anderen hebben bovenop hun Tesla een extra €6400 (of nog meer) betaald (aan hun leasemij) en daar betaal ik nu ook al weer 14 maanden 21% bijtelling over, zonder dat ik er ook maar iets voor terug hebt gekregen.

Snelle rekensom: €6400*0.21% bijtelling*0.4915% tax/12mnd*14mnd = €770 euro bijtelling betaald dus tot nu toe.

Wanneer heb jij voor het laatst 7000 euro uitgeven zonder daar ook maar iets voor terug te zien? Van die 6400 ga ik hopelijk tijdens mijn leaseperiode nog iets terug zien, maar die bijtelling is feitelijk onnodig door het putje.

OK, eerlijkheid gebied te zeggen dat ik daarvoor in ruil wel handmatig kan knipperen met mijn knipperlicht en dat de Tesla dan na enig wijfelen opschuift van strook en dat hij hij meestal, maar niet altijd, zelfstandig de afrit neemt. Al kan ik die laatste functie niet gebruiken want ik heb AP niet aanstaan, dat rijstrook advies is niet serieus te nemen. 3KM voor afrit wordt Tesla al wild dat je de meest rechterstrook moet hebben. Leuk voor de 90 club, maar de sportieve rijder wordt daar uitsluitend gefrustreerd van.

Verkeerslichten etc herkenning heb ik net als vele anderen niet, want AP2.5
Mijn nieuwe Tesla vertoonde dusdanig veel problemen dat ik na enig onderhandelen FSD en 4 jaar gratis onderhoud kon afdwingen. De hardware upgrade heb ik inmiddels gehad. Werkt redelijk soepel de laatste tijd.
 
Ik heb het nergens over FSD features, zoals ik WEL aangaf zijn ze bezig met een totale re-write.... Desondanks zijn er behoorlijk wat updates geweest, wat ik geen enkele andere automaker heb zien doen.

Kun je lekker zuur zitten doen hier op het forum, Tesla is momenteel wel het verst van alle partijen die FSD aan het ontwikkelen zijn.

Zuur niet maar heb een auto gekocht met FSD omdat ik in deze ontwikkelingen geloof en daar graag gebruik van wil maken. Niet om spelletjes te kunnen spelen als ik op een parkeerplaats sta.... Mijn Volvo liet mij ook al weten wanneer mijn ramen of deuren open waren dus vind daar echt niks speciaals aan! Feit dat Tesla daar nu pas mee komt is voor mij echt geen super ontwikkeling en heeft zeker geen wauw factor....
 
  • Like
Reactions: DR Danny
Leuk voor de 90 club, maar de sportieve rijder wordt daar uitsluitend gefrustreerd van.
Hoe zie je dat dan voor je? Dat een autopilot lekker door rijdt (lees: sportief) en dan lekker laat de afrit neemt? Als je sportief wil rijden dan zet je de AP sowieso uit neem ik aan.
Verkeerslichten etc herkenning heb ik net als vele anderen niet, want AP2.5
Je kan toch upgraden naar 3.0?
 
Ik heb al meer dan een jaar geen verbeteringen waargenomen in AP. Het kan niks meer dan een jaar geleden. Wacht, zelfs minder want tot 2e kwartaal 2019 kon je nog lane change assist gebruiken op elke denkbare weg.

o wacht, automatische exits met NOA. Ja... echt op super onnatuurlijke wijze de snelweg verlaten...... puur geprogrammeerd en echt niet op basis van neuralnets. Verder dezelfde belabberde autopark en ook elke keer dat ik smart summon wil gebruiken kan het nooit want dan zit ik kennelijk op de openbare weg. Nutteloze feature hier.

Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe feature: een Tesla way-back machine. Die feature geeft je de mogelijkheid om een tijdje rond te rijden met een release van 1 jaar oud. Zodat je je wat meer bewust wordt van de voortgang/vernieuwingen afgelopen jaar.

Het enige wat ik herken uit je verhaal is Smart Summon. Maar dan voornamelijk omdat de fob ongeveer in de auto moet liggen, voodat het werkt.
 
  • Love
  • Like
Reactions: Steven and Phil V
Ik zie veel van de frustraties mbt FSD vooral slaan op de effecten van de ECE/UN regels. Ja, vroeger kon je op elke weg van rijvak laten wisselen, en waren de nags langer, en ging ie harder door de bochten... Maar dat zijn beide dingen die van hogerhand zijn beperkt.

Zelf zie ik dat de NoA afslagen vloeiender lijken. Ik hou nog altijd het stuur vast als ie iets te hard wil zwiepen (want hij kijkt naar de belijning, niet naar de meest soepele manier van het wisselen van rijstrook naar de afrit) maar het is al minder dan in het begin.

En ja, ik kijk uit naar een situatie van voor de ECE/UN beperkingen...
 
  • Like
Reactions: BobbyKings