Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rij nu zelf een paar dagen met AP2 maar ik vind de auto erg nerveus rijden. Op rechte stukken veel kleine stuurcorrecties en in (scherpe) bochten slingert de wagen alle kanten op. Inhalen en remmen gaat verder redelijk smooth. Omdat ik geen ervaring met AP heb weet ik natuurlijk niet wat 'normaal' is. Kan iemand daar iets over zeggen?
AP1 is heel smooth en blijft strak tussen de lijnen. Rijdt ook slingers rond verkeersheuvels heel goed. Inhalen en weer invoegen doet ie steeds beter. Ik rij vrijwel altijd met AP.
AP2 is nog niet zover. Is ook niet zo gek. Intel kocht Mobil Eye, de ontwikkelaar van AP1, voor 15 miljard US dollar.
Het is niet te verwachten dat Tesla een dergelijke waarde in één jaar tijd weet in te verdienen.
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Ik rij nu zelf een paar dagen met AP2 maar ik vind de auto erg nerveus rijden. Op rechte stukken veel kleine stuurcorrecties en in (scherpe) bochten slingert de wagen alle kanten op. Inhalen en remmen gaat verder redelijk smooth. Omdat ik geen ervaring met AP heb weet ik natuurlijk niet wat 'normaal' is. Kan iemand daar iets over zeggen?
Welke softwareversie heb je? Ik heb ook een AP2 en herken je verhaal niet. De mijne rijdt redelijk soepel. Alleen bij het inhalen wil hij wel eens plotseling remmen voor auto's op de rechter strook. De stuurcorrecties en slingeren herken ik niet.
Nu rijd ik meestal wel dezelfde route en dit is een relatief nieuwe snelweg
 
Welke softwareversie heb je? Ik heb ook een AP2 en herken je verhaal niet. De mijne rijdt redelijk soepel. Alleen bij het inhalen wil hij wel eens plotseling remmen voor auto's op de rechter strook. De stuurcorrecties en slingeren herken ik niet.
Nu rijd ik meestal wel dezelfde route en dit is een relatief nieuwe snelweg
Ik heb zelf versie 2017.32.17. Redelijk recent dus. Ook ik heb tot nu toe vrijwel alleen op de snelweg gereden. Ik heb nu 860 km met de auto gereden. Kan het zijn dat de camera's nog aan het kalibreren zijn? Ik wacht in ieder geval voorlopig maar even af of er verbetering optreedt.
 
Ik rij nu zelf een paar dagen met AP2 maar ik vind de auto erg nerveus rijden. Op rechte stukken veel kleine stuurcorrecties en in (scherpe) bochten slingert de wagen alle kanten op. Inhalen en remmen gaat verder redelijk smooth. Omdat ik geen ervaring met AP heb weet ik natuurlijk niet wat 'normaal' is. Kan iemand daar iets over zeggen?
AP moet wel leren hè? :p
 
  • Funny
Reactions: Jelger
Ik heb zelf versie 2017.32.17. Redelijk recent dus. Ook ik heb tot nu toe vrijwel alleen op de snelweg gereden. Ik heb nu 860 km met de auto gereden. Kan het zijn dat de camera's nog aan het kalibreren zijn? Ik wacht in ieder geval voorlopig maar even af of er verbetering optreedt.

De noodzaak om te kalibreren komt regelmatig voor. Als je na 800+ km nog het gevoel hebt dat het minder stabiel is dan hier beschreven zou ik even bij en SeC langsrijden. In Amsterdam hebben ze dat voor mij ook zo opgelost - kon er op wachten.
 
  • Helpful
Reactions: Jelger
Zojuist 2017.34 2448CFC gekregen. Vanmiddag kijken naar de release notes :) Heeft iemand deze al?
Ja, ik kreeg hem ook vanmorgen: 2017.32.17 722130c > 2017.34 2448cfc
upload_2017-9-7_8-17-17.png
 
Hoe ervaart iedereen AP op gewone wegen, zeker bij verkeer dat stil staat? Ik merk dat als ik aan 70 km/u nader ik de auto kan betrouwen dat hij netjes vertraagt en aanschuift, maar aan het ene kruispunt waar ik passeer waar ie nog altijd denkt dat je 90 mag (en ik te lui ben om 'm te corrigeren) lijkt ie aan 90 vrolijk op de stilstaande file aan te stevenen.
 
..terwijl remmen juist niet de bedoeling is met de S. Zolang een versie van AP niet dermate ontwikkeld is dat hij vooruitkijkend gaat starten met de juiste hoeveelheid regeneratie en alleen het laatste stukje bijremt(zoals wij allemaal zelf zouden doen) hoef ik het spul niet.
Ik heb makkelijk praten; mijn classic zal het nooit krijgen:)
 
  • Like
Reactions: S-19910 and KrisB
..Zolang een versie van AP niet dermate ontwikkeld is ...hoef ik het spul niet.:)
Te laat en daardoor te hard remmen komt gemiddeld in cero komma cero cero cero cero.........cinque procent van de gevallen voor. En dan nog lukt het, als je wat oncomfortabiliteit kan verdragen.
Hoeveel keer staat de wagen voor jou al stil terwijl je zelf nog 90 km/u rijdt? Ik heb nu toevallig een vier vaksweg in mijn woon-werk verkeer met een zestal verkeerslichten. En dan nog gebeurt het maar zo'n 1 keer om de paar weken.
Met een kort tikje op de rem (zo licht dat de remmen zelfs niet in werking treden), is de AP uitgeschakeld. Heb je zelfs je handen niet voor nodig. Hij remt dan rustig op regen. Als ik genoeg genaderd ben om de AP smooth te laten remmen, zet ik de AP weer op. Ik moet dan zelfs niet attent te zijn om te zien wanneer het weer groen wordt. De AP vertrekt vanzelf als die wagen voor mij vertrekt.
Cinque cero cero procent pro AP.
 
Ik spreek geen spaans, maar ook het nederlandse gedeelte snap ik niet. Mijn enige punt is dat als AP verder uit ontwikkeld is om te regeneren ipv remmen ik het pas een volwassen systeem vind voor een ev. Ik heb niets met blijheid van mensen die na elke update in hun auto stappen om een nieuwe versie te testen.
Als eeuwig classic rijder 1x een AP1 loaner meegekregen. Leuke gimmick, nu wachten op level 5.
 
Ik ben zo'n idioot die al de kriebels krijgt als vriendin 1 meter te laat/te vroeg de regen gebruikt. Honderden km's op de snelweg en dan AP, oke, maar dat doe ik 2x per jaar, voor al het overige doe ik het zelf tot level 5.
Mijn mening over AP is nu wel bekend, zal me niet meer tussen de discussie gooien.
 
Ik ben ook classic rijder maar na een weekend met een AP2 loaner vind ik het toch wel relaxed en vooral voor langere afstanden.
En dan te weten dat AP1 dit nog een stuk soepeler en degelijker doet. De nieuwste versie 2017.34 2448cfc houdt je niet uiterst krampachtig tussen de lijnen, hij staat de auto wat variatie rond de middenstand toe. Dit is vooral prettig bij slingers langs verkeersheuvels.
Ik word toch steeds blijer van AP1. Vanmorgen in de stromende regen een stuk gereden. Wonderbaarlijk dat AP1 dit gewoon uitstekend blijft doen terwijl ik zelf vrijwel geen belijning meer kan zien. Al met al gaat de AP steeds meer rijden zoals ik het zelfs ook zou doen.
 
  • Like
Reactions: KrisB