Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien niet het juiste draadje, maar ik weet bijna zeker dat ik sinds gisteren ineens Auto Lane Change kan gebruiken op een weg waar dat voorheen niet kon. Dit is namelijk de N2 langs Eindhoven. Sinds gisteren kan ik hier gewoon met autosteer van baan wisselen!

Het interessante vindt ik dat dit niet gerelateerd is aan een software update, ik heb 2018.18 sinds een week of twee. Zo ver ik weet komt deze informatie uit de Adas tiles. Deze bevatten informatie over snelheden en dus of je van baan mag wisselen. Deze tiles staan los van de navigatie kaarten, en worden gedownload als je in een gebied bent (en ook omringende tiles zodat je niet uit het gebied rijd).

Heeft iemand dit toevallig ook recentelijk opgemerkt op andere wegen?
 
Het interessante vindt ik dat dit niet gerelateerd is aan een software update, ik heb 2018.18 sinds een week of twee. Zo ver ik weet komt deze informatie uit de Adas tiles. Deze bevatten informatie over snelheden en dus of je van baan mag wisselen. Deze tiles staan los van de navigatie kaarten, en worden gedownload als je in een gebied bent (en ook omringende tiles zodat je niet uit het gebied rijd).

N31 was het vanmorgen ook mogelijk om met autosteer te wisselen van baan. Was voorheen ook niet mogelijk...
 
Vandaag op mijn auto en de loaner de update binnengehaald, audio is weer beter
View attachment 303258
En wat is precies de verbetering van de audio?

Ik heb het premium upgrade pakket (incl 'hoogwaardig systeem dat speciaal gemaakt is voor de ultrastille cabine van een Tesla') maar weet eigenlijk niet of dat ook daadwerkelijk zo is. Met andere woorden: wat is het verschil met 'gewone' audio? Ik vind met name de lage tonen achterblijven bij de verwachting...
 
En wat is precies de verbetering van de audio?

Ik heb het premium upgrade pakket (incl 'hoogwaardig systeem dat speciaal gemaakt is voor de ultrastille cabine van een Tesla') maar weet eigenlijk niet of dat ook daadwerkelijk zo is. Met andere woorden: wat is het verschil met 'gewone' audio? Ik vind met name de lage tonen achterblijven bij de verwachting...
Die heb ik ook, 2 versies geleden ging de Equalizer van 12 terug naar 8 ( lijkt niet zo spannend ) maar bij de bas hoorde je geen verschil tussen 2 tot 8. Nu is het weer 12 en hij is weer af te stellen.

Iets met lage tonen dus :)
 
Ik ben sinds vanmorgen 8:33 naar 2018.20. Pas einde middag heb ik mijn eerste rit op de nieuwe software dus nog geen ervaring. Release notes waren nietszeggend. Volgens SeC Rotterdam en Den Haag zou deze versie inderdaad behoorlijk wat bug-fixes moeten bevatten. Ben benieuwd of dit ook de opmaat gaat zijn naar de navigatie update.... ;)
 
Misschien niet het juiste draadje, maar ik weet bijna zeker dat ik sinds gisteren ineens Auto Lane Change kan gebruiken op een weg waar dat voorheen niet kon. Dit is namelijk de N2 langs Eindhoven. Sinds gisteren kan ik hier gewoon met autosteer van baan wisselen!

Het interessante vindt ik dat dit niet gerelateerd is aan een software update, ik heb 2018.18 sinds een week of twee. Zo ver ik weet komt deze informatie uit de Adas tiles. Deze bevatten informatie over snelheden en dus of je van baan mag wisselen. Deze tiles staan los van de navigatie kaarten, en worden gedownload als je in een gebied bent (en ook omringende tiles zodat je niet uit het gebied rijd).

Heeft iemand dit toevallig ook recentelijk opgemerkt op andere wegen?
N280 hier ook autolanechange
 
Gewoon de hele N2 rondom Eindhoven heeft nu Auto Lane Change ondersteuning, de 80 weg. Dat was eergisteren nog niet.
En de N50 nu opeens ook! Toch een hele verbetering. Verder valt het mij op dat AP2 de nieuwe situatie bij de rotonde Joure uitstekend leest. Gaat netjes uitvoegen en volgt dan de weg. Hij doet dat blijkbaar op basis van de camera's, want de kaarten zijn nog niet bijgewerkt. Ik dacht eigenlijk dat hij vooral de bocht volgde en vaart minderde op basis van kaart info, maar dat is dus hier niet het geval.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Herstel: een deel van de N11(??)
Vanmorgen vanaf Leiden kreeg ik hem niet te zien:oops:

Even confused: hebben we het nou over Autosteer (dus dat het stuur icoontje oplicht), of over auto lane change ? (dus dat je de auto van rijbaan kan laten wisselen). Want dat laatste krijg je nergens 'te zien'.

En de N50 nu opeens ook! Toch een hele verbetering. Verder valt het mij op dat AP2 de nieuwe situatie bij de rotonde Joure uitstekend leest. Gaat netjes uitvoegen en volgt dan de weg. Hij doet dat blijkbaar op basis van de camera's, want de kaarten zijn nog niet bijgewerkt. Ik dacht eigenlijk dat hij vooral de bocht volgde en vaart minderde op basis van kaart info, maar dat is dus hier niet het geval.

Toch staan er in die kaarten wel degelijk snelheden. Ik test het elke dag bij het opdraaien naar de A4 vanuit Hoofddorp. Voorafgaand aan een scherpe haakse bocht verminderd mijn auto vaart van 80 naar +/- 55 km/uur terwijl op het hele stuk de maximum snelheid 80 blijft.
Vervolgens vliegt mijn auto altijd de bocht uit, de AP1 camera kan de belijning niet tot vlak voor de auto zien.
Wellicht doet een AP2 wagen die bocht wel goed.