Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Dit noemen we bij ons in het dorp een Aatje, naar de burgemeester. Arjan Lubach heeft als eens heel mooi nagedaan hoe Aat zijn eigen vragen beantwoordt.
OT: bij mij staat ook een nieuwe update te laden (na 26.1). Ben benieuwd of de verschillen te merken zijn.
Hahaha. Het is inderdaad 2018.26.2 en de release notes zeggen alleen : This release contains minor improvements and bug fixes."
 
Geen komkommertijd qua updates zo te zien. Vanmorgen een melding dat er weer een nieuwe klaar stond. Vanmiddag maar eens kijken wat ze nu weer hebben zitten freubelen ;)
547C57EA-FD9F-4DC4-978E-D97E336333BC.jpeg
 
Hmmmm dat zal 't wel zijn ja...
Vreemde is alleen dat t bij sturen of optrekken wel ff echt helemaal verdwijnt...
Ik meen een jaar of 4 geleden ergens op dit forum gelezen te hebben dat de aircocompressor tijdelijk wordt uitgezet bij sterke stroomvraag elders in de auto (zoals tijdens hard optrekken of tijdens het draaien van de stuurbekrachtigingspomp). Wellicht is dat de reden waarom het gezoem eventjes verdwijnt.
 
Heeft er iemand sinds een paar versies terug overigens ook last van dat de ingestelde marge niks meer doet?

Vroeger stond mijn snelheidsmarge ingesteld op +6 km/u, waarmee je in België veilig zit (men flitst vanaf >6 km/u).

Als ik dan aan 76 km/u de bebouwde kom naderde op autopilot, en de snelheid op de kaart ging naar 50 km/u, dan vertraagde mijn auto naar 56 km/u. Ideaal. Als je even later de bebouwde kom uit reed, ging ie versnellen naar 76 km/u. Nooit meer boetes.

Sinds 2018.21.9 doet ie dat niet meer. Als ik hier de hoofdweg op rij, dan stelt ie zelf 76 km/u voor , maar als ik dan de bebouwde kom in rij op autopilot dan zakt ie naar 60 km/u. Dan heb je dus wel een boete. En dan moet je manueel de snelheid aanpassen naar 56 km/u, waarna als je de bebouwde kom uit rijdt, hij niet meer wisselt naar 76 km/u maar 56 blijft doen.
 
Ik heb vorige week 2018.26 gekregen. Vervelende bijkomstigheid: alarm kan niet meer uitgezet worden(nadat je het schuifje op Off zet gaat hij na een mij of automatisch weer naar On). Dat zou op zich niet zo vervelend zijn, maar het alarm gaat ook willekeurig (lees: ook middenin de nacht) af. Tesla gebeld: software issue voor de model x...enige oplossing is wachten tot volgende update met bugfix. Nog even volhouden dus buren....

Hier hetzelfde probleem. In Frankrijk op de camping al meerdere malen gehad dat het alarm zo maar af ging. Je kunt het alarm wel uit schakelen maar die wordt automatisch weer actief zodra je weet in de auto stapt of de deur opent. Dus uitzetten en dan auto afsluiten werkt wel om het probleem tijdelijk te voorkomen. Tesla zou aan een update werken, maar wanneer die komt konden ze niet zeggen. Het is vervelend want het uitzetten van het alarm is iets wat je dus snel vergeet en bovendien niet echt een goede oplossing omdat deze automatisch weer actief wordt na openen van een deur. Over de verzekeringsvragen maar niet te spreken mocht er wel iets worden ontvreemd uit de auto of de auto zelf.
 
Heeft er iemand sinds een paar versies terug overigens ook last van dat de ingestelde marge niks meer doet?

Vroeger stond mijn snelheidsmarge ingesteld op +6 km/u, waarmee je in België veilig zit (men flitst vanaf >6 km/u).

Als ik dan aan 76 km/u de bebouwde kom naderde op autopilot, en de snelheid op de kaart ging naar 50 km/u, dan vertraagde mijn auto naar 56 km/u. Ideaal. Als je even later de bebouwde kom uit reed, ging ie versnellen naar 76 km/u. Nooit meer boetes.

Sinds 2018.21.9 doet ie dat niet meer. Als ik hier de hoofdweg op rij, dan stelt ie zelf 76 km/u voor , maar als ik dan de bebouwde kom in rij op autopilot dan zakt ie naar 60 km/u. Dan heb je dus wel een boete. En dan moet je manueel de snelheid aanpassen naar 56 km/u, waarna als je de bebouwde kom uit rijdt, hij niet meer wisselt naar 76 km/u maar 56 blijft doen.

Vreemd, die van mij heeft dat nog nooit automatisch gedaan... .:eek:

Als ik 125 rij op de snelweg ( +5 offset ) en er staan borden 90 dan geeft ie die 90 borden weer en gaat het verkeersbordje groter weergegeven worden ( je rijdt te snel ) maar past de ingestelde CC snelheid niet automatisch aan. Als je de CC stick 2 seconden naar je toe gebroken houdt past hij het dan aan naar 95. Dit werkt al sinds een eeuwigheid zo... . Nog geen onregelmatigheden mee gehad verder. Is een AP1 versie.
 
Dat van die 2 seconden ken ik niet, zal ik eens proberen. Sowieso op de snelweg hield ie op autopilot niet de marge van +6km/u aan, maar kon je probleemloos 150 op autopilot rijden. De harde limiet van +6 km/u (en nu dus +10 km/u) was enkel beperkt op niet-snelwegen.

Sinds die update 2018.21.9 heb ik ook stukken waar ie helemaal niet reageert op de lagere limiet (en ik probleemloos aan 76 km/u een bebouwde kom kan binnenrijden), terwijl andere stukken waar de limiet foutief op 90 stond gecorrigeerd werden maar ik als ik wil ook 150 kan gaan rijden... Allemaal een warboeltje...
 
Hier op de provinciale wegen op de Veluwe past de auto op Autosteer zijn snelheid automatisch aan (2018.26.2) merkte ik gisteren. Dat ging verbazend goed. Kijken vandaag op een ritje Den Haag v.v. of die dat op de snelweg ook doet...
Nee dus, op de snelweg doet hij dat niet. Wat wel weer helemaal terug is dat is het plotseling remmen bij objecten over de weg welke een scherpe schaduw hebben, zoals viaducten en portalen. Vandaag een stuk of 8x meegemaakt. Ook is de afstand tot de voorligger een stuk groter geworden, zelfs op stand 1: soms wel 2 vrachtwagen lengtes. Irritant voor mijzelf en wekt irritatie op bij de auto achter mij.
 
Hi guys - I received 2018.28.2 6341863 yesterday and now I see i have a new navigation system too - the view in the driver screen is much better - roads seem clearer. The vocal guidance is now totally different and the local place-name pronunciation is much better.

I don't think I have new maps, I didn't see anything about that?

And I do like to leave my windows down in the garage, but after previous update the alarm seemed to go super-sensitive, this is fixed now if I understand correctly?

Oh yes, AP seems better as well, each update seems to get smoother.