Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Er is meer onder de motorkap denk ik. Op de terugweg van Amsterdam naar Spijkenisse heb ik normaal gesproken op TACC een stuk of 10x een onverklaarbare remactie. Vandaag geen enkele keer. Op Autosteering daarentegen, bij de bekende files, voelde hij weer wat nerveuzer aan tussen de 80 en 90km/u: korte stuurbewegingen. Daarnaast was er voor de update altijd maar 1 of 2 auto's als symbool op mijn rijweg zichtbaar in de display. Vandaag zag ik soms wel 4 auto's, allemaal naast de verste auto in het scherm. Wel heel nerveus, maar er is meer zichtbaar:
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: HerrJones
Er is meer onder de motorkap denk ik. Op de terugweg van Amsterdam naar Spijkenisse heb ik normaal gesproken op TACC een stuk of 10x een onverklaarbare remactie. Vandaag geen enkele keer. Op Autosteering daarentegen, bij de bekende files, voelde hij weer wat nerveuzer aan tussen de 80 en 90km/u: korte stuurbewegingen. Daarnaast was er voor de update altijd maar 1 of 2 auto's al symbool op mijn rijweg zichtbaar in de display. Vandaag zag ik soms wel 4 auto's, allemaal naast de verste auto in het scherm. Wel heel nerveus, maar er is meer zichtbaar:
Zuiver speculatie, maar het zou zo maar kunnen dat een tweede camera geactiveerd is: de afstandscamera voorzijde. De Hoofdcamera voorzijde was tot nu toe de enige geactiveerde camera.
upload_2017-3-14_20-3-22.png
 
  • Helpful
Reactions: WouterNLD
Vandaag ook de update (17.9.3) geïnstalleerd en hij 'kijkt' ook verder weg. Ik zie inderdaad soms ook drie tot vier auto's tegelijk in mijn scherm.
Die zijn wel erg zenuwachtig.......

Vandaag gereden in de file op de A2 met autopilot tot 90 km/uur. Werkt prima

Verder krijg ik ineens een autopark symbool voor parallel inparkeren (zat al in de oude versie, maar werkt nu voor het eerst)
Misschien heb ik een versie overgeslagen?

Ook heb ik het idee dat de uitslag van de side collision groter is geworden.

en natuurlijk die gave setting van de fan......
 
Vandaag ook de update (17.9.3) geïnstalleerd en hij 'kijkt' ook verder weg. Ik zie inderdaad soms ook drie tot vier auto's tegelijk in mijn scherm.
Die zijn wel erg zenuwachtig.......

Vandaag gereden in de file op de A2 met autopilot tot 90 km/uur. Werkt prima

Verder krijg ik ineens een autopark symbool voor parallel inparkeren (zat al in de oude versie, maar werkt nu voor het eerst)
Misschien heb ik een versie overgeslagen?

Ook heb ik het idee dat de uitslag van de side collision groter is geworden.

en natuurlijk die gave setting van de fan......
Ik kan ook niet wachten om de fan instellingen te proberen, net succesvol de update geïnstalleerd.
 
dat parallel inparkeren zat er in de voorafgaande versie ook al in. iets is anders is de TACC. mooi vind ik dat het systeem in bochten de snelheid waar nodig aanpast ongeacht of er een auto voor rijdt. Het remmen voor remmende voorgangers gaat dan vaak wel weer erg abrupt... ook een beetje onvoorspelbaar eigenlijk... Als laatste - het inhouden voor matrix-borden neemt af gedurende de afgelopen 1,5 week.
 
Ik kan ook niet wachten om de fan instellingen te proberen, net succesvol de update geïnstalleerd.
Net weer van Spijkenisse naar A'dam gereden en TACC is significant verbeterd. De Spijkenisse brug is een (spuuglelijk maar dat terzijde) constructie van stalen balken waar voorheen TACC onbruikbaar was en nu rij ik er soepeltjes overheen. Nu zie je voertuigen in jouw baan ook veel eerder dan voor de update, maar idd nog erg zenuwachtig. De rit naar A'dam op TACC was erg relaxed waar ik eerst met samengeknepen billen wachtte op de eerstvolgende idiote rem actie van de auto, rijdt het nu smoothly, om maar een goed Nederlands woord te gebruiken. Je merkt dat de auto af en toe nog even "twijfelt" maar het wordt best snel een heel stuk beter!
 
Welk verschil zou ik moeten merken met de fan speed instellingen? Heb wel de update maar kan geen verschil vinden.

Nooit "last" gehad van grote temperatuur verschillen binnen doordat er ineens teveel (minder vaak te weinig) geblazen werd vanuit de AC? Ik werd er af en toe gek van de de temperatuur niet stabiel was te krijgen.
Moet eerlijk bekennen dat het niet bij elke rit was (ook zo irritant, als het geen constante afwijking betreft) maar soms was het gewoon "behelpen" door het dakraam open te zetten.