Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Weer even terug naar waar dit topic over ging:

SuC locatie Weert is open (16 v3 laadpunten) op een redelijk goede locatie dicht bij afrit van A2.

Ik had deze even niet zien aankomen.
En op een aparte locatie. Er is daar enkel het hotel. Ik had eerder een locatie verwacht bij de volgende afrit, vlakbij wat meer entertainment. Daar staat overigens ook nog altijd een geplande supercharger op de kaart.

1664435291162.png


Tezamen met de bestaande superchargers in Eindhoven en Urmond, en de nieuwe ten zuiden van Maastricht, ben je nu wel rotverwend op de A2.
 
  • Like
Reactions: Rqcg
Dan heb je geluk. Dit is wat Greenchoice mij voorschotelt:

View attachment 854587
Oei oei, ik heb mazzel. Ook bij Greenchoice maar vast tot december 2023.. Normaal dagtarief 0,14191 en dal 0,12375 Vaste leveringskosten 0,17 per dag. Daarentegen 3x35A netbeheerder 2,45 per dag
Ik voel me bijna een misdadiger.. Maar aan de andere kant, gisteren was de directeur van Greenchoice op TV, de tariefverhoging per 1-10 is noodzakelijk omdat ze voor die groep nieuwe inkoop hebben moeten vastleggen. Dat houdt in dat ze voor mij (en anderen) destijds ook tegen die tarieven hebben ingekocht in het verleden. Daar wordt dus niets op toegelegd.
 
De kans is aanwezig dat zo’n partij bij aanhoudende hoge marktprijzen over de kop gaat. Zou me niet rijk rekenen dus. Dat gezegd hebbende denk ik -en dat blijkt ook de afgelopen maand- dat de prijzen weer zullen gaan dalen.
Gisteren gaf de directeur van Greenchoice aan dat de prijzen voor nieuwe contracten omhoog moeten “omdat we voor die groep nieuwe aankoop contracten hebben moeten afsluiten”. Dat houdt in dat ze op het moment dat jij voor 3/4/5 jaar vastlegt de inkoop ook voor die termijn is vastgelegd.
Ik reken me dus wel rijk ;-)
 
  • Like
Reactions: NielsA
Oei oei, ik heb mazzel. Ook bij Greenchoice maar vast tot december 2023.. Normaal dagtarief 0,14191 en dal 0,12375 Vaste leveringskosten 0,17 per dag. Daarentegen 3x35A netbeheerder 2,45 per dag
Ik voel me bijna een misdadiger.. Maar aan de andere kant, gisteren was de directeur van Greenchoice op TV, de tariefverhoging per 1-10 is noodzakelijk omdat ze voor die groep nieuwe inkoop hebben moeten vastleggen. Dat houdt in dat ze voor mij (en anderen) destijds ook tegen die tarieven hebben ingekocht in het verleden. Daar wordt dus niets op toegelegd.
Ik voel een laad-deal bij jou voor de deur voor mede forum genoten aankomen 😁
 
  • Like
Reactions: Rqcg
En op een aparte locatie. Er is daar enkel het hotel. Ik had eerder een locatie verwacht bij de volgende afrit, vlakbij wat meer entertainment. Daar staat overigens ook nog altijd een geplande supercharger op de kaart.
Die is hier ook al een paar keer benoemd, die zou bij afrit 39 komen waar ook een Van der Valk gebouwd wordt, waar nu al de KFC en McDonalds liggen.
De Goudreinet ligt toch een beetje verder van de snelweg af. Ik zie niet echt de logica van allebei deze locaties.
 
Die is hier ook al een paar keer benoemd, die zou bij afrit 39 komen waar ook een Van der Valk gebouwd wordt, waar nu al de KFC en McDonalds liggen.
De Goudreinet ligt toch een beetje verder van de snelweg af. Ik zie niet echt de logica van allebei deze locaties.
Geen van der Valk, maar een hotel van Nobis.

Voor entertainment heb je je MCU in de auto.

Locatie is prima voor een SuC; een locatie zoals Deventer, Apeldoorn (+ Oost)of bijv Gouda liggen net zo onhandig.
 
