Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag online een service afspraak gepland voor wederom de handgrepen. Sinds we weer mooi warm weer hebben komen de handgrepen niet meer naar buiten als mijn S lekker in de zon heeft gestaan, niet wanneer ik in de buurt van de auto kom en niet wanneer ik ze een vriendelijk tikje geef. Ik gebruik dus de fob om de auto te ontgrendelen, dit werkt vlekkeloos. Als ik vervolgens ben gaan rijden en de auto is weer afgekoeld dan werkt alles weer naar behoren. Batterijtje vervangen heeft geen effect gehad. Dacht eerst dat het wellicht incidenteel was maar het is structureel. Ben benieuwd wat mijn tesla vrienden in duiven hier aan gaan doen, vorige keer zijn ze drie volle dagen bezig geweest om een handgreep te vervangen en te kalibreren.
Iemand hier die dit euvel bekend voor komt?
 
Hebben jullie ook een hoedenplank die 3 of 4 centimeter te kort is in je model S? Dat ding springt bij iedere drempel omhoog. Nu het ik er magneetjes onder gemaakt zodat hij vastgehouden wordt. Maar door mijn nieuwe binnenverlichting in de kofferbak zag ik dat de kofferruimte minimaal 3cm open staat. Dit is voor het geluid niet ideaal. (Afrolgeluid) De hoedenplank is dus gewoon te kort. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Wellicht te maken met afvoer ventilatielucht?
Bij de meeste auto's wordt lucht van ventilatie(roosters) via de kofferbak afgevoerd. Meestal via roosters achter de achterbumper. In dat geval kan ik me voorstellen dat Tesla ergens een mogelijkheid heeft om ventilatielucht naar achteren weg te voeren.
 
Het einde van de maand gaat mijn auto weer een tijdje logeren bij het SeC.
Nu willen ze o.a. een autopilot module gaan vervangen.
Heeft er iemand een idee wat ze dan gaan vervangen?

Is dat wellicht de computer die wel door blijft draaien als je de MCU reboot?
Hoe zou het toch komen dat ze jou wel blijven helpen en iemand als svanbladel in de kou laten staan? Autos van beide lijken op maandagmorgen vd band gerold te zijn.

Ik constateer wel dat ik het toontje van Rob hier op het forum een heel stuk prettiger vindt, zou dat er iets mee te maken hebben? (Ervan uitgaand dat de manier van opstellen alhier een afspiegeling is van hoe men zich in het echte leven danwel bij het SEC positioneert)
 
Blijkbaar is mijn ruitenwissersproeierpompje kapot, maakt geen enkel geluid als ik de knop volledig indruk, en komt natuurlijk ook niets uitgespoten.

Ik zag op YouTube een filmpje van iemand die dit zelf heeft vervangen, en lijkt mij wel heel gemakkelijk te zijn, gewoon helemaal naar links sturen, beschermkap rond het wiel eraf klikken en je kunt aan het pompje om het te vervangen.

Heeft hier iemand al ervaring mee ? Best bij het service center bestellen ? Of daar ook snel laten doen ?
Het gaat over een P85+ ;)
 
Het einde van de maand gaat mijn auto weer een tijdje logeren bij het SeC.
Nu willen ze o.a. een autopilot module gaan vervangen.
Heeft er iemand een idee wat ze dan gaan vervangen?

Is dat wellicht de computer die wel door blijft draaien als je de MCU reboot?
Heb je FSD gekocht? Wellicht krijg je dan een HW3, ter voorbereiding van de toekomstige FSD-software. Ik heb inderdaad gezien dat ze al begonnen zijn om die upgrades te doen op Model S en X (maar nog niet op model 3).
 
  • Informative
Reactions: Superendo
Zou wel een aardige gesture zijn dat ze je de HW3 doen als je al zoveel ellende hebt gehad...

Hmmm, dat zou leuk zijn als dat zo is. Wellicht krijg ik dan ook gewoon een 2,5 die uit een auto is gekomen die wel FSD heeft gekocht.
Zelf heb ik geen FSD gekocht omdat ik met de huidige EAP en NOA niet geloof dat er snel een FSD gaat komen die ik zou kunnen gebruiken.
Al was het maar door de bezopen wettelijke beperkingen die sinds kort de werking van de EAP helemaal om zeep geholpen hebben.

Ik heb geen idee wel weet ik dat ik streng ben op het merk maar zacht op de personen.
Dat heeft er vaak wel voor gezorgd dat er soms geheel andere gebreken op de service invoice stonden dan ik had gemeld maar dat als gevolg hiervan wel het juiste onderdelen waar ik klachten over had onder garantie werd vervangen.

