Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.32.x

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren een hartverlamming van phantom-brake op de A15. Zo erg had ik dat al een paar maanden niet meer meegemaakt. Ik snap niet waarom: geen verkeer voor me, geen brug of rare schaduw op de weg, geen invoeg- of uitvoegstrook. Gewoon vol in de ankers. Ik ben blij dat mijn achterligger voldoende afstand hield.
Weet niet of het aan 32.5 ligt, maar het is dus nog niet voorbij...
 
Vals alarm is 9 vd 10 keer een vlieg of spinnetje binnen..
Ik heb hier ook last van gehad, echt super irritant en vervelend voor alles en iedereen in de buurt, maar ik wist zeker dat er niets in de auto zat. Bij een controle bleek er een defect te zitten in de interieursensor, die is vervangen en heb er nooit meer last van gehad (misschien doet hij het wel niet meer...).
 
Gisteren een hartverlamming van phantom-brake op de A15. Zo erg had ik dat al een paar maanden niet meer meegemaakt. Ik snap niet waarom: geen verkeer voor me, geen brug of rare schaduw op de weg, geen invoeg- of uitvoegstrook. Gewoon vol in de ankers. Ik ben blij dat mijn achterligger voldoende afstand hield.
Weet niet of het aan 32.5 ligt, maar het is dus nog niet voorbij...
Gebeuren ze sowieso niet vooral juist als er niemand voor je rijdt?
 
Gebeuren ze sowieso niet vooral juist als er niemand voor je rijdt?
En dat is de reden waarom ik NoA eigenlijk quasi nooit gebruik. Met mijn vrouw erbij was het sowieso al een no-no, maar ik ben er ook maar mee gestopt als ik alleen in de auto zit. Zelfs al doet hij het 98% van de tijd goed, dan nog zijn die paar keren dat hij het niet goed doet me het voordeel van NoA (of Autopilot in het algemeen) gewoon niet waard.

Deze zomer op en af naar Spanje met wat stops in Frankrijk, in 3 weken toch een 6000km gereden. Ik dacht, ik geef de NoA nog een kans. 100km in de rit opnieuw een onverklaarbare vertraging. NoA en Autopilot uit en niet meer aan gezet gedurende de ganse tijd.

Ik weet dat er sommige leden hier zeer enthousiast zijn over die functies. Ik iets minder.

Nu: voor de rest ben ik nog altijd heel blij met mijn Tesla. Maar die Autopilot is wel de duurste en tevens meest nutteloze optie die ik ooit heb genomen op een auto.
 
Gebeuren ze sowieso niet vooral juist als er niemand voor je rijdt?

Zou kunnen, ik heb nog geen patroon kunnen herkennen. Ik kan mij voorstellen dat als er een voorligger is, dat de auto dan meer 'houvast' heeft om te doseren. Zonder voorligger moeten de camera's en intelligentie het doen en zijn er veel meer variabelen in het spel.

Dat speelt al sinds ik Tesla-AP rijdt (2016) en is thans in 2020 nog niet geheel is opgelost. Ik heb goede hoop op de complete herziening van de AP die Mr Musk heeft getweet.
 
Yep 32.5 snel binnen. Nog niet de tijd gehad om aan te ergeren. Hoorde wel gister een beginnende alarm toen ik de deur opende, zo van BIE... En zo snel gestopt dat ik me afvroeg of ik het goed hoorde. Dus ik weet nog steeds niet zeker wat het was haha
Gebeurt mij ook wel eens, al sinds vorig jaar de gevoeligheid van Bluetooth als sleutel is aangedraaid. Je trekt dan al aan de deur voor hij heeft besloten dat je welkom bent, krijg je inderdaad een halve seconde alarm.
 
  • Informative
Reactions: Cely
Gisteren een hartverlamming van phantom-brake op de A15. Zo erg had ik dat al een paar maanden niet meer meegemaakt. Ik snap niet waarom: geen verkeer voor me, geen brug of rare schaduw op de weg, geen invoeg- of uitvoegstrook. Gewoon vol in de ankers. Ik ben blij dat mijn achterligger voldoende afstand hield.
Weet niet of het aan 32.5 ligt, maar het is dus nog niet voorbij...
Settings > Autopilot > Disable Tailgater scare-off

Over BT unlock: de benodigde signaalsterkte is idd vrij laag ingesteld. Als je kleding draagt die de radiosignalen isoleert zal je dat meer ervaren (bijvoorbeeld polyester). Bij de auto staan vs 'met gestrekte arm de handel pakken', maakt een groot verschil.
 
  • Funny
Reactions: TheoSchijf
En dat is de reden waarom ik NoA eigenlijk quasi nooit gebruik. Met mijn vrouw erbij was het sowieso al een no-no, maar ik ben er ook maar mee gestopt als ik alleen in de auto zit. Zelfs al doet hij het 98% van de tijd goed, dan nog zijn die paar keren dat hij het niet goed doet me het voordeel van NoA (of Autopilot in het algemeen) gewoon niet waard.

Deze zomer op en af naar Spanje met wat stops in Frankrijk, in 3 weken toch een 6000km gereden. Ik dacht, ik geef de NoA nog een kans. 100km in de rit opnieuw een onverklaarbare vertraging. NoA en Autopilot uit en niet meer aan gezet gedurende de ganse tijd.

Ik weet dat er sommige leden hier zeer enthousiast zijn over die functies. Ik iets minder.

Nu: voor de rest ben ik nog altijd heel blij met mijn Tesla. Maar die Autopilot is wel de duurste en tevens meest nutteloze optie die ik ooit heb genomen op een auto.

...Geen Autopilot en ELDA altijd Off en je Tesla rijdt supertof...:rolleyes:
 
  • Like
Reactions: jsopreis
Ik heb de indruk dat de vorige versie mijn USB stick onleesbaar heeft gemaakt. Format in een Windows machine was het enige dat de stick kon doen herleven
Bedoel je voor Teslacam? Dan kan je beter een SSD gaan aansluiten, want op de lange termijn heeft niemand een USB stick betrouwbaar weten te gebruiken. Een USB stick is ook niet gemaakt om er continu op te schrijven...
 
Paar dagen gereden met 32.5. Geen geweldige versie. Meer onverwachte rem-acties. Geen verbeteringen op slechte punten.

Al met al wordt het patroon mij duidelijk. Tesla innoveert als een dolle. Belooft en levert (soms iets vertraagd) de meest spectaculaire features. Verslavend al die beloftes. Waar Tesla niet aan werkt is het VERBETEREN van features. Build kwaliteit blijft slecht, software kwaliteit ook. Gelijk hebben ze ook want gebruikers, wij dus, zijn extreem tevreden. Hun formule is dus perfect. Gaat pas veranderen als er concurrentie ontstaat. Potentiële kopers krijgen nu geen eerlijk verhaal van Tesla rijders. De gebreken worden vaak verzwegen.