Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.32.*

This site may earn commission on affiliate links.
I started noticing that if there is a 'file' and the lane left of me is slower than mine, autopilot slows down quite a lot. I guess its trying not to 'undertake' the vehicles in the left lane. It scares me every time this happens, not knowing how close the car behind me is and how fast their reflexes are.

I have my foot ready to push the juice pedal whenever the car phantom brakes.
I was talking about different behaviour: slowing down for traffic moving towards yet not crossing the lane separator line. The AP seems to react earlier whereas in the previous software version it didn't at all or later.
 
Viel mij ook al op. Heb het de laatste tijd zelf ook al een paar keer meegemaakt dat de auto plots remt wanneer een weggebruiker in de baan links of rechts van mij in mijn richting beweegt (zonder dat deze daadwerkelijk over de lijn gaat).
Idem hier. Heeft ook niet te maken met niet rechts inhalen in geval van langzamer rijdend verkeer links volgens mij. Auto haalt wel rechts in (want verschil in snelheid met ander verkeer is niet groot genoeg) en vertoont dan opeens dit gedrag terwijl.
 
Idem hier. Heeft ook niet te maken met niet rechts inhalen in geval van langzamer rijdend verkeer links volgens mij. Auto haalt wel rechts in (want verschil in snelheid met ander verkeer is niet groot genoeg) en vertoont dan opeens dit gedrag terwijl.
Wat mij vooral opvalt, is dat er relatief meer slingeraars buiten-de-lijntjes zijn in de afgelopen maanden. Alsof mensen zijn vergeten dat je alleen in een Tesla mag whatsappen/signallen/texten
 
Dit speelt bjj mij al enkele maanden.
Vooral irritant als hij ook nog de batterij gaat voorverwarmen voor die overbodige eerste stop.
Vanuit huis niet zo'n probleem want daar weet ik inmiddels wel waar mijn eerste laadplek is, maar toen ik vorige week vanuit Berlijn terug wilde was het behoorlijk storend dat hij constant de verkeerde kant op wilde richting overbodige laadstop.
Ik probeerde net eens een soft reset (twee scroll wieltjes inhouden), en nu lijkt het beter.
 
Afgelopen week stond de auto voor service bij Tesla en bij ophalen rijd ik met 2023.32.9. Het lijkt er op dat mijn stuur niet meer automatisch in de juiste stand gaat, en dan is het alleen de hoogte van het stuur. Ik heb voor het gemakkelijk instappen profiel het stuur iets hoger en helemaal naar binnen staan, en vanuit die stand komt het stuur wel naar me toe, maar gaat dus niet omlaag. Ook niet voor andere profielen.

Is er iemand dit dit herkent? Anders toch even terug bij Tesla informeren, gezien het ook na de service is...
 
Voor diegenen die zich ergeren aan dat je als je bij Autopilot "huidige snelheid" kiest niet meer met het scrollwieltje een hogere snelheid in kan stellen dan de maximum snelheid die de Tesla denkt dat er op dat moment geldt:

Als je dat nog niet hebt gedaan: serviceverzoek inschieten met dit probleem. Het is een softwareprobleem wat is ontstaan met de week 32 updates. Dit zal worden aangepast als daar genoeg mensen over klagen. Zijn het er maar enkelen, dan gaat men ervan uit dat niemand er een probleem mee heeft (aldus de ranger die vandaag bij mij heeft onderzocht hoe en wat).
Ik heb inmiddels intensief chat contact gehad met Tesla, ze hadden veel vragen, ik moest verschillende dingen proberen en ze wouden wat foto's van de instellingen hebben. Ze geven aan dat ze er mee bezig zijn ("This is currently being worked on.").
 
  • Like
Reactions: MaartenD
Vandaag (zelf) een nieuwe 12v accu geplaatst en alle storingen/waarschuwingen zijn weg.
NB. 12v accu kost 76,- euro en vervangen is minder dan 10' werk.
Update:
Ongeveer een maand na het plaatsen van de nieuwe 12v accu weer precies dezelfde storingen in het scherm toevallig (?) ook weer een dag na een Software update 2023.32.9.
VCFRONT_a192 Electrical system is unable to support all functions
VCFRONT_a402 Electrical system backup power is unavailable
VCFRONT_a182 Schedule service to replace low voltage battery
Omdat de 12v accu nog geen maand oud was was ik niet overtuigd dat deze stuk was.
Deze keer heb ik de high voltage accu los gekoppeld en de 12v accu losgekoppeld en na het weer aansluiten van beide accu's waren alle storingen weg en was het voltage van de 12V accu weer normaal.

Voor de Accu reset
IMG_3554.jpg


Na de accu reset:
IMG_3557.jpg

Wellicht wat Off topic maar omdat het allemaal begonnen is na een SW update en ook weer terug kwam na een 2e SW update hier even het vervolg van het verhaal geplaatst.
Ik zeg hiermee niet dat het software update gerelateerd is. ;-)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Gewoon even op de blauwe tekst onderaan klikken “ laadstops verwijderen”. Ben je er voorbij dan klik je ze weer aan en bouwt ze een nieuw plan.
Dat heb ik uiteraard geprobeerd maar daar lijkt het hele spul op vast te lopen. Na 10 minuten ‘pauze wieltje' had ik nog geen route.
Vervolgens wel een interessante verbruiksgrafiek.. Lekker zuinig zo🤪
IMG_3136.jpeg
 
Update:
Ongeveer een maand na het plaatsen van de nieuwe 12v accu weer precies dezelfde storingen in het scherm toevallig (?) ook weer een dag na een Software update 2023.32.9.
VCFRONT_a192 Electrical system is unable to support all functions
VCFRONT_a402 Electrical system backup power is unavailable
VCFRONT_a182 Schedule service to replace low voltage battery
Omdat de 12v accu nog geen maand oud was was ik niet overtuigd dat deze stuk was.
Deze keer heb ik de high voltage accu los gekoppeld en de 12v accu losgekoppeld en na het weer aansluiten van beide accu's waren alle storingen weg en was het voltage van de 12V accu weer normaal.

Voor de Accu reset
View attachment 985501

Na de accu reset:
View attachment 985502
Wellicht wat Off topic maar omdat het allemaal begonnen is na een SW update en ook weer terug kwam na een 2e SW update hier even het vervolg van het verhaal geplaatst.
Ik zeg hiermee niet dat het software update gerelateerd is. ;-)
In het 2e plaatje wordt de 12V opgeladen (via HV accu) / in het 1e plaatje niet.
Dat is te zien aan de current maar ook aan de spanning.
Wellicht dat er iets mis is met de lader (of de aansturing daarvan)?

Heb je de oude accu nog? Desnoods even (laten) testen.
 
2023.32.9 is al een paar dagen aan het ‘downloaden’. Maar download niet echt en blijft op 0% hangen. Hoe op te lossen? Heb auto al gereset, wifi aan/ uit, hotspot ipv wifi thuis, verzin het maar.
Niemand? Heb de auto al bijna 5 jaar maar nooit problemen mee gehad. Ik lees dat sommigen een melding maken via de app. Hoe? Service aanvragen op locatie?