Heel vervelend en begrijpelijk.
Waar zit de schade aan het interieur? Binnenkort wordt mijn touch screen vervangen en ben een beetje bezorgd dat dit schade aan het dashboard oplevert. Een kras die zo in het zicht zit is een dagelijkse ergenis voor jaren.
De kras is niet in het zicht maar aan de onderzijde van het stuur.
Wel zitten daar tijdens het rijden op lange afstanden ca. 80% van de tijd je vingertoppen en dus voel deze braille tekst continu.
Later tijdens onze reis kwamen we er achter dat het schuifdeurtje van het middenconsole niet meer werkte en aan de bijrijders kant is het dashboard zo in elkaar gevloekt dat alles schots en scheef zit.
Bij de SeC in Aarhus hebben ze de navigatie weer aan de praat gekregen en ongevraagd ook het schuifdeurtje van de middenconsole weer gefixed.
Volgens hen had het SeC in Rotterdam de Simkaart foutief geconfigureerd waardoor het nooit zou gaan werken in Denemarken. Gelul want na een poweroff en 2x reboot van de MCU heeft het gewerkt in Denemarken.
Helaas bij het verlaten van Denemarken weer geen navigatie en welke pas wilde werken na een volledige poweroff.
Hiermee konden we tot in NL komen waar het er uiteraard weer mee ophield en kwam de boel na 4x de MCU te hebben gereboot weer opgang. Dus dit keer geen volledig poweroff.
De rest van de issues waarvoor hij bij de SeC in Rotterdam is geweest, ook daar is vrij weinig mee gedaan en er zijn er een aantal nieuwe bij gekomen. Zelfs een werkende navigatie is overigens een drama. In een flink aantal gevallen komen de pictogrammen en de stem instructies niet overeen en soms zijn de pictogrammen goed en soms de stem instructie ook krijg je geregeld pas melding van de afslag als je reeds bij het puntstuk zit en niet meer kunt afslaan. Als je dit twee keer hebt dan heeft dit soms tot gevolg dat je in Duitsland ruim 20 km mag omrijden en je de snelheid naar 100km/u mag beperken om de volgend SuC te kunnen halen.
Ik heb een extreem drukke dag vandaag dus ik hoop de problemen vandaag of morgen bij het SeC te kunnen neerleggen.