Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Duidelijk maar dan wel weer in tegenspraak met:

Als u kiest voor het gebruik van
Autosteer op straten in woongebieden, op een
weg zonder middenmarkering, of op een weg
zonder beperkte toegang, kan de maximale
cruisesnelheid door Autosteer worden
begrensd.

Ik kan deze tekst niet in mijn X handleiding van april 2018 vinden. Wel staat er bij mij:

Schermafbeelding 2018-07-11 om 16.03.46.png

Dat betekent dus ook dat je AP niet in de bebouwde kom moet gebruiken. Immers, AP = Autosteer + TACC
Het wordt onderhand wel erg ingewikkeld. Ook de handleiding lijkt een BETA versie.
 
Ik werd vandaag teruggebeld door Tesla, nav een storing aan airsuspension in firmware 2018.24.1. Met de melding dat er een nieuwe firmware naar mijn auto is gepushed en daarmee de airsuspension melding verholpen zal zijn.
Nog niet gekeken naar het versie nummer ed, moet ook nog geinstalleerd worden. Maar hij is binnen en kan geinstalleerd worden. De medewerker had het erover dat de firmware vannacht gereleased is.

keep you posted
 
Gisteren de nieuwe navigatie en vandaag 2018.26 gekregen. Toevallig vandaag en morgen een paar lange ritten dus ik ben benieuwd wat deze nieuwe update gebracht heeft ;-)
Vandaag 400km met 2018.26 gereden. Opvallende zaken zaken zijn dat er weinig opvallende zaken zijn, op 1 na. Op de provinciale wegen is de "nag" tijd tussen de 50 en 55 sec dat je een "lichte druk op het stuurwiel" moet geven. Op de snelweg echter..... om de 12-18 seconden!!!!!!! Ik heb het op de heenweg van Apeldoorn naar Rotterdam op de A1 en A12 een stuk of 30 keer getimed op de stopwatch, en op de terugweg weer. OM GEK VAN TE WORDEN! Als dit een poging is om het gebruik van Autosteer te ontmoedigen: prima tactiek! Je bent meer bezig om op je dashboard te kijken of die witte knipperende balk weer komt (wat bij zonnig weer slecht opvalt als je gewoon je blik op de weg hebt (wat je behoort te doen)) dan wat anders. De nieuwe navigatie doet het gewoon goed op dit stuk dat ik vandaag gereden heb, ziet er iets beter uit maar dat is smaakgevoelig natuurlijk. Auto Lane Change is erg traag en mag wel wat sneller van start van mij. Hij blijft op AS tegen de buitenste lijn aan plakken in bochten ipv in het midden blijven rijden. Ben je de bocht weer uit dan zoekt hij keurig het midden van de weg weer op. Verder geen bijzonderheden gemerkt. Morgen staat er weer een rit van zo'n 450 km op het programma en kijken wat er dan gebeurt.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik had van te voren ge-reboot en camera's/ramen schoongemaakt voor de zekerheid, maar dat hielp blijkbaar niet. Morgen ga ik nog eens meten onder andere omstandigheden (verkeersdrukte)....
Laatste commentaar over deze update 2018.26: Tesla introduceert de automatische remtest bij portalen :-(. Maar even serieus: persoonlijk heb ik een paar fw versies geen last gehad van "phantom breaking" of onverwacht remmen, tot deze versie. Weer veelvuldig remmen bij voornamelijk portalen over de weg. Gisteren had ik op een haar na een Volvo in den poeperd bij Den Haag. De intervallen van druk moeten geven op het stuur is idd op provinciale wegen zo rond de 50sec maar op de snelweg tussen de 12 en 50 seconden, afhankelijk van je snelheid (bij 130km/u is de interval korter dan bij 100km/u) en drukte (bij drukker verkeer is de interval weer wat langer). Voor mij persoonlijk heeft 2018.26 geen verbetering gebracht, eerder een verslechtering, dus maar wachten op een versie die beter is.
 
Ik heb 2018.26 sinds dit weekend en merk geen verschil. Heb er 1000km doorheen Duitsland op zitten en de timing om aan het stuur te draaien is niet veranderd, maar langer dan 12 seconden.

Ik moet wel zeggen dat ik sinds 2018.24 of de versie met de kortere intervallen meer rondrij met mijn vinger tegen de middelste spaak, wat betekent dat de computer regelmatig een tegendruk krijgt en ik dus het systeem handmatig voor de gek hou. Bij trager verkeer en file merk ik ook dat je het stuur langer onaangeroerd kan laten.
 
Gisteren vreemde situatie meegemaakt mbt uitval stuurbekrachtiging. Ik moest even stoppen bij een slagboom en opende de deur om pasje voor de lezer te houden (ben heel voorzichtig met velgen en bielzen bij slagbomen ;-) kreeg vervolgens de melding dat de stuurbekrachtiging onderhoud nodig had en kon vervolgens dus nauwelijks het stuur draaien.

Met veel moeite even de auto op een veilige plek gemanoeuvreerd en Tesla gebeld. Zij adviseerden even een totale power-off van de auto en na +/- 10 minuten weer aanzetten. Gelukkig heeft dit geholpen en zijn de log bestande naar Tesla Den Haag gestuurd, waar ik even langsrijd voor een check.
 
Ik heb toch een verbeteringetje met 2018.26 kunnen constateren. Namelijk de nieuwe feature “Ghost Charging” / “Wireless Remote Charging”
Bij aankomst zou ik meer power in de accu hebben dan wat het cluster onderweg aangaf. :)
Mooie update toch? ;)
(Met heel rustig vakantiespitsrijden kan je met een X op 22” gewoon 192Wh/km halen;) )
D7B98119-C75C-46FC-83E7-DC413F8D945D.jpeg
3B5A311B-039E-4ED5-9F55-DACBA8ADAEF1.jpeg
 
  • Like
Reactions: J-Peters