MaH
Member
Ik zal binnenkort even de 12 volt en de hoofdaccu loskoppelen. Kijken of dat helpt.
Harde reset.
Harde reset.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I was talking about different behaviour: slowing down for traffic moving towards yet not crossing the lane separator line. The AP seems to react earlier whereas in the previous software version it didn't at all or later.I started noticing that if there is a 'file' and the lane left of me is slower than mine, autopilot slows down quite a lot. I guess its trying not to 'undertake' the vehicles in the left lane. It scares me every time this happens, not knowing how close the car behind me is and how fast their reflexes are.
I have my foot ready to push the juice pedal whenever the car phantom brakes.
Idem hier. Heeft ook niet te maken met niet rechts inhalen in geval van langzamer rijdend verkeer links volgens mij. Auto haalt wel rechts in (want verschil in snelheid met ander verkeer is niet groot genoeg) en vertoont dan opeens dit gedrag terwijl.Viel mij ook al op. Heb het de laatste tijd zelf ook al een paar keer meegemaakt dat de auto plots remt wanneer een weggebruiker in de baan links of rechts van mij in mijn richting beweegt (zonder dat deze daadwerkelijk over de lijn gaat).
Wat mij vooral opvalt, is dat er relatief meer slingeraars buiten-de-lijntjes zijn in de afgelopen maanden. Alsof mensen zijn vergeten dat je alleen in een Tesla mag whatsappen/signallen/textenIdem hier. Heeft ook niet te maken met niet rechts inhalen in geval van langzamer rijdend verkeer links volgens mij. Auto haalt wel rechts in (want verschil in snelheid met ander verkeer is niet groot genoeg) en vertoont dan opeens dit gedrag terwijl.
Ik probeerde net eens een soft reset (twee scroll wieltjes inhouden), en nu lijkt het beter.Dit speelt bjj mij al enkele maanden.
Vooral irritant als hij ook nog de batterij gaat voorverwarmen voor die overbodige eerste stop.
Vanuit huis niet zo'n probleem want daar weet ik inmiddels wel waar mijn eerste laadplek is, maar toen ik vorige week vanuit Berlijn terug wilde was het behoorlijk storend dat hij constant de verkeerde kant op wilde richting overbodige laadstop.
Something like this?Wat mij vooral opvalt, is dat er relatief meer slingeraars buiten-de-lijntjes zijn in de afgelopen maanden. Alsof mensen zijn vergeten dat je alleen in een Tesla mag whatsappen/signallen/texten
Gewoon even op de blauwe tekst onderaan klikken “ laadstops verwijderen”. Ben je er voorbij dan klik je ze weer aan en bouwt ze een nieuw plan.storend dat hij constant de verkeerde kant op wilde richting overbodige laadstop.
Ik heb inmiddels intensief chat contact gehad met Tesla, ze hadden veel vragen, ik moest verschillende dingen proberen en ze wouden wat foto's van de instellingen hebben. Ze geven aan dat ze er mee bezig zijn ("This is currently being worked on.").Voor diegenen die zich ergeren aan dat je als je bij Autopilot "huidige snelheid" kiest niet meer met het scrollwieltje een hogere snelheid in kan stellen dan de maximum snelheid die de Tesla denkt dat er op dat moment geldt:
Als je dat nog niet hebt gedaan: serviceverzoek inschieten met dit probleem. Het is een softwareprobleem wat is ontstaan met de week 32 updates. Dit zal worden aangepast als daar genoeg mensen over klagen. Zijn het er maar enkelen, dan gaat men ervan uit dat niemand er een probleem mee heeft (aldus de ranger die vandaag bij mij heeft onderzocht hoe en wat).
Update:Vandaag (zelf) een nieuwe 12v accu geplaatst en alle storingen/waarschuwingen zijn weg.
NB. 12v accu kost 76,- euro en vervangen is minder dan 10' werk.
Dat heb ik uiteraard geprobeerd maar daar lijkt het hele spul op vast te lopen. Na 10 minuten ‘pauze wieltje' had ik nog geen route.Gewoon even op de blauwe tekst onderaan klikken “ laadstops verwijderen”. Ben je er voorbij dan klik je ze weer aan en bouwt ze een nieuw plan.
In het 2e plaatje wordt de 12V opgeladen (via HV accu) / in het 1e plaatje niet.Update:
Ongeveer een maand na het plaatsen van de nieuwe 12v accu weer precies dezelfde storingen in het scherm toevallig (?) ook weer een dag na een Software update 2023.32.9.
VCFRONT_a192 Electrical system is unable to support all functions
VCFRONT_a402 Electrical system backup power is unavailable
VCFRONT_a182 Schedule service to replace low voltage battery
Omdat de 12v accu nog geen maand oud was was ik niet overtuigd dat deze stuk was.
Deze keer heb ik de high voltage accu los gekoppeld en de 12v accu losgekoppeld en na het weer aansluiten van beide accu's waren alle storingen weg en was het voltage van de 12V accu weer normaal.
Voor de Accu reset
View attachment 985501
Na de accu reset:
View attachment 985502
Wellicht wat Off topic maar omdat het allemaal begonnen is na een SW update en ook weer terug kwam na een 2e SW update hier even het vervolg van het verhaal geplaatst.
Ik zeg hiermee niet dat het software update gerelateerd is. ;-)
Die bug heb ik ook gehad.Dat heb ik uiteraard geprobeerd maar daar lijkt het hele spul op vast te lopen. Na 10 minuten ‘pauze wieltje' had ik nog geen route.
Vervolgens wel een interessante verbruiksgrafiek.. Lekker zuinig zoView attachment 985504
Het zou met niets vermoeden als die bug er nog steeds inzit. Gelukkig treedt het bijna nooit op en is het niet echt een issue.En? Vanzelf weer weg na update?
Ik heb het idee dat het samenhangt met de bug waardoor hij altijd naar de dichtstbijzijnde SC wil. En die is toch wel behoorlijk hinderlijk.Het zou met niets vermoeden als die bug er nog steeds inzit. Gelukkig treedt het bijna nooit op en is het niet echt een issue.
Niemand? Heb de auto al bijna 5 jaar maar nooit problemen mee gehad. Ik lees dat sommigen een melding maken via de app. Hoe? Service aanvragen op locatie?2023.32.9 is al een paar dagen aan het ‘downloaden’. Maar download niet echt en blijft op 0% hangen. Hoe op te lossen? Heb auto al gereset, wifi aan/ uit, hotspot ipv wifi thuis, verzin het maar.
Heb een keer gehad dat een update vastliep omdat diezelfde al actief was. Call via app gemaakt en op afstand opgelost door nieuwste update te pushen. Langskomen of -gaan niet nodig…Niemand? Heb de auto al bijna 5 jaar maar nooit problemen mee gehad. Ik lees dat sommigen een melding maken via de app. Hoe? Service aanvragen op locatie?