Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Is me opgevallen dat na de laatste update van afgelopen dinsdag dat de afstand op AP weer een stuk korter is geworden. Heb nu zelfs de neiging m op 3 of hoger te zetten ipv 1 en dat voegde er nog steeds auto's in.
klopt , is mij ook opgevallen !

PS : kan eindelijk eens iemand dit draadje renamen naar 8.0 ?
 
8.1 zou in december uitkomen, dat werd januari en nu blijkt het weer uitgelopen te zijn. Gelukkig schijnt de update wel binnenkort (Elon time) uit te komen. Hier ook wat uitleg over wat de update gaat bevatten: Tesla delays anticipated 8.1 software update, but it is still in the works
Fake news :) niet echt nuttig wat ze daar schrijven. We wachten het wel af. De auto werkt op moment prima dus geen straf voor mij :) Het vriest ook niet dus features om de voorruit te ontdooien heb ik nu even niet nodig.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: ePeter and vdvoorde
Ook middels balkjes zichtbaar op de kaart
 

Attachments

  • IMG_1330.JPG
    IMG_1330.JPG
    648.2 KB · Views: 44
  • Like
Reactions: ebullio
Zal nog wat moeten gefinetuned worden.
Veronderstel dat je dit van ALLE SuC ziet? Beter zou zijn dat je dit ENKEL ziet wanneer je van een SuC gebruik moet maken en dan enkel voor de SuC's op je route.

Waarom meteen weeral restricties gaan invoeren op deze informatie? Als er steeds meer SUC bijkomen kan je met zulk een dicht wegennet als in Europa best op je bestemming geraken via verschillende routes die weinig verschillen in tijd of afstand, en gezien de slechte navigatie in de auto kan je dus niet zomaar even zelf routes gaan omleggen om de SUC info te kunnen bekijken.

In een heel verre toekomst zal het de auto zelf zijn die zal beslissen welke route via welke SUC het beste zal zijn omdat alle auto's dan van elkaar weten waar ze naartoe gaan rijden en op welke momenten ze zullen moeten laden en voor hoe lang. En op het moment dat zulke programmering geschreven moet worden zullen de Tesla engineers met de handen op het hoofd slaan dat elke lader zijn stroom deelt met een andere lader en dat daardoor het hele proces veel ingewikkelder wordt dan als je weet dat elke lader een constante stroom kan leveren.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Geeft die niet vooral aan hoe druk het op de SuC is?

Het geeft precies aan hoeveel stalls er bezet zijn.
Het aantal balkjes komt overeen met het aantal stalls; in Amsterdam 12 etc, ik vind het wel een nette implementatie.

Maar als je inderdaad nog per stall zou kunnen tonen hoe vol de auto's zitten dan kan je nog beter inschatten hoe druk het over xx minuten bij die SuC is.