Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.36

This site may earn commission on affiliate links.
Hier wordt ik echt zo chagrijnig van. Rij je rustig op de snelweg, gangetje 120 op de rechterbaan op AP, gaat de auto ineens vol in de rem. Ik kan op tijd corrigeren, maar m’n bijrijder ziet dat de snelheid op het display ineens op 40 staat en blijft staan. Heeft er snel een foto van gemaakt. Komt misschien door een gepasseerde afrit maar jongens toch, waarom blijft dat kreng zich op AP steeds met mijn snelheid bemoeien? Ik wil geen FSD, ik wil gewoon een intelligente cruise control. En dan vanochtend die mist waardoor mevrouw niet alleen koppig maar ook kippig bleek. Het lijkt wel een oud wijf te worden!
 
Hier wordt ik echt zo chagrijnig van. Rij je rustig op de snelweg, gangetje 120 op de rechterbaan op AP, gaat de auto ineens vol in de rem. Ik kan op tijd corrigeren, maar m’n bijrijder ziet dat de snelheid op het display ineens op 40 staat en blijft staan. Heeft er snel een foto van gemaakt. Komt misschien door een gepasseerde afrit maar jongens toch, waarom blijft dat kreng zich op AP steeds met mijn snelheid bemoeien? Ik wil geen FSD, ik wil gewoon een intelligente cruise control. En dan vanochtend die mist waardoor mevrouw niet alleen koppig maar ook kippig bleek. Het lijkt wel een oud wijf te worden!
Dikke +1 hier.
Er zijn hier in de buurt enkele (lange) op- en afritten met een heel flauwe bocht. Deze kun je gerust aan 120 km/h nemen zoals de rest van het verkeer doet. Toch wil de auto daar steeds afremmen naar 100 km/h of zelfs 80 km/h. Dat gebeurt dan ook nog eens op een bruuske manier die achterliggers en passagiers duidelijk niet appreciëren.

Ik heb dezelfde mening hierover, bij het rijden met TACC moet dit niet automatisch gebeuren of op zijn minst optioneel zijn. Op AP kan ik er nog ergens begrip voor hebben maar dan zou daar ook al rustig naar vertraagd kunnen worden (wat niet het geval is).
 
Vandaag op de A1 las mijn MS de snelheid op de matrix borden correct af. Dat heb ik nog niet eerder gezien. De TACC bleef gewoon de ingestelde snelheid aanhouden, maar het display gaf wel de juiste max snelheid aan zodra we onder een matrix bord reden met daarop 90 of 50. Het werkt nog verre van perfect want tussen twee borden in gaf-ie gewoon weer 100kmph aan, om 100 meter verder bij het volgende matrix bord weer naar 50kmph te gaan. Hij zou natuurlijk pas weer de normale max snelheid aan moeten geven nadat een matrix bord einde beperking aangeeft, of helemaal uit staat. De vraag is dan natuurlijk wel hoe de wagen kan weten of er nog een matrix bord komt of niet...
Al in .28, ik heb .36 nog niet. Viel me wel op dat je de borden niet in het scherm ziet. Maar het werkt in elk geval.
 
De vraag is dan natuurlijk wel hoe de wagen kan weten of er nog een matrix bord komt of niet...
Dezelfde vraag kun je natuurlijk stellen hoe een mens dit kan weten. Formeel gezien zou zowel de auto als de mens zich aan dezelfde regels moeten houden en lopen ze ook tegen dezelfde situaties aan. Als mens ben je echter wat makkelijker in staat om de situate te beoordelen en je conclusies te trekken.
 
Dezelfde vraag kun je natuurlijk stellen hoe een mens dit kan weten. Formeel gezien zou zowel de auto als de mens zich aan dezelfde regels moeten houden en lopen ze ook tegen dezelfde situaties aan. Als mens ben je echter wat makkelijker in staat om de situate te beoordelen en je conclusies te trekken.
Eens. Eigenlijk licht de fout bij de wegbeheerder die einde beperkling aan te geven op de matrix borden. Een mens bedenkt na een paar honderd meter geen matrixborden gezien te hebben dat de beperking dus wel vervallen zal zijn. De vraag is na welke afstand AP hetzelfde kan beslissen.

