Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.24.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds 2021.24.4 is mijn Projected Range instabiel, ik heb sinds de levering van mijn SR+ LFP een radius van 415 a 416KM. Sinds 1 september neemt dit gestaag af, inmiddels zitten we op 405 a 410. Moet ik me zorgen gaan maken om de conditie van mijn batterij of wordt dit mogelijk weer recht getrokken? Ben wel naar Zwitserland geweest begin Augustus en daar naar toe gereden met Superchargers. De instabiliteit treed op na 1 dag op 2021.24.4.
Zou het kunnen dat jouw reis naar Zwitserland de eerste keer was dat het BMS (battery management system) de kans gekregen heeft om te calibreren? Misschien blijf je anders binnen een te kleine marge van SoC vb 80-40%. Het BMS heeft wel ritten nodig van dicht bij de 100% naar bijna 0 om te kunnen calibreren.
Als het je gerust kan stellen: ik had na 2 jaar 6% verval, nu na 5 jaar iets minder dan 10% en als ik vergelijk met soortgenoten dan is dat nog veel. De eerste 2 jaar heb ik bijna enkel aan SuCs geladen.
1 keer naar CH over SuCs kan echt geen kwaad. Ik doe 45000 km per jaar, behalve in coronatijden. Dan slecht de helft.

En nog iets, het helpt om in je footer het type wagen te vermelden, dan ga je sneller antwoord van soortgenoten krijgen. Die antwoorden zijn dan meestal ook nuttiger voor jouw situatie.
 
Zou het kunnen dat jouw reis naar Zwitserland de eerste keer was dat het BMS (battery management system) de kans gekregen heeft om te calibreren? Misschien blijf je anders binnen een te kleine marge van SoC vb 80-40%. Het BMS heeft wel ritten nodig van dicht bij de 100% naar bijna 0 om te kunnen calibreren.
Als het je gerust kan stellen: ik had na 2 jaar 6% verval, nu na 5 jaar iets minder dan 10% en als ik vergelijk met soortgenoten dan is dat nog veel. De eerste 2 jaar heb ik bijna enkel aan SuCs geladen.
1 keer naar CH over SuCs kan echt geen kwaad. Ik doe 45000 km per jaar, behalve in coronatijden. Dan slecht de helft.

En nog iets, het helpt om in je footer het type wagen te vermelden, dan ga je sneller antwoord van soortgenoten krijgen. Die antwoorden zijn dan meestal ook nuttiger voor jouw situatie.
Helder verhaal, ik heb mijn signature aangepast dank voor de tip. Dat zou kunnen, alhoewel ik regelmatig langere afstanden rij van 100% naar 20% maar dan meestal wel met een tussenstop. Ben nu van SUC naar SUC gereden tussen de 80% en de 15%, waardoor het BMS mogelijk is gaan calibreren of het SUC voor degradatie heeft gezorgd op de LFP batterij. Zal me er verder ook niet al te druk over maken, aangezien ik nog steeds de afstanden haal die ik moet halen. (300KM met een SR+ op de snelweg is prima)
 
  • Like
Reactions: Phil V
MCU1 update lijkt te komen!!!

Looks like they found a few more bugs in 2021.24.27 and 2021.24.28 is the one that is getting pushed out to all MCU1 cars. I got it last night as well.

2021.24.28 Rolling out to MCU1/FSD MS/X

Zou dit het resultaat zijn van de berichtgeving halverwege vorig jaar?

 
Last edited:
ja, ziet er veelbelovend uit tot nu toe :)
IMG_2202.JPG

IMG_2201.JPG
 
Last edited:
MCU1 update lijkt te komen!!!



Zou dit het resultaat zijn van de berichtgeving halverwege vorig jaar?

Ik vrees dat dit, zoals vaak, een gans artikel is op basis van één enkele tweet. En in die tweet staat dan weer helemaal niet waar volop over gefantaseerd wordt. Er staat gewoon dat een developer 'soort van' heeft aangeboden om te helpen en dat hij wat data gekregen zou hebben. Daar staat helemaal niet dat het echt een samenwerking is, laat staan dat er iets mogelijk is om het probleem te verhelpen of dat er echt iets in de pijplijn zit.
 
  • Like
Reactions: job-lek and wooter
Zag de release gisteren ineens ‘de oceaan oversteken’ en zie de roll-out in Europa lopen in teslafi.
krijg je dan ook nieuwe EU kaarten erbij?
 
Zien jullie ook een hogere drain? Normaal verloor ik ongeveer 1% per dag maar nu ben ik 11 % kwijt in 4 dagen dat is 7% meer.
Nu heb ik heb wel 2 keer uit de garage gereden en een stuk later er weer in, maar dat kost toch geen 7%.

Ik had al een reset gedaan maar ik zal hem nu eens helemaal uitschakelen.