De mensen bij Tesla zijn niet verkeerd maar ze moeten ook maar roeien met de riemen die ze hebben.
Dat heeft wellicht ook als voordeel dat ik bij een regio SeC zit en niet in Tilburg als svanbladel.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Ok, vorig weekend dacht ik een verkleuring op het scherm van de MCU2 waar te nemen maar ik dacht dat ik spoken zag. Ik had er nl. wel eens iets over gelezen. Nu echter een week verder en bleek het vorige week toch iets zichtbaar te zijn. Ik las dit ergens voor het eerst in oktober en heb toen auto dimming uitgezet. Het scherm staat altijd op 0-25% en gekopeld aan het rechterstuurwieltje om toch tijdelijk te verhogen bij b.v. achteruit rijden. Dit om de temperatuur van het scherm laag te houden. Kennelijk heeft dit geen enkel effect gehad.

Nu zit er overduidelijk een hele baan rondom het scherm. Van praktisch niet waarneembaar naar zeer storend aanwezig in 1 week!

Op dit moment is deze denk ik 5-7mm zonder echt gemeten te hebben.

Ik heb nog net geen 13k op de teller staan en mijn S100D is in begin Augustus van de lopende band afgerold.

Rco0wXj-4I2BlOJW8hqRJEMfsw-aHPjAUIaWmr9adDmMSPYOx6odI-iFxtxv50Q0fEv1kOBlalR16ucEUURAs5HZQtHNDTdR2ueiI8ZgNbbvXIgCaQWyfrfUQjoNTFTv5VqodaOXt_PisNq6CTAqOIErLLjQs5hbtRcigcg0ngKnQ1lqjhlyJXRmU2WNzb4_67VhX7FCyMYBhJgc3QhYIVY52d9ZR98kPAQMTL72HDBmtiXJObTRLC_pu6VJNxNXk3gVCpiSp-urz6dxGwq46VUvjw96evhWVQcB7yckAuGq1ii87rXTgCwM-qC8Oy8PeUg9Epz_xwLzySbilAoOBKu6aI6ZJOKJ6UvN6i5zEHnwvmOxo7x8nLVo1Y6HYagMobz8uN7xiNmsVRKIYQAs3zlSbZeyFm2I9dWauJCABLIn0wLoMT1DzPadyj9SNqLaxEs_E4YHrlseHNm5rs-858GBGlGK8Sqp4hvGgd58ogdWHsVx-1xQwHByiKObOxK49SWcLJUfWrejAex5lWSR52qDUmLPH_WmPWmlxm6O3j7rFBZEdQBYPCTQStptA87Oun1bXrNep-nXdmuoSC-So3wKm1OG5q-2CPLQmndA5zZn7MwVx3BlM4-ZlPTXswKrrznjPGKtkCnHpzN93QpYK1Vo_ukIQ8k=w1230-h1640-no


Helaas kan ik het topic niet vinden die dit probleem bespreekt.
 
Ok, vorig weekend dacht ik een verkleuring op het scherm van de MCU2 waar te nemen maar ik dacht dat ik spoken zag. Ik had er nl. wel eens iets over gelezen. Nu echter een week verder en bleek het vorige week toch iets zichtbaar te zijn. Ik las dit ergens voor het eerst in oktober en heb toen auto dimming uitgezet. Het scherm staat altijd op 0-25% en gekopeld aan het rechterstuurwieltje om toch tijdelijk te verhogen bij b.v. achteruit rijden. Dit om de temperatuur van het scherm laag te houden. Kennelijk heeft dit geen enkel effect gehad.

Nu zit er overduidelijk een hele baan rondom het scherm. Van praktisch niet waarneembaar naar zeer storend aanwezig in 1 week!

Op dit moment is deze denk ik 5-7mm zonder echt gemeten te hebben.

Ik heb nog net geen 13k op de teller staan en mijn S100D is in begin Augustus van de lopende band afgerold.