Ik kreeg ook de mededeling dat de SuC prijzen zo verhoogd waren tijdens mijn vakantie in Spanje. Ik had nog wat gratis SUC km’s staan dus denk deze eerst maar eens opmaken. 🤣🤣 In Frankrijk is Total Energies met een gigantische snelheid hun netwerk aan het uitbreiden. In een maand al bijna 8000 oplaadpunten. Tesla vraagt 67 kwh in Frankrijk. Nu heb ik ook een BMW en daar betaal ik 18 euro per uur op DC laders. 30 cent per minuut. Jammer is dat Tesla geen knop heeft om handmatig de accu voor te verwarmen want dan laad je nog meer KwH. Reken uit de prijs De energie crisis wordt door veel bedrijven ook misbruikt om gigantisch hoge winsten te behalen en dus ook Meneer Musk Benieuwd hoelang het gaat duren dat de prijzen gaan dalen, maar ik denk dat het nog heel lang gaat duren Electra boeren zijn de nieuwe Olie Maatschappijen Mijn gemiddelde KWH prijs de afgelopen 6 mnd is 24 cent via een Dynamisch contract Groot gebruikers krijgen nog korting dus waarom onder het mom van Energie crisis de prijzen zo verhogen ?????? Schiet mij maar lek. De going prijs voor Tesla per kwh zal rond de 17 cent liggen op dit moment Tel uit je winst Ja de SUC’s kosten ook geld, maar toen de going prijs voor de crisis rond de 9 cent lag, vroeg Tesla in Tilburg 27 cent Laat de prijs nu 8 cent per KwH duurder zijn dan zou een Huidige prijs dus 35 cent de KWH moeten zijn bij Tesla om dezelfde winst te behalen en geen 72 cent zoals het vandaag is. Dit is een extra WINST van 37 cent per KwH, uitgaande dat ze op variabel of dynamisch contract zitten Ik geloof echter dat Tesla Langdurige goedkopere vaste contracten heeft
4BAF996D-46B4-4335-9620-A1988C14A547.jpeg
FF68CF82-726D-4BD6-B458-90DF5B3D768F.jpeg
665FEC2A-E571-47A2-B3F0-985D92447E66.jpeg
920F7158-1FB6-4B49-9C39-58F50EEC7C6F.jpeg
 
Geen van der Valk, maar een hotel van Nobis.
Je hebt gelijk.

En ik bedoel meer: waarom beide locaties. Als er in Nederweert al een komt, wat is dan de logica van die in Weert. Je zou kunnen zeggen dat een bepaald publiek liever in een normaal restaurant komt, maar om er dan direkt 16 palen neer te zetten? Het is 2x zover omrijden, vooral als je even 15 minuten moet laden dan pak je Nederweert wel.

Of zou die locatie in Nederweert nu op de wip zitten.
 
Ik kreeg ook de mededeling dat de SuC prijzen zo verhoogd waren tijdens mijn vakantie in Spanje. Ik had nog wat gratis SUC km’s staan dus denk deze eerst maar eens opmaken. 🤣🤣 In Frankrijk is Total Energies met een gigantische snelheid hun netwerk aan het uitbreiden. In een maand al bijna 8000 oplaadpunten. Tesla vraagt 67 kwh in Frankrijk. Nu heb ik ook een BMW en daar betaal ik 18 euro per uur op DC laders. 30 cent per minuut. Jammer is dat Tesla geen knop heeft om handmatig de accu voor te verwarmen want dan laad je nog meer KwH. Reken uit de prijs De energie crisis wordt door veel bedrijven ook misbruikt om gigantisch hoge winsten te behalen en dus ook Meneer Musk Benieuwd hoelang het gaat duren dat de prijzen gaan dalen, maar ik denk dat het nog heel lang gaat duren Electra boeren zijn de nieuwe Olie Maatschappijen Mijn gemiddelde KWH prijs de afgelopen 6 mnd is 24 cent via een Dynamisch contract Groot gebruikers krijgen nog korting dus waarom onder het mom van Energie crisis de prijzen zo verhogen ?????? Schiet mij maar lek. De going prijs voor Tesla per kwh zal rond de 17 cent liggen op dit moment Tel uit je winst Ja de SUC’s kosten ook geld, maar toen de going prijs voor de crisis rond de 9 cent lag, vroeg Tesla in Tilburg 27 cent Laat de prijs nu 8 cent per KwH duurder zijn dan zou een Huidige prijs dus 35 cent de KWH moeten zijn bij Tesla om dezelfde winst te behalen en geen 72 cent zoals het vandaag is. Dit is een extra WINST van 37 cent per KwH, uitgaande dat ze op variabel of dynamisch contract zitten Ik geloof echter dat Tesla Langdurige goedkopere vaste contracten heeft View attachment 858770View attachment 858765View attachment 858766View attachment 858767
Met donkergrijs iets proberen onzichtbaar te maken werkt niet echt heel goed Andy.
 
Electra boeren zijn de nieuwe Olie Maatschappijen
Da's eigenlijk volledig de realiteit mis begrijpen.

Electra boeren zijn verplicht om zo hoge prijzen te vragen omdat ze gas moeten inkopen voor hun gascentrales. Kan je claimen dat hun elektriciteit uit windturbines goedkoper is, en dat klopt, maar dat dempt nu al de prijs, en als ze stroom moeten aankopen van een externe aanbieder kan die aanbieder gewoon marktprijs vragen, want er is een tekort qua aanbod.

Het zijn de gasmaatschappijen die nu geld scheppen. Niet toevallig dezelfde bedrijven die ook in olie handelen.
 
  • Like
Reactions: Rqcg
Je hebt gelijk.

En ik bedoel meer: waarom beide locaties. Als er in Nederweert al een komt, wat is dan de logica van die in Weert. Je zou kunnen zeggen dat een bepaald publiek liever in een normaal restaurant komt, maar om er dan direkt 16 palen neer te zetten? Het is 2x zover omrijden, vooral als je even 15 minuten moet laden dan pak je Nederweert wel.

