Hans Noordsij
Well-Known Member
Maar dan gaan de belletjes klingelen Tesla Evangelist on Twitter Voor wie hem nog niet gezien heeft, is elders al langs geweest, bedoel ik.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sinds mijn update naar 50.1 is helaas zowel TACC als AP2 bij mij morsdood. Zijn ook geen lijnen en auto's te zien in het scherm. Reset al geprobeerd en ook Road Assistance al gebeld maar die konden het ook niet verhelpen. Nu de assistentie van SeC Groningen maar even afwachten. Is toch verbazingwekkend hoe snel je went aan het rijden met AP. Nu ik zelf weer continu moet sturen is dat behoorlijk wennen.
Vannacht al een update naar 50.2. Straks maar eens kijken of die het AP probleem oplost.
In mijn geval heb ik dus in het geheel geen AP meer sinds de laatste update Kan dus ook niet veel aan bijgeslepen worden helaas.Wees niet teleurgesteld. AP zal mogelijk wat bijgeslepen zijn, dat is bij bijna elke update het geval, maar geen grote aanpassingen.
Volgens mij ben ik één van de weinige met dit probleem. Oorzaak van het uitvallen van AP ligt dus wellicht ergens anders.Hmmmm dus deze update even overslaan dus.
Wat was het ook al weer: “ don’t fix it if it ain’t broken”?
Heb jij ook de melding in het cluster dat de “bestuurdersassistentie is uitgeschakeld”?Volgens mij ben ik één van de weinige met dit probleem. Oorzaak van het uitvallen van AP ligt dus wellicht ergens anders.
Ik had hetzelfde deze week met 2017.50.1. Bij wegrijden na zo'n 10 uur parkeren werkte de TACC en AP2 niet. Toen ik stopte op een parkeerkaats om eens beter te kijken werd ik getrakteerd op onderstaande melding (zie foto), die gelukkig weer verdween. Na een "Park" en Start werkte de TACC en AP2 weer.Vanmiddag een rit van 80 kilometer gemaakt met 50.2, voornamelijk over B-wegen. Na ongeveer 20 kilometer schakelde AP2 zichzelf 'zomaar' met een waarschuwing uit (snelheid 50 km/h, de waarschuwing was niet: 'AutoPilot disabled for the rest of the trip'). Daarna waren zowel AP2 als TACC uitgeschakeld voor de rest van de rit. De oude truc: even stoppen en in parkeerstand gaan, bracht geen soelaas. Bestuurder even wat langer uitgestapt ook niet. En een sightseeing stop van 20 minuten óók niet (één passagier van vier bleef in de auto, op de achterbank). AP2 uit- en weer inschakelen hielp ook niet.
Na een half uurtje thuis en een paar minuten laden werkte tot mijn opluchting alles weer.
De kans bestaat dus dat met 50.2 AP2 strenger is geworden bij nalatigheid van de bestuurder. Waarom TACC ook werd meegesleept in de val is mij een raadsel.
Heb jij ook de melding in het cluster dat de “bestuurdersassistentie is uitgeschakeld”?
Dat was bij mij het geval (begin oktober), bleek dat een van de sensoren stuk was. Dat betekende in mijn geval geen AP, CC en updates meer.
Gisteren 350 kilometer gereden, in drie deeltrajecten. Na ongeveer 20 kilometer worden AP2 en TACC uitgeschakeld, na een melding dat er een botsing dreigt. Botspreventie vindt kennelijk dat ik te weinig afstand bewaar tot mijn voorligger, die afslaat naar een benzinestation. De resterende 145 kilometer mag ik doen zonder zelfs maar cruisecontrol, bedankt 50.2!
In het tweede traject gaat het 60 kilometer goed. Ik rij op de A2 onder Utrecht, veel rijstroken en weinig verkeer. Ik initieer een (de zoveelste) rijstrookwisseling en plots meent botspreventie weer dat er iets dreigt, zonder enige aanwijsbare reden. Geen AP2 en TACC meer, weer balen, het ging net zo lekker!
Besloten om maar even te superchargen in Oosterhout. De pauze is minder dan een half uur, de rijhulpjes blijven uitgeschakeld
Mijn vrouw blijft de Easter egg belletjes bij het afslaan grappig vinden