Rco0wXj-4I2BlOJW8hqRJEMfsw-aHPjAUIaWmr9adDmMSPYOx6odI-iFxtxv50Q0fEv1kOBlalR16ucEUURAs5HZQtHNDTdR2ueiI8ZgNbbvXIgCaQWyfrfUQjoNTFTv5VqodaOXt_PisNq6CTAqOIErLLjQs5hbtRcigcg0ngKnQ1lqjhlyJXRmU2WNzb4_67VhX7FCyMYBhJgc3QhYIVY52d9ZR98kPAQMTL72HDBmtiXJObTRLC_pu6VJNxNXk3gVCpiSp-urz6dxGwq46VUvjw96evhWVQcB7yckAuGq1ii87rXTgCwM-qC8Oy8PeUg9Epz_xwLzySbilAoOBKu6aI6ZJOKJ6UvN6i5zEHnwvmOxo7x8nLVo1Y6HYagMobz8uN7xiNmsVRKIYQAs3zlSbZeyFm2I9dWauJCABLIn0wLoMT1DzPadyj9SNqLaxEs_E4YHrlseHNm5rs-858GBGlGK8Sqp4hvGgd58ogdWHsVx-1xQwHByiKObOxK49SWcLJUfWrejAex5lWSR52qDUmLPH_WmPWmlxm6O3j7rFBZEdQBYPCTQStptA87Oun1bXrNep-nXdmuoSC-So3wKm1OG5q-2CPLQmndA5zZn7MwVx3BlM4-ZlPTXswKrrznjPGKtkCnHpzN93QpYK1Vo_ukIQ8k=w1230-h1640-no


Helaas kan ik het topic niet vinden die dit probleem bespreekt.
Ik heb exact hetzelfde op beide schermen. Alleen de cockpit is een rechthoekig scherm en je ziet maar een klein vlak. Aan de bovenzijde is het goed te zien als de zon er op valt.
Deze week vertelde men mij bij SEC Rotterdam dat er een herstel wordt uitgewerkt. Het is de lijm tussen het laminaat die verkleurd.
 
Ik wilde precies dit delen nadat ik het ook in de cockpit zag gisteren maar je bent me voor.
Same here, cockpit minder goed waarneembaar maar het 17" scherm heeft een +1cm dikke gele rand, zelf te zien met een zwart achtergrond, niet normaal zeg. Helaas moeten wij nog wachten op een fix maar in Amerika zijn ze al aan het praten over hun standaard "lawsuit" aanpak om Tesla te dwingen het op te lossen ipv afschepen met het is maar iets cosmetisch argument.
 
  • Helpful
Reactions: Charlewisoe
Hoe zou het toch komen dat ze jou wel blijven helpen en iemand als svanbladel in de kou laten staan? Autos van beide lijken op maandagmorgen vd band gerold te zijn.

Ik constateer wel dat ik het toontje van Rob hier op het forum een heel stuk prettiger vindt, zou dat er iets mee te maken hebben? (Ervan uitgaand dat de manier van opstellen alhier een afspiegeling is van hoe men zich in het echte leven danwel bij het SEC positioneert)

Ja dat zal het vast zijn.:cool:
 
Ok, vorig weekend dacht ik een verkleuring op het scherm van de MCU2 waar te nemen maar ik dacht dat ik spoken zag. Ik had er nl. wel eens iets over gelezen. Nu echter een week verder en bleek het vorige week toch iets zichtbaar te zijn. Ik las dit ergens voor het eerst in oktober en heb toen auto dimming uitgezet. Het scherm staat altijd op 0-25% en gekopeld aan het rechterstuurwieltje om toch tijdelijk te verhogen bij b.v. achteruit rijden. Dit om de temperatuur van het scherm laag te houden. Kennelijk heeft dit geen enkel effect gehad.

Nu zit er overduidelijk een hele baan rondom het scherm. Van praktisch niet waarneembaar naar zeer storend aanwezig in 1 week!

Op dit moment is deze denk ik 5-7mm zonder echt gemeten te hebben.

Ik heb nog net geen 13k op de teller staan en mijn S100D is in begin Augustus van de lopende band afgerold.

Rco0wXj-4I2BlOJW8hqRJEMfsw-aHPjAUIaWmr9adDmMSPYOx6odI-iFxtxv50Q0fEv1kOBlalR16ucEUURAs5HZQtHNDTdR2ueiI8ZgNbbvXIgCaQWyfrfUQjoNTFTv5VqodaOXt_PisNq6CTAqOIErLLjQs5hbtRcigcg0ngKnQ1lqjhlyJXRmU2WNzb4_67VhX7FCyMYBhJgc3QhYIVY52d9ZR98kPAQMTL72HDBmtiXJObTRLC_pu6VJNxNXk3gVCpiSp-urz6dxGwq46VUvjw96evhWVQcB7yckAuGq1ii87rXTgCwM-qC8Oy8PeUg9Epz_xwLzySbilAoOBKu6aI6ZJOKJ6UvN6i5zEHnwvmOxo7x8nLVo1Y6HYagMobz8uN7xiNmsVRKIYQAs3zlSbZeyFm2I9dWauJCABLIn0wLoMT1DzPadyj9SNqLaxEs_E4YHrlseHNm5rs-858GBGlGK8Sqp4hvGgd58ogdWHsVx-1xQwHByiKObOxK49SWcLJUfWrejAex5lWSR52qDUmLPH_WmPWmlxm6O3j7rFBZEdQBYPCTQStptA87Oun1bXrNep-nXdmuoSC-So3wKm1OG5q-2CPLQmndA5zZn7MwVx3BlM4-ZlPTXswKrrznjPGKtkCnHpzN93QpYK1Vo_ukIQ8k=w1230-h1640-no


