Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds mijn update naar 50.1 is helaas zowel TACC als AP2 bij mij morsdood. Zijn ook geen lijnen en auto's te zien in het scherm. Reset al geprobeerd en ook Road Assistance al gebeld maar die konden het ook niet verhelpen. Nu de assistentie van SeC Groningen maar even afwachten. Is toch verbazingwekkend hoe snel je went aan het rijden met AP. Nu ik zelf weer continu moet sturen is dat behoorlijk wennen.

Vannacht al een update naar 50.2. Straks maar eens kijken of die het AP probleem oplost.
 
Ik kreeg gisteravond ook de melding dat er een software update voor de auto klaar stond. Via de iPhone app update zag ik ook dat er een update van de Tesla app voor de iPhone beschikbaar was. Volgens mij zou de auto vannacht ge-update moeten zijn (schedule om 01:00uur), maar zie dat nog niet in de app van de iPhone terug. Straks maar even bekijken als we een stukkie gaan rijden.
 
Volgens mij ben ik één van de weinige met dit probleem. Oorzaak van het uitvallen van AP ligt dus wellicht ergens anders.
Heb jij ook de melding in het cluster dat de “bestuurdersassistentie is uitgeschakeld”?
Dat was bij mij het geval (begin oktober), bleek dat een van de sensoren stuk was. Dat betekende in mijn geval geen AP, CC en updates meer.
 
Vanmiddag een rit van 80 kilometer gemaakt met 50.2, voornamelijk over B-wegen. Na ongeveer 20 kilometer schakelde AP2 zichzelf 'zomaar' met een waarschuwing uit (snelheid 50 km/h, de waarschuwing was niet: 'AutoPilot disabled for the rest of the trip'). Daarna waren zowel AP2 als TACC uitgeschakeld voor de rest van de rit. De oude truc: even stoppen en in parkeerstand gaan, bracht geen soelaas. Bestuurder even wat langer uitgestapt ook niet. En een sightseeing stop van 20 minuten óók niet (één passagier van vier bleef in de auto, op de achterbank). AP2 uit- en weer inschakelen hielp ook niet.

Na een half uurtje thuis en een paar minuten laden werkte tot mijn opluchting alles weer.

De kans bestaat dus dat met 50.2 AP2 strenger is geworden bij nalatigheid van de bestuurder. Waarom TACC ook werd meegesleept in de val is mij een raadsel.
 
Hoorde ook dat er met 50.2 een nieuwe easteregg zou zijn meegestuurd voor kerst. Zelf nog niet geprobeerd echter indien je via voice command “hohoho” zegt krijg je Santa op het scherm voor je ipv eigen Tesla. UPDATE, zie dat dit ook inmiddels ook in het andere topic over eastereggs is genoemd.
 
Last edited:
Vanmiddag een rit van 80 kilometer gemaakt met 50.2, voornamelijk over B-wegen. Na ongeveer 20 kilometer schakelde AP2 zichzelf 'zomaar' met een waarschuwing uit (snelheid 50 km/h, de waarschuwing was niet: 'AutoPilot disabled for the rest of the trip'). Daarna waren zowel AP2 als TACC uitgeschakeld voor de rest van de rit. De oude truc: even stoppen en in parkeerstand gaan, bracht geen soelaas. Bestuurder even wat langer uitgestapt ook niet. En een sightseeing stop van 20 minuten óók niet (één passagier van vier bleef in de auto, op de achterbank). AP2 uit- en weer inschakelen hielp ook niet.

Na een half uurtje thuis en een paar minuten laden werkte tot mijn opluchting alles weer.

De kans bestaat dus dat met 50.2 AP2 strenger is geworden bij nalatigheid van de bestuurder. Waarom TACC ook werd meegesleept in de val is mij een raadsel.
Ik had hetzelfde deze week met 2017.50.1. Bij wegrijden na zo'n 10 uur parkeren werkte de TACC en AP2 niet. Toen ik stopte op een parkeerkaats om eens beter te kijken werd ik getrakteerd op onderstaande melding (zie foto), die gelukkig weer verdween. Na een "Park" en Start werkte de TACC en AP2 weer.
 

Attachments

  • IMG_2650.jpg
    IMG_2650.jpg
    377.4 KB · Views: 44
Heb jij ook de melding in het cluster dat de “bestuurdersassistentie is uitgeschakeld”?
Dat was bij mij het geval (begin oktober), bleek dat een van de sensoren stuk was. Dat betekende in mijn geval geen AP, CC en updates meer.

Bij mij geen melding op het scherm vreemd genoeg. Pas als ik probeer TACC of AP in te schakelen krijg ik een melding. Lijkt er wel op dat .50 op een of andere manier een gevoelige combinatie is met AP.
 
Voor de niet-volgens (die zijn dus toch) een bemoedigende tweet. Eigenlijk geen enkel geheim voor wie lezen en luisteren kan:)

Als hij zegt "mind-blowing" dan klopt dat waarschijnlijk wel, zie Semi/Roadster en het is consistent in de informatielijn van de afgelopen jaren. Wie afstand kan nemen van het momentum (wat een slap afgietsel is van wat er echt gebeurt) kan hoopvol vooruitkijken.

Schermafbeelding 2017-12-26 om 19.16.19.png
 
  • Informative
Reactions: Gtech
Gisteren 350 kilometer gereden, in drie deeltrajecten. Na ongeveer 20 kilometer worden AP2 en TACC uitgeschakeld, na een melding dat er een botsing dreigt. Botspreventie vindt kennelijk dat ik te weinig afstand bewaar tot mijn voorligger, die afslaat naar een benzinestation. De resterende 145 kilometer mag ik doen zonder zelfs maar cruisecontrol, bedankt 50.2! :mad:

In het tweede traject gaat het 60 kilometer goed. Ik rij op de A2 onder Utrecht, veel rijstroken en weinig verkeer. Ik initieer een (de zoveelste) rijstrookwisseling en plots meent botspreventie weer dat er iets dreigt, zonder enige aanwijsbare reden. Geen AP2 en TACC meer, weer balen, het ging net zo lekker!

Besloten om maar even te superchargen in Oosterhout. De pauze is minder dan een half uur, de rijhulpjes blijven uitgeschakeld :(

Mijn vrouw blijft de Easter egg belletjes bij het afslaan grappig vinden :cool:
 
Last edited:
Gisteren 350 kilometer gereden, in drie deeltrajecten. Na ongeveer 20 kilometer worden AP2 en TACC uitgeschakeld, na een melding dat er een botsing dreigt. Botspreventie vindt kennelijk dat ik te weinig afstand bewaar tot mijn voorligger, die afslaat naar een benzinestation. De resterende 145 kilometer mag ik doen zonder zelfs maar cruisecontrol, bedankt 50.2! :mad:

In het tweede traject gaat het 60 kilometer goed. Ik rij op de A2 onder Utrecht, veel rijstroken en weinig verkeer. Ik initieer een (de zoveelste) rijstrookwisseling en plots meent botspreventie weer dat er iets dreigt, zonder enige aanwijsbare reden. Geen AP2 en TACC meer, weer balen, het ging net zo lekker!

Besloten om maar even te superchargen in Oosterhout. De pauze is minder dan een half uur, de rijhulpjes blijven uitgeschakeld :(

Mijn vrouw blijft de Easter egg belletjes bij het afslaan grappig vinden :cool:

Zal wel bugje inzitten. Gaat wel weg, hopelijk kunnen ze dat zonder. nieuwe update triggeren. Zie verder boven.