Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Dacht het al...maar die medewerker zei dat het normaal is en dat ik gewoon moet wachten :oops:
Kan ik die passive entry niet uitzetten door missen van update:mad:

Als je passive entry hebt dan moet je een recente update hebben. Maar elk SeC kan de meest recente update naar je auto pushen. Ik zou ze nog eens lief aankijken :) Kennen ze je van het forum?? Ik vraag het niet zonder reden :)
 
  • Helpful
Reactions: EddieW
Als je passive entry hebt dan moet je een recente update hebben. Maar elk SeC kan de meest recente update naar je auto pushen. Ik zou ze nog eens lief aankijken :) Kennen ze je van het forum?? Ik vraag het niet zonder reden :)
Nee,ze kennen mij daar niet (Ik ben daar in totaal maar 2 keer geweest. Rondvragen over pre-owned/direct bestellen en afhaling)

Ik heb ook nog geen sticker van TmC :oops: Ik heb de wagen nog maar 6 dagen.

Een newbie question...Moet ik gewoon langs de SeC rijden en de wifi oppikken voor update? Of binnengaan? *sorry,dit zou bij beginners topic moeten staan*
 
Nee,ze kennen mij daar niet (Ik ben daar in totaal maar 2 keer geweest. Rondvragen over pre-owned/direct bestellen en afhaling)

Ik heb ook nog geen sticker van TmC :oops: Ik heb de wagen nog maar 6 dagen.

Een newbie question...Moet ik gewoon langs de SeC rijden en de wifi oppikken voor update? Of binnengaan? *sorry,dit zou bij beginners topic moeten staan*

Je kunt gewoon eens naar binnen lopen en opmerken dat je andere Teslarijders hebt gesproken die andere software hebben en vragen of je echt wel de laatste versie hebt.
 
  • Helpful
Reactions: EddieW
Gewoon je (volkomen terechte) klacht uiten dat ze bij aflevering vergeten zijn om de laatste softwareversie te installeren.
ja, huidige software heeft de passieve entry off optie niet....dus hopelijk koekendoos en batterij eruit werkt tegen eventuele relayhack:(

Je kunt gewoon eens naar binnen lopen en opmerken dat je andere Teslarijders hebt gesproken die andere software hebben en vragen of je echt wel de laatste versie hebt.
vroegste is zaterdag dat ik langs kan springen voor sluitingstijd :eek:
 
Wow. Thanks:):):)

Vriendelijke dame aan telefoon zal een Update doen deze week. Maar ze vroeg helemaal niet naar mijn naam of VIN:eek:

Tesla knows everything about you.

Waarschijnlijk heb je in de auto gebeld, of in ieder geval met een nummer dat ze kennen.
Hoewel ik me afvraag of die mevrouw de update daadwerkelijk voor je kan regelen heb ik Tesla nog niet op het verkondigen van onwaarheden kunnen betrappen in hun communicatie.
 
Tesla knows everything about you.

Waarschijnlijk heb je in de auto gebeld, of in ieder geval met een nummer dat ze kennen.
Hoewel ik me afvraag of die mevrouw de update daadwerkelijk voor je kan regelen heb ik Tesla nog niet op het verkondigen van onwaarheden kunnen betrappen in hun communicatie.

Ze hebben ongetwijfeld een telefoonnummer en dat staat in de systemen. Hopelijk nooit nodig maar wanneer je een ongeval hebt waarbij bijvoorbeeld airbags geactiveerd zijn dan krijgen ze dat direct door en bellen ze je om te vragen of alles goed is en wat ze eventueel moeten regelen. Daar zijn wat voorbeelden van bekend en het is een heel gewaardeerde service.

En dan hebben ze dus ook alle gegevens van de auto, waarschijnlijk zien ze die gelijk al voor zich.

Als je bij een Supercharger staat te laden en je geeft iets door, over het laden of iets wat in de auto niet goed werkt, dan kunnen ze zien of ze de oorzaak kunnen vinden, kunnen dat vanaf afstand verhelpen of geven je tips, veelal een hard reset.

Ik vertel het iets uitgebreider omdat je nog maar net je Tesla hebt maar dit werkt erg goed. Fijn idee als je ergens in het buitenland staat en men je heel gericht kan helpen.