Of zou die locatie in Nederweert nu op de wip zitten.
Ik heb geen idee hoe Tesla denkt, maar ik weet wel dat bijv A1 West -> Oost de voorkeur aan Deventer geeft en A1 Oost -> West de voorkeur geeft aan Apeldoorn Oost. Zal vast zo gepland zijn door middel van de ritten en de telemetrie (gegevens batterij, rijstijl, routes, etc) van alle tesla rijders.
 
Da's eigenlijk volledig de realiteit mis begrijpen.

Electra boeren zijn verplicht om zo hoge prijzen te vragen omdat ze gas moeten inkopen voor hun gascentrales. Kan je claimen dat hun elektriciteit uit windturbines goedkoper is, en dat klopt, maar dat dempt nu al de prijs, en als ze stroom moeten aankopen van een externe aanbieder kan die aanbieder gewoon marktprijs vragen, want er is een tekort qua aanbod.

Het zijn de gasmaatschappijen die nu geld scheppen. Niet toevallig dezelfde bedrijven die ook in olie handelen.
Er is in Nederland geen tekort de mensen worden dat wijs gemaakt. Het probleem is dat Nederland leveringscontracten heeft aan bijvoorbeeld Duitsland. Daar gaat ons Nederlands gas voor een heel groot gedeelte naar toe. Het gekke is wel dat op normale dagen Duitsland een nog groter groene stroom aanbod heeft dat ze dit weer moeten dumpen in Nederland 🙈 begrijp je het nu nog. Ze willen gas de Duitsers maar alleen als de zon niet schijnt en er geen wind is. Daarom zou je in Nederland en Duitsland en zeker Frankrijk met de kern energie de prijs van elektra moeten loskoppelen van de Gas prijs. Maar dan nog mijn gemiddelde prijs is de prijs incl btw en 1,7 cent opslag dus ex btw en toeslag is de handelsprijs 18,4 cent voor de particulier. Deze prijzen zijn gewoon te volgen op de dagelijkse beurs. Hier kopen ook Tesla en Fastned en andere hun energie maar met een flinke korting. Dus mijn vraag waarom zo’n dure prijs per kwh ? Zo zwart wit is het. Ik had een interview met Michiel Langezaal van fastned. Hij verwacht een inkoop prijs in 2023 /2025 van 12 cent Fastned Interview Ik denk als volgend jaar de jaarrekeningen worden gepresenteerd van Eneco, Enexis, Fastned, Shell recharge je achterover valt van de gemaakte winsten.
 
Het zijn de gasmaatschappijen die nu geld scheppen. Niet toevallig dezelfde bedrijven die ook in olie handelen.
Dat is niet helemaal waar, voor zover ik het begrijp:

De (spot) prijs voor elektriciteit komt tot stand op een bijzondere manier. Voor een gegeven dag is een bepaalde hoeveelheid elektriciteit nodig. Een (steeds groter) deel komt uit hernieuwbaar, zon en wind. Maar er blijft altijd een stuk over waarvoor gascentrales moeten worden aangezet. Die centrales geven aan voor welke prijs ze die resterende kWh's kunnen leveren. Voor zover ik begrijp was het idee daarachter dat je op deze manier zorgt dat die gascentrales rendabel kunnen draaien, zelfs als ze maar een fractie van de tijd aanstaan. We betalen een premie voor de beschikbaarheid van die energie.

Waar het bijzonder wordt is dat de prijs die afgegeven wordt de levering door gascentrales de prijs wordt voor alle kWh's die die dag geleverd gaan worden. En daar gaat het een beetje mis als de gasprijs torenhoog is. Want dan ben je als waterkracht/windmolen/zonnepark/kerncentrale exploitant ineens spekkoper.

En daarom hoor je nu geluiden dat die prijsbepaling misschien niet zo'n heel goed idee is / was. Marktwerking. Het heeft zijn eigen problemen :)
 
En op een aparte locatie. Er is daar enkel het hotel. Ik had eerder een locatie verwacht bij de volgende afrit, vlakbij wat meer entertainment. Daar staat overigens ook nog altijd een geplande supercharger op de kaart.

View attachment 858021

Tezamen met de bestaande superchargers in Eindhoven en Urmond, en de nieuwe ten zuiden van Maastricht, ben je nu wel rotverwend op de A2.

Hmm heel apart deze en was niet eens gepland. Ik dacht eigenlijk dat die in Nederweert open was gegaan en ik compleet gemist had waar ze deze aan het bouwen waren. Die in Nederweert ben ik namelijk beetje in de gaten aan het houden maar nog niet veel progressie. Die tussen Weert en Maarheeze is echt compleet onverwacht maar zeker goede locatie. Maar rotverwend.. ik weet het niet. 😉 Een van deze 2 locaties was echt zeker nodig. Tussen Eindhoven en Urmond was er eerst helemaal niets en ik miste daar zelf zeker een locatie. Als het er nu toch echt 2 worden dan zijn we natuurlijk wel beetje verwend daar. 😁