Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie in de app "kom naar mij" (FSD)
Is dat nieuw of heb ik niet goed opgelet de laatste periode?

Overigens nog niet getest, ik kan wel raden wat er (niet) gebeurd in NL als ik vanuit de huiskamer probeer de auto vanuit de garage voor te laten rijden o_O
 

Attachments

  • FSD.jpg
    FSD.jpg
    152.2 KB · Views: 56
Ik heb geen probleem met herkenning van de verkeersborden. Het ding doet het té goed. Zelfs borden 30 km/u met onderbord +3,5t worden feilloos herkend, maar hij weet niet wat ie met het onderbord moet dus gaat er gewoon 30km/u op.

Ik denk niet dat je bij een .x.y release mag verwachten dat dit magisch opgelost wordt.

Ik meld elke fout via spraakherkenning. Ik kan me voorstellen dat men in Fremont niet helemaal op de hoogte is van de regelgeving in België qua snelheidslimieten.
 
Nochtans ervaar ik altijd dezelfde fouten op mijn dagelijkse route. Een wit bord (wat er ook op staat) beschouwt het als een bebouwde zone en beperkt je snelheid dus tot 50 ook al is dit niet zo. Op bepaalde straten geeft het max 80 km wat nergens toepasbaar is op (BE) wegen en wordt er van 50 naar 70 km overgegaan in AP stand waar het niet mag. Buiten deze route kan het soms wel juist zijn maar als ik mijn dagelijkse route neem zie ik dus totaal geen verbetering in de herkenning.
 
Ik heb geen probleem met herkenning van de verkeersborden. Het ding doet het té goed. Zelfs borden 30 km/u met onderbord +3,5t worden feilloos herkend, maar hij weet niet wat ie met het onderbord moet dus gaat er gewoon 30km/u op.

Ik denk niet dat je bij een .x.y release mag verwachten dat dit magisch opgelost wordt.

Ik meld elke fout via spraakherkenning. Ik kan me voorstellen dat men in Fremont niet helemaal op de hoogte is van de regelgeving in België qua snelheidslimieten.
AP1 doet dit nochtans meestal wel goed. Heb er mij altijd al over verbaasd.
 
Bij iedere update hoop ik op een juichdraadje. Tesla is nog even USA focussed denk ik. Bij mij wordt (N201 Uithoorn-Mijdrecht) sinds het lezen der borden, het bord bij de ventweg gelezen en op de hoofdweg toegepast. Dat zal toch hopelijk een keer anders worden, snik.
Ik heb zo een hoofdweg die in een hoek wordt gekruist met een ventweg, en op die ventweg staat natuurlijk een bord 50 km/u wat mijn Tesla herkent.

Dat zijn van die edge cases die wij in context wel al begrijpen, maar de auto nog niet.
 
Ik heb zo een hoofdweg die in een hoek wordt gekruist met een ventweg, en op die ventweg staat natuurlijk een bord 50 km/u wat mijn Tesla herkent.
Dat zijn van die edge cases die wij in context wel al begrijpen, maar de auto nog niet.
Ik heb hetzelfde op een 80-km-weg die ik naar huis toe altijd rijd. Met een 60-km-ventweg evenwijdig eraan.
Om de ca 500 meter is er een toegang vanaf de hoofdweg, met een 60-km-bord. Deze is onder bijna 45 graden gezet zodat je die goed ziet vanaf de hoofdweg.
Ik heb gemeld bij de wegbeheerder dat mijn auto dit ziet als geldend voor de hoofdweg, en gevraagd of ze het bord onder 90 graden willen zetten.
Ik kreeg keurig antwoord, dat de beheerder was gaan kijken, maar constateerde dat het bord goed staat. Dat ze er niets aan gaan veranderen.
Dat schiet niet op zo. :confused:
 
Zouden ze de de minor bugfixes niet beter stilzwijgend in de achtergrond doen. Scheelt dan wat leeswerk hier van posts die melden dat de update gesignaleerd is; aan het laden is; geïnstalleerd is, maar nog niet mee gereden; x km gereden, maar geen verschil gemerkt; toch nog blijft fout gaan in die en die situatie...
 
  • Like
Reactions: OttoR
Zouden ze de de minor bugfixes niet beter stilzwijgend in de achtergrond doen. Scheelt dan wat leeswerk hier van posts die melden dat de update gesignaleerd is; aan het laden is; geïnstalleerd is, maar nog niet mee gereden; x km gereden, maar geen verschil gemerkt; toch nog blijft fout gaan in die en die situatie...
Het probleem is dat zo een updates afhankelijk van MCU tussen de 20 tot 40 minuten tijd kosten, waarbij je je auto niet kan gebruiken.

Dat kan je niet stiekem doen.

Het enige wat ik kan bedenken is dat men daarvoor net zoals Windows, Mac en smartphones aan de gebruiker een "maintenance window" vraagt waarop de auto zelf automatisch updates mag installeren.
 
Offtopi: zullen we vanaf nu het woordje ‘nochtans’ niet meer gebruiken? Klinkt zoooo als Samson en Gert taal. Vreselijk ouderwets. 😂

Sinds gisteren ook .15 geïnstalleerd. Mij valt op dat tegenliggers nu vaker en beter worden weergegeven in FSD visualisatie. Eerder zag hij de helft van de auto’s niet. Nog meer mensen dit opgevallen.
 
Ik heb hetzelfde op een 80-km-weg die ik naar huis toe altijd rijd. Met een 60-km-ventweg evenwijdig eraan.
Om de ca 500 meter is er een toegang vanaf de hoofdweg, met een 60-km-bord. Deze is onder bijna 45 graden gezet zodat je die goed ziet vanaf de hoofdweg.
Ik heb gemeld bij de wegbeheerder dat mijn auto dit ziet als geldend voor de hoofdweg, en gevraagd of ze het bord onder 90 graden willen zetten.
Ik kreeg keurig antwoord, dat de beheerder was gaan kijken, maar constateerde dat het bord goed staat. Dat ze er niets aan gaan veranderen.
Dat schiet niet op zo. :confused:
Goed dat je dat geprobeerd hebt. Waarschijnlijk wordt dit pas bij FSD beta opgelost (ook als je geen FSD hebt). Dan worden de verschillende wegen beter herkend.
 
Waarschijnlijk wordt dit pas bij FSD beta opgelost (ook als je geen FSD hebt). Dan worden de verschillende wegen beter herkend.
De kans is inderdaad groot. Dat ligt vooral aan dat de productie-versie waar wij momenteel mee rijden in 2021.4.x de 'oude' codebase is, terwijl FSD Beta volgens Elon een nieuwe codebase is.

Tesla zal nog wel regulier 'onderhoud' doen en basic bug fixing, maar verwacht geen grote functionele wijzigingen tot de productie versie dus deze nieuwe FSD Beta codebase krijgt.