Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hoi, ik heb de auto opgehaald en het trillen is nog steeds aanwezig. Nog steeds wachten op nieuwe steekassen maar dit kan nog 7 jaar duren denk ik zo maar. Ze hadden ook de vorige keer een flinke kras op mijn auto gezet en hier hebben ze niks aan gedaan.
Maar goed dit moet ik maar zien te bewijzen met foto's etc.

Dus dit laat ik maar gaan. Heb er de kracht en zin niet meer voor dus Tesla heeft hun doel bereikt.

Ze zoeken het maar uit en ik blijf voorlopig wel zo doorrijden in die perenkist.
Een opgelapte schadebak en een beetje trillen moet kunnen toch? En schitterend spuitwerk heeft tesla toch ook. De lak achter mijn vleugeldeur op het chassis is er af aan de binnenkant. Gewoon lachwekkend. Je moet hier volgens sommige Tesla rijders (aandeelhouders) niet zo zeiken.

Dus bij deze zeik ik niet meer.

Maar ik hoop daadwerkelijk dat Tesla Failliet gaat!
Ontdanks mijn restwaarde regeling en gratis laden mag dit bedrijf echt naar de klote gaan.
En dit zal uiteindelijk ook wel gebeuren. Hier ben ik niet bang voor.:cool:
Wat mega k*t weer voor je. Toch hoop ik niet dat ze echt failliet gaan...
Ga je termijn uitzitten of ga je hem eerder verkopen?
 
Hoi, ik heb de auto opgehaald en het trillen is nog steeds aanwezig. Nog steeds wachten op nieuwe steekassen maar dit kan nog 7 jaar duren denk ik zo maar. Ze hadden ook de vorige keer een flinke kras op mijn auto gezet en hier hebben ze niks aan gedaan.
Maar goed dit moet ik maar zien te bewijzen met foto's etc.

Dus dit laat ik maar gaan. Heb er de kracht en zin niet meer voor dus Tesla heeft hun doel bereikt.

Ze zoeken het maar uit en ik blijf voorlopig wel zo doorrijden in die perenkist.
Een opgelapte schadebak en een beetje trillen moet kunnen toch? En schitterend spuitwerk heeft tesla toch ook. De lak achter mijn vleugeldeur op het chassis is er af aan de binnenkant. Gewoon lachwekkend. Je moet hier volgens sommige Tesla rijders (aandeelhouders) niet zo zeiken.

Dus bij deze zeik ik niet meer.

Waarom neem je geen juridische stappen dan?
 
Ik begreep dat de fix er al wel is, maar dat het vrij veel tijd kost (enkele uren moet de UV lamp branden op 't scherm) en dat het nogal een precies klusje is, en medewerkers een training moeten krijgen over hoe het precies te gebruiken. Duurt dus nog even voordat elk SeC dit kan uitvoeren.
 
Ik begreep dat de fix er al wel is, maar dat het vrij veel tijd kost (enkele uren moet de UV lamp branden op 't scherm) en dat het nogal een precies klusje is, en medewerkers een training moeten krijgen over hoe het precies te gebruiken. Duurt dus nog even voordat elk SeC dit kan uitvoeren.

Ik weet het niet 'precies' maar denk niet dat er veel nauwkeurigheid bij komt kijken. Gewoon een bak UV licht erop want die banden worden met de week groter/breder.
 
  • Funny
Reactions: Hbrink
Wat mankeert die toko toch?
Te weinig cash en een enorme druk om niet verliesgevend te zijn.
General Motors mag jarenlang miljaren verlies maken en 2x failliet gaan, maar Tesla kan zich dit niet permitteren.
Zwarte cijfers schrijven is de enige manier om alle krachten in de wereld, die Tesla willen laten falen, te weerstaan.
Als Tesla geen winst maakt wordt het steeds moeilijker om nieuw kapitaal op te halen.

Dit is sinds begin 2019 pijnlijk duidelijk. In 2018 is mijn scherm nog vervangen voor een nieuwe. Zal nu niet meer gebeuren. Blijkbaar kan Tesla de kosten niet verhalen op de leverancier.
 
