Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb die camera altijd afgeplakt gehad. Geen enkele zin in een camera op mijn snufferd. Dus ik blijf voorlopig dan maar op oude software rondrijden.
Ieder voor zich natuurlijk, maar de beelden verlaten de auto niet, juist vanuit privacy overweging.
De toepassing is gericht op veiligheid. Los van autopilot zou het toch top zijn wanneer je een melding krijgt wanneer je bij een lange rit in slaap doezelt. Andere merken hebben ook dat soort systemen. Waarom is dat dan nu een probleem (los van de vervelende AP nag) als Tesla het invoert?
Ik zelf heb er daarom niet zo'n probleem mee. Ook qua privacy stoor ik me er niet aan (heb ook niets te verbergen). Je voelt er toch ook niets van?
 
Ieder voor zich natuurlijk, maar de beelden verlaten de auto niet, juist vanuit privacy overweging.
De toepassing is gericht op veiligheid. Los van autopilot zou het toch top zijn wanneer je een melding krijgt wanneer je bij een lange rit in slaap doezelt. Andere merken hebben ook dat soort systemen. Waarom is dat dan nu een probleem (los van de vervelende AP nag) als Tesla het invoert?
Ik zelf heb er daarom niet zo'n probleem mee. Ook qua privacy stoor ik me er niet aan (heb ook niets te verbergen). Je voelt er toch ook niets van?

Hoe weet je dat 100% zeker dat die beelden de auto niet kunnen verlaten?
 
  • Like
Reactions: Michiels and ScoopT
Dat met wegkijken is vrij simpel op te lossen door de binnencamera af te plakken, of, in mijn geval, met een“Privacy-schuifje” te bedekken. Bij mij zijn die extreme waarschuwingen dan weg.
Overigens wordt autopilot (als ik het goed gelezen heb), niet definitief uitgeschakeld, maar een week lang. Ook best wel een zware sanctie, vind ik. Vraag me af of dit juridisch kan omdat je hier immers wel voor hebt betaald…
Dat gedoe geldt niet voor de AP, de gratis versie? Volgende week naar Italië toe, hou mijn hart nu al vast.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: Krisja
Heb je connectivity abo? (dat is een voorwaarde)

Ik zie de symbolen van flitsers wel maar zou het handig vinden als er ook een geluidssignaal bij gegeven wordt.
Is dat bij andere gebruikers wel gelukt/aanwezig?
Ik heb premium connectivity, maar zie geen flitsers/verkeerslichten. Wel jammer, want dat is (in mijn mening) de enige nuttige toevoeging.

Heb al reset en alles geprobeerd, de optie in navigatie staat ook aan.. maar krijg niks te zien. Iemand een idee hoe te fixen, dat je wel flitsers etc ziet?

- Model S refresh 22 met 2023.44.30.2 software
 
Heb je connectivity abo? (dat is een voorwaarde)

Ik zie de symbolen van flitsers wel maar zou het handig vinden als er ook een geluidssignaal bij gegeven wordt.
Is dat bij andere gebruikers wel gelukt/aanwezig?
Nee geen geluidssignaal. De huidige implementatie voegt wat mij betreft ook niet veel toe, tenzij je constant het scherm in de gaten houdt om te zien of er een flitser op je route bevindt. Ik gebruik gewoon flitsmeister op m'n mobiel, en die geeft een geluidssignaal via de Tesla luidsprekers bij naderend onheil. Wel ff via instellingen in de flitsmeister app geluidsopties->bluetooth-> via HFP aanzetten, anders speelt het waarschuwings signaal via de speaker van je mobiel en hoor je deze soms niet als je luide muziek aan hebt. Met HFP onderbreekt je mobiel de muziek op je Tesla en komt het signaal via de luidsprekers (alsof je een inkomend gesprek aanneemt).
 
Met AP op een daarvoor geschikte weg vind ik dat wel veilig.
Oom agent vindt van niet. Daarom mag je ook niet appen achter het stuur, zelfs niet als je mobiel in een houder zit. Anyway, als je na een paar seconden waarin je niet je ogen op de weg gehouden hebt enkel een waarschuwing krijgt op je scherm is dat toch geen probleem? Ik heb gisteren getest hoe lang je die waarschuwing moet negeren, en gewoon naar het scherm moet blijven kijken voordat AP zichzelf voor de rest van de rit uitschakelt en dat is zeker meer dan 30 seconden. Ik snap de opwinding eerlijk gezegd niet zo.
 
Oom agent vindt van niet. Daarom mag je ook niet appen achter het stuur, zelfs niet als je mobiel in een houder zit. Anyway, als je na een paar seconden waarin je niet je ogen op de weg gehouden hebt enkel een waarschuwing krijgt op je scherm is dat toch geen probleem? Ik heb gisteren getest hoe lang je die waarschuwing moet negeren, en gewoon naar het scherm moet blijven kijken voordat AP zichzelf voor de rest van de rit uitschakelt en dat is zeker meer dan 30 seconden. Ik snap de opwinding eerlijk gezegd niet zo.
Nee, je mag de telefoon als je rijdt niet in je handen hebben. Appen als de telefoon in een houder zit is niet strafbaar. Wat je er ook van mag vinden natuurlijk.
 
Dat stond in de release notes. Maar 100% zekerheid bestaat natuurlijk vrijwel nergens. Ik weiger zelf alleen om uit 'wantrouwen' te handelen. Dus ik gok op die belofte...(en heb dan nog steeds niets te verbergen als het niet zo is)
Ik wil nog best Tesla vertrouwen dat ze het niet doen. Dat is iets anders dan dat er niemand aan zal komen. Hoe vaak hebben we al niet gezien dat data in de verkeerde handen komt. En dat is waar mensen gesnapt zijn…
 
Ik heb premium connectivity, maar zie geen flitsers/verkeerslichten. Wel jammer, want dat is (in mijn mening) de enige nuttige toevoeging.

Heb al reset en alles geprobeerd, de optie in navigatie staat ook aan.. maar krijg niks te zien. Iemand een idee hoe te fixen, dat je wel flitsers etc ziet?

- Model S refresh 22 met 2023.44.30.2 software
Misschien maakt de MS het verschil? Ik heb dezelfde software versie.
Maar verheug je niet te veel op een bruikbare toepassing van enkel symbolen (zonder geluidswaarschuwing)