Hetzelfde probleem zie je bij normale borden met een snelheidsbeperking waarbij de wegbeheerder ook verzuimt een einde beperking bord (juist) te plaatsen, of waarbij AP zo'n einde beperking bord simpelweg niet herkend heeft. Dan blijft-ie maar bijvoorbeeld 50kmph max aangeven, terwijl einde 50 allang voorbij is.
 
Eens. Eigenlijk licht de fout bij de wegbeheerder die einde beperkling aan te geven op de matrix borden. Een mens bedenkt na een paar honderd meter geen matrixborden gezien te hebben dat de beperking dus wel vervallen zal zijn. De vraag is na welke afstand AP hetzelfde kan beslissen.

Hetzelfde probleem zie je bij normale borden met een snelheidsbeperking waarbij de wegbeheerder ook verzuimt een einde beperking bord (juist) te plaatsen, of waarbij AP zo'n einde beperking bord simpelweg niet herkend heeft. Dan blijft-ie maar bijvoorbeeld 50kmph max aangeven, terwijl einde 50 allang voorbij is.
Een normale snelheidsbeperking vervalt bij de volgende kruising. Dat begrijpt de wagen wel niet altijd.
 
  • Like
Reactions: Jasper2020
Eens. Eigenlijk licht de fout bij de wegbeheerder die einde beperkling aan te geven op de matrix borden. Een mens bedenkt na een paar honderd meter geen matrixborden gezien te hebben dat de beperking dus wel vervallen zal zijn. De vraag is na welke afstand AP hetzelfde kan beslissen.

Hetzelfde probleem zie je bij normale borden met een snelheidsbeperking waarbij de wegbeheerder ook verzuimt een einde beperking bord (juist) te plaatsen, of waarbij AP zo'n einde beperking bord simpelweg niet herkend heeft. Dan blijft-ie maar bijvoorbeeld 50kmph max aangeven, terwijl einde 50 allang voorbij is.
Tot het volgende matrixbord. Vrij simpele logica.

Dat sommige mensen al eerder gas geven omdat het volgende portaal geen snelheid aangeeft geldt alleen dynamische limieten want anders staat er gewoon een einde limiet matrixbord.

Maar.. die verschilt wellicht per land.

Buiten de snelweg is het ook simpel. Tot het volgende kruispunt of tot het volgende expliciete of impliciete snelheidsbepalende bord.
 
  • Like
Reactions: Jasper2020
Keurig tussen de gele lijntjes. Had het al tijden niet geprobeerd, maar het ging erg goed! 2 keer een kleine twijfel, maar geslaagd voor de proef.

20221019_131145.jpg


Wat minder was: pionnenangst was wel erg groot! Ik heb meer smallerijstrookangst, en heel veel meer dichtbijmuurrijdenangst, dus snap het echt niet dat ie me steeds naar links stuurde.
 
Keurig tussen de gele lijntjes. Had het al tijden niet geprobeerd, maar het ging erg goed! 2 keer een kleine twijfel, maar geslaagd voor de proef.

View attachment 865449

Wat minder was: pionnenangst was wel erg groot! Ik heb meer smallerijstrookangst, en heel veel meer dichtbijmuurrijdenangst, dus snap het echt niet dat ie me steeds naar links stuurde.
Stelt hij nou ook voor om hem tussen die pionnen te parkeren met 70 km/u?
 
.5 net gepushed en aan het installeren. Nog geen week sinds .2 en lijkt wel aardig uit te rollen. Duidelijk een bug ergens want de uitrol is groot.
Wij met een 3 (neem aan ook met een Y) kunnen niks meer pushen. 1 keer per 24 uur mag je kijken of er een update klaar staat. Mij valt op dat met .28 de auto ook geen verbinding meer heeft als je instapt. Dan maakt hij verbinding met LTE en dan met wifi.