  • Like
Reactions: balblas
... In 2018 is mijn scherm nog vervangen voor een nieuw. Zal nu niet meer gebeuren. Blijkbaar kan Tesla de kosten niet verhalen op de leverancier.
Dat verhalen op de leveranciers is inmiddels duidelijk niet aan de orde en was dat eerder ook al niet.
Er werd een tijdje gespeculeerd dat er geen verhaal mogelijk was omdat het de keuze van Tesla was om schermen met te lage specificaties in te bouwen. Inderdaad zijn de gebruikte schermen niet 'Automotive Grade', maar daar ligt het volgens de laatste inzichten niet aan dat de randen geel kleuren.
Dat blijkt het gevolg van de manier waarop het touchscreen door Tesla op het beeldscherm wordt gelijmd. Beide schermen worden afzonderlijk ingekocht en door Tesla geïntegreerd en geplaatst. Het gele effect zit nu juist in de lijmlaag tussen de twee schermen. Daarmee is er dus geen productaansprakelijkheid bij een leverancier te leggen.
Er is nu wel een oplossing beschikbaar waarmee het scherm aan UV straling wordt blootgesteld, waardoor het optredende gele effect verdwijnt. Met zo'n UV-apparaat zijn maar een handjevol auto's per dag te behandelen, want de behandeling duurt een paar uur.
Volgens de eerste klanten in de US werkt de oplossing goed, maar durft het Service Center niet te zeggen voor hoelang.
Hier in de wingewesten kon het wel eens lang gaan duren voordat die oplossing in een aangepaste versie beschikbaar komt en toegepast wordt en dan nog is het de vraag wie er het eerste aan de beurt komt. (Je zult maar net je Tesla willen verkopen of inruilen...)
Het af en toe nog gehoorde smoesje dat het maar een cosmetisch gebrek aan de auto betreft (waarmee je maar moet leren leven) is nog steeds bedroevend en zal niet bijdragen aan de afkalvende klanttevredenheid.
 
Last edited:
Tesla lijmt zelf touchscreens op displays?
En beide onderdelen zijn geen automotive grade....
Waar zijn ze toch mee bezig.

Als je een volledig nieuw en complex concept wilt bouwen kun je niet altijd gebruik maken van beproefde onderdelen en kan het dus voorkomen dat bepaalde ontwerpen op langere termijn niet blijken te voldoen. Dit scherm is daar een goed voorbeeld van en ik begrijp heel goed dat ze die niet meer vervangen. Zonder aanpassing van het ontwerp komt het probleem immers gegarandeerd weer terug. Vervangen kost nutteloos geld en tijd.
Het scherm functioneert nog prima en ze zijn ongetwijfeld hard bezig een betere oplossing te bedenken.
 
  • Like
Reactions: bramsvs
Het af en toe nog gehoorde smoesje dat het maar een cosmetisch gebrek aan de auto betreft (waarmee je maar moet leren leven) is nog steeds bedroevend en zal niet bijdragen aan de afkalvende klanttevredenheid.

Gelukkig hebben we in Europa nog altijd iets als "verwachtingswaarde". Je koopt een auto op basis van een werkend scherm. Aangezien het niet normaal is dat de lijm (heel snel) verkleurt (mijn telefoon, tablet, laptop met touchscreen) hebben deze effecten niet), heb je gewoon een goede case. Ook het weerspreken van Tesla in de communicatie werkt in hun nadeel. Maar ik ga nog even rustig afwachten, wat ik zelf over een paar weken van ze te horen krijg en wat ik op schrift ga krijgen van ze.

Je bestelt een nieuwe, onbeschadigde auto en je mag er vanuit gaan dat deze voor een bepaalde duur in dezelfde staat blijft, bij goed huisvaderschap. Als de auto van mijn buurman 7 jaar garantie krijgt op zo ongeveer alles en 1/8e kost van mijn Tesla, daar hebben de rechters in Nederland daar ook een vrij duidelijke mening over.

Dus als Tesla straks een UV treatment toepast en die neemt de hinderlijke gele rand weg: prima. Maar als deze terug komt, wil ik wel binnen een schappelijke tijd dat weer behandeld hebben (laten we zeggen: 2-3 weken). Lijkt mij geen onrealistische eis.

Blijkbaar reageren de materialen en de lijm gezamelijk op UV-licht; anders was het veel makkelijker (en allang geregeld): bijv. ander type lijm gebruiken en klaar.

Straks gaan ze ook nog zeggen dat kleine schades bij aflevering (zoals mijn 2 krasjes op mijn achterbumper, waardoor deze opnieuw gespoten moest worden) cosmetisch zijn en dat je er maar mee moet leren leveren? (er zaten ook "krasjes" op de kunststof voorbumper, die kan je gewoon wegpoetsen/oppoetsen: dat is prima. Als ze dat 10 minuten voordat ik de ruimte binnen was gelopen, al hadden gedaan, had ik dat ook nooit geweten. Het siert Tesla dus wel dat ze zulke zaken dan ook gewoon eerlijk melden en oplossen, tijdens aflevering. (ik hoorde later bij de Volvo en Audi garages hier in Eindhoven ook "Oh, ja, dat is heel normaal. Wij doen dat ook de hele tijd").
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Allereerst ben ik superenthousiast dat ik in een Tesla rijd en had niets liever gewild. Top auto met dito prestaties, geniet er werkelijk waar nog iedere dag van!

Enkel is de service – al talloze keren hier op het forum, op andere fora, Facebook, Twitter en dergelijke herhaald – toch de afgelopen jaren een enorm heikel puntje geworden, helaas.
Ik had gehoopt weinig met deze service te maken te hebben, maar helaas ontkom ik ook niet aan een aantal (kleinere, maar ook wat grotere) punten die ik opgelost wil hebben.