Om het verhaal volledig te maken, de ploeg van road-assistance zit hier vlakbij, boven het Service Center in Tilburg. Het is waar altijd licht brandt, ook als je om drie uur in de nacht voorbij rijdt.

Nog veel plezier van je Tesla.
 
Mijn antwoord was wat kort misschien, maar ben het absoluut met Hans eens.

Tesla kan heel veel uitlezen om je zo goed mogelijk bij te staan.

Zo hebben ze zelfs op afstand problemen met de wall charger opgelost, of in ieder geval geidentificeerd, bij mij thuis.

Ze konden mijn laadsessies van een week terug belijken en de storing identificeren. Een ‘meer technische’ medewerker heeft mij na het melden van het probleem keurig teruggebeld en zijn bevindingen uitgelegd.

Vervolgens kon ik bij mij thuis de electricien gericht vertellen wat er aan de hand was.

Zonder de assistentie + info van Tesla (op afstand) was ik waarschijnlijk nu nog bezig met zoeken.

De service mag dan super Amerikaans zijn, maar dat in combi met het feit dat Tesla ook nog eens haar high-tech op dit vlak inzet maakt nagenoeg elk contact tot een prettige ervaring.
 
  • Like
Reactions: robertvg and EddieW
Een kleine update van mijn situatie. Zo te zien had de vriendelijke dame van maandag wel vergeten door te geven van mijn software probleem.
Ik had gisteren nog eens gebeld naar Road service nadat paar hangjongeren op mijn oprit zat te "spelen" wanneer ik de boodschap aan het uitladen was in koelkast :eek:
En de persoon zei dat er geen software request of enige notities genomen werd onder mijn naam..en dat hij de software ook niet kan pushen on air.
Ik had toen Wifi (full bar) en doorgaans LTE (Misschien te traag).

Nu moet ik afspraak maken met SeC aartselaar voor check-up. Hopelijk geen dikke rekening want dit valt niet onder garantie.:oops:
Gisteren al kerstkadootjes gekocht voor familie:(:(:(
 
Sinds vandaag 2017.48.
Auto lane change vrij waardeloos. Het was al niet zo goed, maar vanavond op een rit van 30 km toch zeker 4x voorgekomen dat ie niet van rijstrook wil wisselen. De onderbroken lijn wordt niet herkend. Dus blijf je maar lang met je richtingaanwijzer knipperen, ga je daarna vanzelf een beetje extra aan het stuur duwen, om hem vervolgens maar uit de AP te trekken.

De stem van de navigatie bleef ook hangen. Oneindig. Had ik nog niet eerder meegemaakt. Na reset was dat weer oke.
 
2017.50 2275226

- improved easy entry
Stuur en bestuurderszetel worden verplaatst bij het losmaken van de veiligheidsgordel

- updated info previous release notes
1) chill mode
Keuze uit 2 acceleratiemodi

2) easy entry
Easy entry activeerd bij het uitstappen en het bestuurdersprofiel terug wordt ingesteld na het inschakelen van de auto.
 
  • Informative
  • Funny
Reactions: Tampert and HWS
2017.50 2275226

- improved easy entry
Stuur en bestuurderszetel worden verplaatst bij het losmaken van de veiligheidsgordel

- updated info previous release notes
1) chill mode
Keuze uit 2 acceleratiemodi

2) easy entry
Easy entry activeerd bij het uitstappen en het bestuurdersprofiel terug wordt ingesteld na het inschakelen van de auto.

Het was er ook al bij .46. Bij .50 wordt het getriggerd door het aan- en afklikken van de gordel. Wat weer voorkomt dat je als je ergens stopt er nodeloos tussen de standen wordt gewisseld.
 
Maar nog steeds geen automatische ruitenwissers en navi update dus? :confused:
2 standen chill mode? Hoeveel chiller kon die nog worden dan? Zou “zen mode” dan niet een betere term zijn? ;)
Ach weer een kermisattractie erbij is ook best leuk. :cool:
 
Maar nog steeds geen automatische ruitenwissers en navi update dus? :confused:
2 standen chill mode? Hoeveel chiller kon die nog worden dan? Zou “zen mode” dan niet een betere term zijn? ;)
Ach weer een kermisattractie erbij is ook best leuk. :cool:

Geen twee standen chill mode. Standard en Chill (acceleratie). En niet te negatief, die Chill mode is heel welkom voor normaal gebruik. Staat bij mij vanaf begin aan.