Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Krijg net 2021.4.12 binnen.
Morgenochtend maar eens kijken wat er veranderd is. 😅
0E951B85-09D5-4B5E-96C7-5B6EC04681F6.jpeg
 
en zoals Rob meld vanuit twitteraar Green. Telemetry sw voor de tesla verzekering.


De eieren kunnen onder het stroompedaal 🐣
Dat betekent dan snel het einde van Tesla Insurance. Het klinkt mooi dat premies op maat voordeel oplevert voor de veilige rijder en hoge premies voor wegpiraten. In de praktijk zijn dat echter kleine niches aan beide uiteinden van de populatie. Zoals bijvoorbeeld de commentaren van klanten van het Veilig rijden product van anwb laten zien moet je voor een lagere premie een control freak zijn die 100% van iedere rit meer bezig is met het niet laten uitslaan van sensoren die g-krachten meten en die meer zijn snelheidsmeter in de gaten houdt dan het verkeer. De datastream van je auto zal altijd voldoende strafpunten genereren voor premieverhogingen en klanten zullen snel weer teruggaan naar de verzekeraar die aan de hele groep een gemiddelde concurrerende premie vraagt.
 
Dat betekent dan snel het einde van Tesla Insurance. Het klinkt mooi dat premies op maat voordeel oplevert voor de veilige rijder en hoge premies voor wegpiraten. In de praktijk zijn dat echter kleine niches aan beide uiteinden van de populatie. Zoals bijvoorbeeld de commentaren van klanten van het Veilig rijden product van anwb laten zien moet je voor een lagere premie een control freak zijn die 100% van iedere rit meer bezig is met het niet laten uitslaan van sensoren die g-krachten meten en die meer zijn snelheidsmeter in de gaten houdt dan het verkeer. De datastream van je auto zal altijd voldoende strafpunten genereren voor premieverhogingen en klanten zullen snel weer teruggaan naar de verzekeraar die aan de hele groep een gemiddelde concurrerende premie vraagt.
Dat lijkt me weer nogal pessimistisch.

Als je met je Tesla vaak op AP laat rijden, en zelden over de snelheidslimiet, lijkt me de kans groot dat je een normale premie krijgt. Ga je stunts uithalen, dan kan ik me ook verwachten dat je premie navenant kan ingedeeld worden.
 
Dat dacht ik bij anwb ook. De kaartdata en gps locaties zijn echter genadeloos. Er zijn snelheidsovergangen die gewoon slecht zijn aangegeven of niet direct opvallen als je bijvoorbeeld een bebouwde kom binnenrijdt. Juist ook phantom breaks op ap kreeg ik in de anwb app als feedback terug dat ik beter kon anticiperen bij het remmen.
 
Misschien 2021.4.12 gerelateerd, maar krijg net ook een email van Tesla dat ik EAP nu tm 31-3 op proef heb. :D

het kan uiteraard ook gewoon zijn om nog in Q1 nog extra omzet binnen te halen... ;)
zie op andere plekken op TMC er ook meldingen van oa in de UK.

Enhanced Autopilot 14 dagen op proef
U heeft een proefperiode van 14 dagen voor het gebruik van Enhanced Autopilot (EAP) voor uw Model 3 VIN xxxx gekregen. Deze periode eindigt op 31 maart 2021.​