Nu ben ik sinds tweedehands aanschaf (mei j.l.) één keer naar de SeC Rotterdam geweest voor de achterklep die soms gewoon niet meer opengaat, en de hakkelende Spotify playback, samen met nog wat andere kleinere minor issues. Buiten het Spotify issue wat kennelijk bekend is en waar binnenkort een fix voor uitgebracht wordt, waren de rest van de punten overigens zeer netjes en kundig opgelost door de vriendelijke technicians. So far so good.


Echter, ik heb onlangs een vraag gesteld via e-mail, ook ditmaal richting SeC Rotterdam, waar ik in eerste instantie netjes en zeer snel reactie op kreeg vanuit een adviseur, mondde later toen de Store Manager insprong in de mailthread toch uit in ronduit botte, starre en een zeer klantonvriendelijke houding richting mij. Dit terwijl er vanuit mij gezien altijd een nette formele reactie gestuurd werd en waarbij ik een aantal zaken uiteengezet had waar inhoudelijk NUL op gereageerd werd.

Ik ben dus het punt aanbeland dat ik dit voorval hogerop wil spelen c.q. wil gaan escaleren, ofwel via een soort van formal complaint, ofwel via een contactpersoon binnen Tesla die wel in staat is om uiteenzettingen te beantwoorden met een gedegen antwoord.

Nu is mijn vraag ook richting jullie, hebben jullie al eerder met dit bijltje gehakt, en zo ja: hebben jullie het proces ontdekt om klachten te poneren of om het proces te omzeilen door gebruik te maken van contactpersonen binnen Tesla die wel in staat zijn om zaken netjes te behandelen en af te wikkelen?
 
Als je een volledig nieuw en complex concept wilt bouwen kun je niet altijd gebruik maken van beproefde onderdelen en kan het dus voorkomen dat bepaalde ontwerpen op langere termijn niet blijken te voldoen. Dit scherm is daar een goed voorbeeld van en ik begrijp heel goed dat ze die niet meer vervangen. Zonder aanpassing van het ontwerp komt het probleem immers gegarandeerd weer terug. Vervangen kost nutteloos geld en tijd.
Het scherm functioneert nog prima en ze zijn ongetwijfeld hard bezig een betere oplossing te bedenken.

De Tesla schermen van 2012 - 2015 hadden geen last van yellow bands.
Dus waarom praat je dit eigenlijk goed?

"Ze zijn ongetwijfeld hard bezig..."
Waar baseer je dat op? Het probleem bestaat al.sinds 2016.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Hier ook een geel scherm. In de app aangemeld voor service. Kan 26-8 terecht. Moet er een dag voor vrij nemen (dichtstbijzijnde SeC is 1.5 uur rijden enkele reis en schijnt uren te duren). Kan je navragen of zo’n afspraak doorgaat vlak van te voren. Heb niet zo’n trek om voor niks naar het SeC te rijden...
 
De Tesla schermen van 2012 - 2015 hadden geen last van yellow bands.
Dus waarom praat je dit eigenlijk goed?

"Ze zijn ongetwijfeld hard bezig..."
Waar baseer je dat op? Het probleem bestaat al.sinds 2016.

Ik praat het zeker niet goed, zeg alleen dat het geen zin heeft om een scherm te vervangen zolang er geen nieuwe verbeterde versie beschikbaar is en het nog prima functioneert.

Dat ze hard bezig zijn ook dit soort issues op te lossen is idd een aanname maar niet meer dan logisch. Slechte schermen blijven monteren kost veel meer geld en goodwill..
 
  • Disagree
Reactions: woes
Hier ook een geel scherm. In de app aangemeld voor service. Kan 26-8 terecht. Moet er een dag voor vrij nemen (dichtstbijzijnde SeC is 1.5 uur rijden enkele reis en schijnt uren te duren). Kan je navragen of zo’n afspraak doorgaat vlak van te voren. Heb niet zo’n trek om voor niks naar het SeC te rijden...

Zou zeker bellen en doorvragen want je komt gegarandeerd voor niks. Been there..
 
Ik praat het zeker niet goed, zeg alleen dat het geen zin heeft om een scherm te vervangen zolang er geen nieuwe verbeterde versie beschikbaar is en het nog prima functioneert.

Dat ze hard bezig zijn ook dit soort issues op te lossen is idd een aanname maar niet meer dan logisch. Slechte schermen blijven monteren kost veel meer geld en goodwill..
Mee eens dat het geen zin heeft om een scherm te vervangen met een scherm dat binnen afzienbare tijd hetzelfde probleem heeft.

Mijn stelling was dat het beter zou zijn als Tesla zich niet bezighoudt met het zelf fabriceren van touch screens. Dat kunnen andere bedrijven veel beter en is een "problem waiting to happen". Waarschijnlijk is dit een poging tot kosten besparen geweest, omdat automotive grade hardware, die bij zeer hoge en bij zeer lage temperaturen nog goed werkt, veel duurder is. Ik vind zo'n kostenbesparing op een auto van meer dan 100.000 euro niet acceptabel, en doet me denken aan goedkope Chinese meuk van vroeger.

De keuze van Tesla voor "verticale integratie" (=veel zelf fabriceren) kan een goede keuze zijn, maar dan moet je wel verstandig kiezen.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB