Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds de laatste update (2023.44.30.2) krijg ik allerlei foutmeldingen op mijn M3 refresh:
- Automatic emergency braking niet beschikbaar
- Parkeerhulp niet beschikbaar
- WiFi niet beschikbaar
- Achteruitrij camera doet het niet
- Noodoproep tijdelijk niet beschikbaar.

Resetten werkt niet. Heb nu maar een service verzoek ingediend.
 
Hier nu 44.30.1 in MS2018, veel "onvolwassen puber gedrag" herkenbaar in de nieuwe update: paniek bij tegenliggers en REMMEN bij vrachtwagens op de rechterstrook, veel gevoeliger voor stuur vasthouden bij AP, geen flitspalen en geen verbeterde summon. Ook werkt mijn regensensor nu bijna helemaal niet meer en zie ik nu voor het eerst "slecht weer, dus geen visualisatie", waardoor de AP niet meer naar de max snelheid te zetten is. Ik hoop dat ze gauw FSD uitrollen naar Europa, want dit wordt er alleen maar slechter op...
 
Ongeduld? Man die AP is echt een drama. Binnen één kilometer op de snelweg al twee meldingen. Op het scherm en met geluid. Wat een circus.

Ik ben net even enkele kilometers op een secundaire weg (waar AP eigenlijk niet voor bedoelt is) gaan rijden op AP.
Met opzet eens even naar buiten gekeken, naar mijn scherm gekeken, naar mijn vrouw gekeken 😜 ... Maar nergens een alarmpje gekregen (gelukkig maar)
Wat me wel opviel is dat er sneller gevraagd werd om druk te zetten op het stuur en.... dat bochten niet meer vloeiend genomen worden, maar terug met schokken zoals enkele updates geleden.
Flitspalen zijn enkel zichtbaar op de genavigeerde weg.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Ik ben net even enkele kilometers op een secundaire weg (waar AP eigenlijk niet voor bedoelt is) gaan rijden op AP.
Met opzet eens even naar buiten gekeken, naar mijn scherm gekeken, naar mijn vrouw gekeken 😜 ... Maar nergens een alarmpje gekregen (gelukkig maar)
Wat me wel opviel is dat er sneller gevraagd werd om druk te zetten op het stuur en.... dat bochten niet meer vloeiend genomen worden, maar terug met schokken zoals enkele updates geleden.
Flitspalen zijn enkel zichtbaar op de genavigeerde weg.
Rij dadelijk 100 km enkele reis. Ben benieuwd.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Ik ben net even enkele kilometers op een secundaire weg (waar AP eigenlijk niet voor bedoelt is) gaan rijden op AP.
Met opzet eens even naar buiten gekeken, naar mijn scherm gekeken, naar mijn vrouw gekeken 😜 ... Maar nergens een alarmpje gekregen (gelukkig maar)
Wat me wel opviel is dat er sneller gevraagd werd om druk te zetten op het stuur en.... dat bochten niet meer vloeiend genomen worden, maar terug met schokken zoals enkele updates geleden.
Flitspalen zijn enkel zichtbaar op de genavigeerde weg.
Viel mij ook op, zou die (camera) nag dan alleen werken op snelwegen / boven een bepaalde snelheid?
 
  • Helpful
Reactions: Krisja
Vandaag mijn camera maar afgeplakt, als ik autorijden doe ik dat naar mijn mening veilig en de alarmen maken dat ik mijn concentratie kwijt raak met het rijden om naar het scherm te kijken om het gepiep te beoordelen en op te lossen. Als ik even niet straks op de weg let gaat het systeem in alarm. Het middel is nu erger dan de kwaal. Ik krijg waarschuwingen als ik gefocust ben op het verkeer naast me om een gaatje te krijgen om uit te voegen.
 
Ik ben net even enkele kilometers op een secundaire weg (waar AP eigenlijk niet voor bedoelt is) gaan rijden op AP.
Met opzet eens even naar buiten gekeken, naar mijn scherm gekeken, naar mijn vrouw gekeken 😜 ... Maar nergens een alarmpje gekregen (gelukkig maar)
Wat me wel opviel is dat er sneller gevraagd werd om druk te zetten op het stuur en.... dat bochten niet meer vloeiend genomen worden, maar terug met schokken zoals enkele updates geleden.
Flitspalen zijn enkel zichtbaar op de genavigeerde weg.
Goede analyse @Krisja. Vaker bliepjes maar niet overruled. Vijf keer ongeacht wie en een week geen AP.
Ruitenwissers nul komma nul verbetering.
 
Ik heb nu 44.30.4 en ben eigenlijk best wel tevreden. De wissers reageren beter, ook in het donker. Ook heb ik veel minder gepiep op 60 km wegen waarbij je wel eens tegen de onderbroken streep 'aanschuurt'. Ik had al een privacy schuifje, die staat nu continue dicht, derhalve ook geen AP meldingen waarmee je op het strafbankje komt. Kortom blij mee.
 
Dat is nu leuk. Erger me al twee jaar erover dat je bij een roadtrip niet het totaal aantal resterende kilometers meer ziet. Echter, als je het adres invoert via de app dan zie je dat wel. Een kinderhand is gauw gevuld!
PS de route naar de favoriete plek van @Krisja in Spanje via de app wijkt af van die rechtstreeks ingevoerd in de auto (compleet andere SuC's)
PPS zet je de route via de app door naar de Tesla dan krijg je in dit geval acht stops in de planner
 
Last edited:
  • Love
Reactions: Krisja
Ik ben net even enkele kilometers op een secundaire weg (waar AP eigenlijk niet voor bedoelt is) gaan rijden op AP.
Met opzet eens even naar buiten gekeken, naar mijn scherm gekeken, naar mijn vrouw gekeken 😜 ... Maar nergens een alarmpje gekregen (gelukkig maar)
Wat me wel opviel is dat er sneller gevraagd werd om druk te zetten op het stuur en.... dat bochten niet meer vloeiend genomen worden, maar terug met schokken zoals enkele updates geleden.
Flitspalen zijn enkel zichtbaar op de genavigeerde weg.
Ik heb vandaag ongeveer 45 km snelweg en 5 km secundaire weg gereden en eigenlijk dezelfde ervaring die je beschrijft…. Nergens last van. De rit was in het donker overigens.
Ik zal het de komende dagen nog eens in de gaten houden.
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Vr wie het nog niet wist…..Als je de ruitenwisser handmatig bediend, dan kan je met het linker scrollwiel de snelheid aanpassen en eventueel uitzetten.

1703101837734.jpeg