Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.6.*

This site may earn commission on affiliate links.
Gelukkig niet, dan krijg je een slechtere park Assist dan je al hebt....
Na de update naar .11 zien we nu toch ook die “kromme“ lijntjes in een auto met USS. Dus het lijkt toch dat de nieuwe tesla vision mee actief is, maar wel samen met de parkeersensoren.
 

Attachments

  • C6BA596D-BE35-4B27-BF4F-C6081F81D2B1.jpeg
    C6BA596D-BE35-4B27-BF4F-C6081F81D2B1.jpeg
    810.2 KB · Views: 57
Een woordje uitleg over occupancy network:

 
Serieus? Gaan we nu ook al struikelen over semantiek? Volgens mij was de strekking van Ramonnekes verhaal duidelijk genoeg.
ja. Semantiek gaat over de betekenis van een woord of een zin. Dit gaat over de NAAM (cq. afkorting) van een functie. Tussen de drie versies van zelfrijden die Tesla aanbiedt (AP, EAP en FSD) zit een wereld van verschil. Dit halve forum is gevuld met posts over niet goed functionerende zelfrij functies van Tesla, zeker als er weer een nieuwe softwareversie is. Want kennelijk houdt automatisch rijden de gemoederen bezig. Prima. Is het dan zo gek om die verschillende versies van zelfrijden ook bij de juiste naam te noemen?
 
Als je het mij vraagt is parkeersensor functionaliteit in een Tesla zonder Ultrasoon (USS) een mislukt project van Tesla. Na de software update werkt het systeem voor geen meter. En dit gaat niet meer goed komen. Ondertussen ben ik al gewend aan de auto zonder sensoren en is de neus prima visueel in te schatten vanaf de bestuurderstoel. We gaan wel terug in de tijd. Ik mis het niet meer. Maar toch vraag ik mij af hoe vaak Tesla dit soort grappen kan uithalen met klanten tot het moment dat de klant echt gaat afhaken en deze naar een ander merk over gaat stappen. Ook het steeds verlagen van de prijs zal een bezitter van een Tesla op een gegeven moment gaan irriteren, immers de restwaarde van de auto daalt en daalt maar. En koper van een nieuw exemplaar stelt de aankoop uit omdat die weet dat de auto het volgende kwartaal (zie nu in USA) misschien weer goedkoper gaat worden. We gaan het wel zien.....
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Als je het mij vraagt is parkeersensor functionaliteit in een Tesla zonder Ultrasoon (USS) een mislukt project van Tesla. Na de software update werkt het systeem voor geen meter. En dit gaat niet meer goed komen. Ondertussen ben ik al gewend aan de auto zonder sensoren en is de neus prima visueel in te schatten vanaf de bestuurderstoel. We gaan wel terug in de tijd. Ik mis het niet meer. Maar toch vraag ik mij af hoe vaak Tesla dit soort grappen kan uithalen met klanten tot het moment dat de klant echt gaat afhaken en deze naar een ander merk over gaat stappen. Ook het steeds verlagen van de prijs zal een bezitter van een Tesla op een gegeven moment gaan irriteren, immers de restwaarde van de auto daalt en daalt maar. En koper van een nieuw exemplaar stelt de aankoop uit omdat die weet dat de auto het volgende kwartaal (zie nu in USA) misschien weer goedkoper gaat worden. We gaan het wel zien.....
Tesla zal daar steeds verder in gaan. Gewoon omdat wij steeds Tesla’s blijven kopen. Ik zit nu in mijn 5de jaar Tesla. Het eerste jaar adviseerde ik iedereen de Tesla te kopen. Daar ben ik snel mee gestopt vanwege alle irritaties. Die gun ik niemand. Zelf ben ik echter wel verslaafd vrees ik.
 
  • Like
Reactions: Powergerry
Tesla zal daar steeds verder in gaan. Gewoon omdat wij steeds Tesla’s blijven kopen. Ik zit nu in mijn 5de jaar Tesla. Het eerste jaar adviseerde ik iedereen de Tesla te kopen. Daar ben ik snel mee gestopt vanwege alle irritaties. Die gun ik niemand. Zelf ben ik echter wel verslaafd vrees ik.
Advocaten (en rechters wellicht ook) zullen het als een schuldbekentenis van Tesla zien dat je nu, bij levering expliciet moet aanvaarden, dat je wagen geen USS sensoren heeft. Ze anticiperen daarbij immers op het feit dat je wagen niet ok is.
Hopelijk snel een goeie oplossing.