Helaas kan ik het topic niet vinden die dit probleem bespreekt.
Welkom bij de yellow bandclub!!
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
Ik heb exact hetzelfde op beide schermen. Alleen de cockpit is een rechthoekig scherm en je ziet maar een klein vlak. Aan de bovenzijde is het goed te zien als de zon er op valt.
Deze week vertelde men mij bij SEC Rotterdam dat er een herstel wordt uitgewerkt. Het is de lijm tussen het laminaat die verkleurd.
Als dat het probleem is zou dat bij iedereen zo moeten zijn.
En dat geel is wel erg gelijkmatig.
 
Wat is het de laatste stand van zaken svbladel? Ben stiekem wel heel erg benieuwd of er wat vooruitgang geboekt is...

Hoi, ik heb de auto opgehaald en het trillen is nog steeds aanwezig. Nog steeds wachten op nieuwe steekassen maar dit kan nog 7 jaar duren denk ik zo maar. Ze hadden ook de vorige keer een flinke kras op mijn auto gezet en hier hebben ze niks aan gedaan.
Maar goed dit moet ik maar zien te bewijzen met foto's etc.

Dus dit laat ik maar gaan. Heb er de kracht en zin niet meer voor dus Tesla heeft hun doel bereikt.

Ze zoeken het maar uit en ik blijf voorlopig wel zo doorrijden in die perenkist.
Een opgelapte schadebak en een beetje trillen moet kunnen toch? En schitterend spuitwerk heeft tesla toch ook. De lak achter mijn vleugeldeur op het chassis is er af aan de binnenkant. Gewoon lachwekkend. Je moet hier volgens sommige Tesla rijders (aandeelhouders) niet zo zeiken.

Dus bij deze zeik ik niet meer.

Maar ik hoop daadwerkelijk dat Tesla Failliet gaat!
Ontdanks mijn restwaarde regeling en gratis laden mag dit bedrijf echt naar de klote gaan.
En dit zal uiteindelijk ook wel gebeuren. Hier ben ik niet bang voor.:cool:
 
Dus bij deze zeik ik niet meer.

Vooral wel blijven doen, maar wel constructief. Maar ik zou ook serieus juridische bijstand inschakelen voor al jouw problemen. Ik heb over 2 weken een afspraak staan bij het SeC Eindhoven. Als deze afspraak niet naar tevredenheid verloopt, zal ik ook helaas de juridische weg gaan bewandelen.. Tesla heeft credits bij me, ik vind het een gaaf bedrijf met top technologie, maar ik laat me niet piepelen door ze. Ik neem het niemand persoonlijk kwalijk bij het SeC: zij doen ook alleen maar hun werk en wat hen opgedragen wordt van bovenaf. Ik vind het wel jammer dat er meer en meer een "het is zo" en "jammer dan" mentaliteit heerst bij (voornamelijk) nieuwere medewerkers. Maar de totale miscommunicatie over mijn half shafts en de schermen (gele randen) begint ondertussen enorm te irriteren. Vooral dat ik totaal onnodig naar het SeC ben gegaan en daar pas te horen kreeg dat beide punten niet gingen gebeuren: dat had je me ook telefonisch kunnen vertellen en had me dat een rit gescheeld.

Maar ik hoop daadwerkelijk dat Tesla Failliet gaat!
Ontdanks mijn restwaarde regeling en gratis laden mag dit bedrijf echt naar de klote gaan.
En dit zal uiteindelijk ook wel gebeuren. Hier ben ik niet bang voor.:cool:

Ik zie het niet zo snel gebeuren: Elon heeft nog wel wat ijzers in het vuur. Plus zijn ego is veel te groot om Tesla zomaar failliet te laten gaan.