Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.36

This site may earn commission on affiliate links.
Had de wat oudere S/X al niet een uitgebreidere verbruiksoverzicht?

Nee, enkel een gebruiksoverzicht maar niet in detail zoals nu dat je ziet wat je phantom drain is en de impact van de HVAC etc.

Misschien zelfs bewust... want de S/X'en die hebben nogal last van phantom drain dat ik denk vele bezitters zich daar dan op eens bewust van worden en zich beseffen dat ze per jaar misschien wel 1.000 kWh aan phantom drain hebben en met 0.50 EUR/kWh 500 EUR per jaar aan phantom drain weg tikken ;-)
 
  • Like
Reactions: DM231191
Is het normaal dat die update heel lang blijft hangen op hetzelfde punt? Ik denk ondertussen toch wel 20 minuten of langer:
IMG_20221013_120233947~2.jpg
 
Is het normaal dat die update heel lang blijft hangen op hetzelfde punt? Ik denk ondertussen toch wel 20 minuten of langer:View attachment 863324

Ja, komt doordat Tesla tegenwoordig diffs gebruikt om de downloads omvang te beperking. Dit heeft enkel als nadeel dat het "uitpakken" zeer lang duurt.
Installaties duren bij mijn MCU2 meestal zo'n uur ondanks dat er 20 minuten staat.
 
  • Like
Reactions: xbreed
Vreemd, bij mij ging download en installatie dit maal juist extreem snel itt de laatste paar keer waar het op 50% erg lang hing

Waarschijnlijk ben je ook van een minor naar een minor gegaan en niet van patch naar patch. Patches installeren over het algemeen vrij vlot omdat ook de patch zeer klein is.
De magie is tegenwoorden ook diffs tussen grote releases waar dat vroeger niet was.
 
Vandaag een langere rit gedaan met 2022.36.2, vooral autosnelweg met TACC. Nog wat vroeg om te zeggen maar het voelde toch als een verbetering in vergelijking met 2022.28. Dan heb ik het vooral over het natuurlijker aanvoelen van afremmen, accelereren, minder traag reageren als een auto voor je van vak wisselt en minder bruusk reageren als iemand voor je invoegt of vertraagt etc.

In het algemeen gewoon een vloeiender gevoel van rijden. Als het goed is, mag het ook gezegd worden.
De ruitenwisser werkte ook gewoon naar verwachting maar hier heb ik zelden al problemen mee ondervonden.
De hele rit ook geen enkele keer gepiep gehad maar dat kan ook toeval zijn.

Lichten gaan wel nog steeds teveel aan/uit. Dit was gewoon overdag, ok wel bewolkt, maar eigenlijk hadden ze gewoon de hele tijd moeten uitblijven. Terwijl ze vaak kort aan en daarna weer uitgaan. Snelheid herkennen of plots een lagere snelheid zetten en afremmen bij wisselen van snelweg en op/afritten blijft ook irritant.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Uit de release notes van 2022.36, is dit interessant , practisch uitvoerbaar, geeft dit zinvolle informatie over de kwaliteit van de batterij (zei hij aan het einde van de batterij garantie):View attachment 863375

Zou dan toch eerst m'n batterij naar onder de 10 of 5 kWh rijden... beetje zonde om 50kWu (bij een 100 pack) weg te stoken met de kachel :cool:

Mocht je het zelf willen testen zonder deze optie. Sluit je Tesla aan op de charger. Zet de kachel aan om 100% en wacht tot deze op 0% of stopt met verwarmen en start dan de laadsessie tot 100%.
 
Sinds vandaag ook 2022.36.2 geinstalleerd.
De navigatie toevoegingen aan de app zijn wel netjes en handig.
Zou dit een voorbode zijn om binnenkort je route al te kunnen plannen via de Tesla app?
Leuke aanvulling om te kijken op voorhand hoe je auto zou gaan navigeren zonder dat je effectief in de auto moet zitten en de route ingeven in de navigatie.
 
Sinds vandaag ook 2022.36.2 geinstalleerd.
De navigatie toevoegingen aan de app zijn wel netjes en handig.
Zou dit een voorbode zijn om binnenkort je route al te kunnen plannen via de Tesla app?
Leuke aanvulling om te kijken op voorhand hoe je auto zou gaan navigeren zonder dat je effectief in de auto moet zitten en de route ingeven in de navigatie.
Je kunt via een kaarten app de locatie delen met je Tesla als het goed is. Zelf nog niet geprobeerd.
 
Je kunt via een kaarten app de locatie delen met je Tesla als het goed is. Zelf nog niet geprobeerd.
Bedoel dan een verre eindbestemming ingeven en dat je via de Tesla app kunt zien waar hij voorsteld om te laden etc.
Soort van mini abrp voor een trip voor te bereiden.

(Met dan een slider om al eens te simuleren met start percentage ;) )

Usecase:
Voor een verre vakantietrip gebruik ik vaak ABRP om al een planning te doen.
Dan laad ik de auto vaak eens op tot 100% om te vergelijken hoe de tesla navigatie het wil aanpakken t.o.v. ABRP.

Om zo de resultaten van ABRP te vergelijken met Tesla navigatie.
 
Bedoel dan een verre eindbestemming ingeven en dat je via de Tesla app kunt zien waar hij voorsteld om te laden etc.
Soort van mini abrp voor een trip voor te bereiden.

(Met dan een slider om al eens te simuleren met start percentage ;) )

Usecase:
Voor een verre vakantietrip gebruik ik vaak ABRP om al een planning te doen.
Dan laad ik de auto vaak eens op tot 100% om te vergelijken hoe de tesla navigatie het wil aanpakken t.o.v. ABRP.

Om zo de resultaten van ABRP te vergelijken met Tesla navigatie.
Ik heb nog geen lange ritten gereden. Maar wat ik als tip van dit forum heb meegekregen is dat je een eindbestemming kunt delen met de auto en deze zou dan op de een of andere manier aangeboden moeten worden. Maar een trip plannen etc kan volgens mij nog niet zoals je het in de auto kunt doen.
 
Ik heb nog geen lange ritten gereden. Maar wat ik als tip van dit forum heb meegekregen is dat je een eindbestemming kunt delen met de auto en deze zou dan op de een of andere manier aangeboden moeten worden. Maar een trip plannen etc kan volgens mij nog niet zoals je het in de auto kunt doen.
Via bijv. Google Maps voer je een bestemming in en die kun je delen met je Tesla. Dus in plaats van in je auto vul je vanaf je bank de bestemming in. Dat is ook alles.