Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.32.x

This site may earn commission on affiliate links.
In de m3 doet deze versie het toch erg goed in AP. Neemt nu ook eindelijk 'rustig' afstand als iemand hem ervoor gooit.
Omdat het zo goed werkt vind ik het jammer dan de web browser nog altijd wat aansporing nodig heeft. Soms reageren favorites niet en links waar je op klikt.

Helaas een hele andere ervaring met mijn m3. Deze versie lijkt per een auto een andere uitwerking te hebben.

Je zou het ook anders kunnen interpreteren. Iets met "better safe than sorry".

Het is juist heel erg unsafe.
 
Vandaag met 32.5 gereden:
- ook bij mij af en toe onvoorspelbaar snelheidsvermindering. Geen Phantom brakes, maar bijv van 120 naar 100 of zelfs 90.

Maar ook nog wat andere zaken: of het allemaal versie gerelateerd is weet ik niet:
- kaart zoomt niet in bij stad en afslagen;
- Spotify moest ik opnieuw inloggen en hij pakt mijn privé account niet meer. Password is correct;
- BT verbinding was opeens weg.

Ik heb tijdens het rijden een reset gedaan en dat duurde erg, erg lang....

Hope dat .36 snel in NL wordt uitgerold en dat daar de fouten uitgehaald zijn.
 
Ik hoop dat 32.5 heel snel wordt vervangen. Zojuist in de binnenstad een emergency brake op de gracht vanwege tegemoetkomende fietsers. Een stuk waar ik dagelijks rij. Ik reed ca 15 km/h en dan is zo’n brake zo ongeveer meteen stilstand. Naast dat ik zelf schrok, was het ook bijzonder vervelend voor de fietser en hardloper achter mij.
Alle begrip. Was een paar weken terug op de gracht een voetganger. Schrok me de pestpokken toen de tesla voor ons ineens in de ankers ging. Wordt je zeker niet blij van
 
  • Like
Reactions: Tezlaowner
Reboot met de twee scrollwieltjes duurt 3 minuten, waarvan 2 minuten met een egaal zwart scherm. Dat iedereen het maar even weet. Na een minuut begin je zenuwachtig te worden, als ie dan na 2 minuten alleen de T geeft en weer een volle minuut niks....
Reboot van het kleine scherm duurt ook best lang. En bij elke update lijkt het langer te duren.
 
  • Informative
Reactions: dutchchili
Ik ben op het moment gelukkig met 2020.32.5 in de AP1 S. 2020.24.6.11 was een drama, de klimaat controle werkte niet meer naar behoren op het scherm, een aantal keer een freeze gehad en een massive phantom brake op een 80km weg hier in de buurt waar dit nog nooit is voorgekomen. Gisteren heb ik met 2020.32.5 een hele tocht gereden naar de Eifel met TOCNL en geen rare phantom brake of een scherm wat vastliep ondanks het slechte bereik in de Eifel/Ardennen.
 
Net terug van lang weekend Noord Holland, duizend provinciale wegen, vrijwel alles autopilot. 32.5 deed merendeel prima, alleen eerste phantom brake in maanden bij viaduct zonder volgauto. Verder weer soms probleem bij bestuurderspiegel terugklappen, die was maanden geleden juist opgelost. Maar over het algemeen goed tevreden, hij greep ook prima in toen een vrachtwagen over me heen wilde invoegen.
 
  • Like
Reactions: Lexikon
Qua software komt dat er aan...

De vraag is of er iemand op zit te wachten dat je door te swipen je dashboard kunt veranderen, net alsof het een smartphone is.

Geef maar toe: hoeveel keren per rit verander je het dashboard van je Tesla? Mercedes doet het erg WinAmp, en wie mist dat nu op zijn smartphone, verschillende skins op z'n media player?

Om nog maar te zwijgen over de latency van het systeem van Mercedes bij het regelen van de temperatuur, of de noodzaak om in je auto apps te gaan kopen - waarom kan dat niet via je smartphone?

De schermen achteraan zouden nog logisch zijn in een wereld waar we geen iPads hebben, maar... Yup, wij hebben iPads dus ik heb niks aan extra tablets die apart geconfigureerd moeten worden en aan een aparte content store hangen.
 
De, ook Duitse, architect Ludwig Mies van der Rohe had daar een mening over: less is more.
MB kan daar nog wat van leren.
MB is al enkele jaren het rijdende equivalent van het cabardoucheken met de kleurige interieurverlichting en gezwollen lederen fauteuils voor de grijzende 50+ ondernemer en zijn trophy wife.

maxresdefault.jpg


maxresdefault.jpg
 
  • Funny
Reactions: WimW and JanG007
Blijft bijzonder om te lezen hoe de ervaringen met een specifieke versie kunnen verschillen. Ik merk totaal geen verslechtering bij deze versie, sterker nog, AP lijkt ietsje soepeler dan ik gewend ben. Phantom brakes en andere Tesla-eigenaardigheden zijn nog steeds wel gewoon aanwezig, maar niet persé erger dan voorheen.

Wat misschien kan schelen is dat ik pas "gewoon omdat het kan" de camera's weer eens los extra gereinigd heb. Toch wel benieuwd of dat misschien ook verschil maakt.
 
Ik moet zeggen dat 32.5 een stuk beter is dan 32.3. Al die gekke dingen als niet meer werkende spraakcommando's, niet kunnen inloggen op spotify ed zijn verdwenen.

Af en toe een ongewenste snelheidsverlaging helaas nog steeds, maar geen echte phantom brakes meer gehad. Wel heb ik FCW nu op standaard ipv vroeg. Ik kan het mij haast niet voorstellen, maar kreeg dit als tip tegen phantom brakes...